Varia > Verkeer en Wetgeving

 Lage-emissiezone (LEZ)

(1/113) > >>

M-Power:
Een stelletje NIMBY's heeft het voor elkaar gekregen dat Antwerpen die geldklopperij vd "lage emissiezone" invoert , Mechelen wil ook  en in Gent wil geitenwollensokkenschepen Watteuw dat ook invoeren en begint met z'n mobiliteits- debiliteitsplan   en uitbreiding vh betalend parkeren :




Antwerpenaar : “Ik moet 350 euro betalen om uit mijn garage te rijden” : http://www.gva.be/cnt/dmf20170201_02707658/antwerpenaar-ik-moet-350-euro-betalen-om-uit-mijn-garage-te-rijden


Chat met schepen Ait Daoud (n-va ) : "De lage-emissiezone is er niet op gericht geld te verdienen" :  http://www.gva.be/cnt/dmf20170131_02705296/live-nabilla-ait-daoud-beantwoordt-uw-vragen-over-de-lage-emissiezone


2240 chauffeurs betalen om Antwerpse lage-emissiezone in te kunnen : http://www.gva.be/cnt/dmf20170129_02701708/2240-chauffeurs-betalen-om-antwerpse-lage-emissiezone-in-te-kunnen


Stel zelf je vraag over de lage-emissiezone aan schepen Nabilla Ait Daoud (n-va ) : http://www.gva.be/cnt/dmf20170126_02696410/stel-zelf-uw-vraag-over-de-lage-emissiezone-aan-schepen-nabilla-ait-daoud



Eigenaars van oldtimers voeren actie tegen lage-emissiezone :

http://www.gva.be/cnt/dmf20160310_02176290/eigenaars-van-oldtimers-voeren-actie-tegen-lage-emissiezone



Eigenaars oldtimers spannen rechtszaak aan voor eerste boete lage-emissiezone :

http://www.gva.be/cnt/dmf20161215_02629264/oldtimers-spannen-rechtszaak-aan-voor-eerste-boete-lage-emissiezone







300 oldtimer-bezitters zetten zich voor laatste keer af tegen LEZ :

http://www.gva.be/cnt/dmf20170122_02688069/300-oldtimer-bezitters-zetten-zich-voor-laatste-keer-af-tegen-lez






De Wever: “Geen nieuwe overgangsmaatregelen lage-emissiezone” :  

http://www.gva.be/cnt/dmf20170105_02658608/de-wever-geen-nieuwe-overgangsmaatregelen-lage-emissiezone




UITGETEST. Geraakt onze oude BMW probleemloos in de lage-emissiezone ?

http://www.gva.be/cnt/dmf20170201_02707742/uitgetest-geraakt-onze-oude-bmw-probleemloos-in-de-lage-emissiezone



Mag uw auto Antwerpen nog binnen ? Check het hier : http://www.gva.be/cnt/dmf20170105_02658589/mag-uw-auto-antwerpen-nog-binnen-check-het-hier



“Een lage-emissiezone op Linkeroever invoeren is gewoon absurd” :

http://www.gva.be/cnt/dmf20160121_02081389/een-lage-emissiezone-op-linkeroever-invoeren-is-gewoon-absurd




Zouden ze hier ook het cameracontrolesysteem van stroom voorzien met mobiele dieselgeneratoren zoals ze in NL deden ?


Ook Mechelen voert lage-emissiezone in : http://www.gva.be/cnt/dmf20170120_02685178/ook-mechelen-voert-lage-emissiezone-in



--- Quote --- 20/01/2017 om 12:14 door Sven Van Haezendonck


Mechelen - Uiterlijk tegen de zomer van 2018 voert Mechelen een lage-emissiezone in. Zeker al in het historisch centrum en mogelijk zelfs in de hele stad. De Dijlestad volgt daarmee het voorbeeld van Antwerpen.

Het schepencollege van de stad Mechelen heeft vrijdag principieel beslist om de meest vervuilende wagens te weren. Op die manier wil het stadsbestuur werk maken van een betere luchtkwaliteit en een gezondere leefomgeving.

Omwille van de eenduidigheid van het beleid neemt Mechelen de criteria van Antwerpen over. Zo wil het stadsbestuur voorkomen dat in elke stad andere regels ontstaan voor de dieselwagens die wel of niet worden toegelaten.

Mogelijk zelfs hele stad

Deze lage-emissiezone wordt zeker in de binnenstad ingevoerd, maar het schepencollege bekijkt de komende weken of ook andere delen van het grondgebied of zelfs het gehele grondgebied van Mechelen kan deel uitmaken van de zone.
 “Hoe minder fijn stof, hoe beter voor de gezondheid natuurlijk. Maar ook onze historische gebouwen zijn gebaat bij minder roetuitstoot. Het bestaande uitgebreide ANPR-netwerk is perfect uitgerust om zo’n grote zone te controleren”, zegt burgemeester Bart Somers (Open Vld).

De stad Mechelen zet de komende maanden over deze plannen een uitgebreide informatiecampagne op, waarin ook aandacht gaat naar alternatieve vervoerswijzen zoals autodelen of fietsen. Het stadsbestuur belooft ook werk te maken van maatwerk voor minder mobiele mensen.



--- End quote ---



Ook Antwerpse haven voert lage-emissiezone in : http://www.gva.be/cnt/dmf20161005_02504428/ook-antwerpse-haven-voert-lage-emissiezone-in



Lage-emissiezone ook naar districten ? “Eerst Antwerpen afwachten”   :

http://www.gva.be/cnt/dmf20170111_02668124/districten-onderzoeken-mee-invoer-van-lage-emissiezone-eerst-antwerpen-afwachten



Automobilisten pesten is als een pestplaag die blijkbaar uiterst besmettelijk is , misschien moeten de mensen die pestzones geheel mijden als de pest en er dus ook niks meer kopen of consumeren .

Mr. SLASH:
volgend jaar is het in brussel ook van dat, mijn E34 is vanaf 19 ook niet meer toegelaten.
Ik ben toch eens curieus hoe ze dat bijv in de regio's molenbeek, anderlecht ed gaan aanpakken, daar rijd niks anders dan oude diesels rond.

bostonvert:

--- Quote from: Mr. SLASH on  2 February 2017, 12:36:58 ---volgend jaar is het in brussel ook van dat, mijn E34 is vanaf 19 ook niet meer toegelaten.
Ik ben toch eens curieus hoe ze dat bijv in de regio's molenbeek, anderlecht ed gaan aanpakken, daar rijd niks anders dan oude diesels rond.

--- End quote ---

Ik woon vrij dicht tegen Brussel en vraag me hetzelfde af, ik betwijfel het of dat het effectief gaat lukken want zelfs marktkramers gaan dan niet meer tot Zuid of het abbatoir geraken....


Maar de schepen herhaalt dat ze geen uitzondering maakt. “Als we voor de oldtimers een uitzondering zouden maken, dan moeten we voor iedereen een uitzondering maken”, zegt de schepen. “En dan blijft er niet veel meer over van onze lage-emissiezone.”

Dit is bedroevend, weigeren een dialoog aan te gaan en geen uitzonderingen? Ronduit triest en zeker voor alle oldtimerliefhebbers, ik keek er eigenlijk naar uit om met de oldie eens naar Antwerpen te rijden maar dit zal niet meer lukken..

Low Budget:
Wat een gedoe voor iets dat al meer dan 10jaar bestaat in andere landen.
Voor elke nieuwe regel zijn er benadeelde, hier kun je mits betaling er nog in, in andere heb je gewoon pech en kan je te voet gaan.

Waarom moesten de Hasselaren bijbetalen zodat de rest van Belgie er gratis de bus kon nemen???
Waarom heeft Vlaanderen een windmolenpark van €1.000.000.000 (lees 1 miljard euro) in het verleden gebouwd en verkocht aan de walen(tecteo) voor €1 (lees één euro)???
Waarom krijgen mensen die zelf kiezen om halftijds te gaan werken, bijbetaald door de RVA???
Waarom telt stempelen mee voor het pensioen???


Met dat geld kunnen alle Vlamingen een auto kopen die Antwerpen (en alle andere LEZ'en) inkan.

Hoop gewoon dat er ooit eens een politieker is die er het bijl durft in te zetten en geen schrik heeft om stinkende potjes open te doen.

MVG
Low Budget

FJRdude:

--- Quote from: Low Budget on  2 February 2017, 20:26:08 ---Wat een gedoe voor iets dat al meer dan 10jaar bestaat in andere landen.
Voor elke nieuwe regel zijn er benadeelde, hier kun je mits betaling er nog in, in andere heb je gewoon pech en kan je te voet gaan.

Waarom moesten de Hasselaren bijbetalen zodat de rest van Belgie er gratis de bus kon nemen???
Waarom heeft Vlaanderen een windmolenpark van €1.000.000.000 (lees 1 miljard euro) in het verleden gebouwd en verkocht aan de walen(tecteo) voor €1 (lees één euro)???
Waarom krijgen mensen die zelf kiezen om halftijds te gaan werken, bijbetaald door de RVA???
Waarom telt stempelen mee voor het pensioen???


Met dat geld kunnen alle Vlamingen een auto kopen die Antwerpen (en alle andere LEZ'en) inkan.

Hoop gewoon dat er ooit eens een politieker is die er het bijl durft in te zetten en geen schrik heeft om stinkende potjes open te doen.

MVG
Low Budget

--- End quote ---


Amen.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version