Varia > Verkeer en Wetgeving

Oldtimer en wetgeving BelgiŽ

<< < (2/186) > >>

solberg:

--- Quote from: b_ken on 12 January 2013, 23:24:15 ---De meesten beseffen wel niet dat een oldtimer meestal toch wat meer kosten en aandacht nodig heeft om zo betrouwbaar te zijn dat je hem als dagelijkse auto kan gebruiken.
Bovendien ga je heel wat opties en snufjes die een moderne auto heeft moeten missen.
Als echte oldtimerliefhebber is dat allemaal geen probleem. Maar iemand die enkel de voordelen van de taks zag gaat het vlug beu zijn.
Dit wou ik nog even meegeven zonder te u of uw ingesteldheid te kennen. Neem het dus niet persoonlijk.

--- End quote ---

Die snufjes en opties zijn niet belangrijk.
Ik houd mijn E46coupť als daily,dat staat vast maar als beemer liefhebber vind ik persoonlijk des te ouder het model des te meer karakter.
Alleen ben ik er nog niet echt uit wat,kan nog alle kanten uit,er zijn zoveel benzinedrinkende modellen die me bekoren:E21,E30,E36,...
Het is niet dringend dus bevraag me zoveel mogelijk tot op de dag dat er zich iets interessant voordoet en ik eindelijk weet wat ik wil  ;)

pj311:
Het zal nog wel even duren voor de eerste e36s oldtimer worden zulle :-)

solberg:

--- Quote from: pj311 on 12 January 2013, 23:49:05 ---Het zal nog wel even duren voor de eerste e36s oldtimer worden zulle :-)

--- End quote ---

Ja PJ,dat is waar,die vallen daarbuiten.
Ik wou er gewoon op wijzen wat ik cool vind  ;)

alexanderve:
Met mijn oldtimer rij ik met dagelijkse platen: de verkeersbelasting hiervoor was 30,39 euro en de belasting op inverkeerstelling was 40 euro.
Dus in totaal heb ik 70 euro aan de staat moeten betalen voor men auto.
Naar mijn mening is het best om dagelijkse platen aan uw oldtimer te hangen dan heb je geen problemen wanneer de politie u tegen houd.

JD1981:
Ik had mijn Corrado bij aankoop in 2009 ingeschreven als 'classic-car'.
Was bij Ethias, Ä 250. Volgens die van Ethias mocht ik toen wel geen woon- werkverkeer doen? Taks was toen meer dan de verzekering.
Heb hem toen de uitnodiging van de keuring kwam ook uitgeschreven. Voor die 5x per jaar dat deze wagen reed toen. Nu staat die op de oprit te wachten tot de juiste leeftijd is bereikt; is van 1989.

Ik weet enkel nog niet hoe ik deze ga inschrijven wanneer de leeftijd bereikt is; op O-plaat of niet?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version