Author Topic:  2005 - E87 - 116i - Sonora  (Read 46688 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JD1981

• Trade Count: (+25)
  • Crashed!
Re: 2005 - E87 - 116i - Sonora
« Reply #240 on: 27 July 2020, 23:23:26 »
Hiernet nog even, tussen al het schuurwerk en schilderwerk van afgelopen weken aan de ramen, deuren en garagepoort van de woning, met een polish ball en metal polish de uitlaat van de e87 even opgeblonken. Volgende week dinsdag jaarlijkse autokeuring in Covid-19 toestanden, en ja, een propere wagen ziet er niet alleen leuker/beter uit, ik denk toch altijd ergens in mezelf, zo maak ik meer kans dat ze denken : wel die ziet er mooi onderhouden uit dat zal wel ok zijn.... (puur psychologisch, I know) Als laatste nog even de binnenzijde met staalwol 000 gedaan zodat de hardnekkige zwarte plekjes weg zijn. ME HAPPY !!!  ;D (psychologisch en kan ik goed slapen vannacht hehe). Volgende week maandag dan even de hele wagen wassen.

Verder tikt deze gewoon verder zijn km's aan. Half daily naast een Mini R60 sinds maart dit jaar.
Heb wel nog altijd ergens de indruk dat sinds de distributie ketting door dealer werd vervangen er nog altijd iets is dat zorgt dat ik de wagen niet 100% in orde beschouw...
Rijdt goed, schakelt vlot en dat allemaal, zalig wagentje nog steeds, maar toch ergens.... ik kan er de vinger niet op leggen.

Ander setje velgen, vers gepoederlakt bij AVR, ligt sinds deze ook klaar in mijn garage. Montage zal vermoedelijk pas volgend jaar zijn. Staat nog steeds op de 2 delige velgen en tevreden mee.

Offline JD1981

• Crashed!
« Reply #241 on: 4 August 2020, 22:51:49 »
Dit weekend de kabel van motorkap die het begeven heeft...  :wiggleyes:
Morgenvoormiddag keuring... Hopen maar vrees dat die zal erdoor zijn zo. Garagist is net in verlof...

Aangezien de 18" niet toegelaten zijn volgens gelijkvormigheidsattest, deze vandaag vervangen door de 17" en er eens gebruik van gemaakt de binnen- en buitenzijde grondig aan te pakken. Banden in de tyre dressing en afsluiten met een laagje wax.

Ah ja, iemand een idee wat ik kan gebruiken om te beletten dat deze weer helemaal vast komen te zitten op de wielnaven, zoals vandaag het geval was.
Met blokje hout en hamer de wielen langs de binnenzijde moeten aantikken om los te krijgen.

Verder vanavond nog de wagen gewassen, ruiten gedaan, motorkap en plastiek onderdelen ook even snel proper gezet. Geen pics van.
Bandendruk net gaan checken.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
« Reply #242 on: 5 August 2020, 00:36:08 »
Altijd mooi om een goed onderhouden velg te zien.

Kopervet aan de naaf doen is b.v.. een oplossing om vastzetten te voorkomen.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reply #243 on: 5 August 2020, 07:18:31 »
Je kan beter wachten met de keuring tot je motorkap terug hersteld is en opengaat.
Een motorkap die niet opengaat is "afkeur" op de technische controle.
Skoda Superb Combi IV 2022
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Offline JD1981

• Crashed!
« Reply #244 on: 5 August 2020, 22:24:52 »
Ja, zoals gedacht, rode kaart. @BIG charlie

Ik kon niet anders dan gaan want de garagist is gesloten. Keuring was goed tot 10 augusuts. Eerst mogelijk afspraak is 31 augustus voor motorkapkabel.
Verder hebben ze echt hun best gedaan op de keuring om te zoeken hoor. Elk jaar gaat die met de 17" M6 replica 225/45/17 door de keuring, afgekeurd. Vooraan steken ze uit. Verder heb ik ze zien met papier over de veren wrijven waarschijnlijk om te checken of deze niet overspoten zijn ? Ze hebben de nummerplaat die er al jaren opkleeft ook als opmerking zonder herkeuring gezet. En er zijn lichte krassen in de voorruit in mijn gezichtsveld, ook al jaren, nu staat dat ook op het verslag.
En dan zoals ieder jaar, de lichtkapjes, de Remus uitlaat, de originele verduisterde ruiten, de kofferspoiler. Blackline zijpinkers en achterlichten zeggen ze niets van ?

Heb die kerel dan gevraagd of ik op mijn winterbanden mocht komen voor herkeuring in de zomer,....blijkbaar mag dat zolang de index goed is ? Wat een apenland...
Echt e, hele dag lastig van gelopen. Mijn grootvader zijn Toyota Auris diesl van 2003 met blutsen in en krassen, niet gewassen daar zeggen ze niets van. Heb daar wagens zien staan vandaag waarvan je denkt, amaai... Allemaal in orde. Voor de herkeuring zal ik hem al niet wassen zoals gisteren... Echt, ben er niet van te spreken vandaag. Met 3 man zaten ze op een moment bezig... Zeikerij. Maar enfin, er zijn ergere dingen in het leven en dit is nu eenmaal ons prachtige land.

@Iksree ik heb gehoord ook om keramisch vet ? te gebruiken. Kopervet zou volgens sommigen met de alu velgen niet goed zijn? Toch bedankt voor de info. Eens een potje gaan kopen.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reply #245 on: 6 August 2020, 07:44:11 »
Dat kan idd op het humeur werken als je een moeilijke vast hebt.
Ik gebruik ook kopervet, maar hoorde dat grafietvet ideaal is :D

Offline M&M

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reply #246 on: 15 October 2020, 20:20:26 »
Ja idd Winterbanden mag het hele jaar door, als uw snelheidsindex hoog genoeg is..
Wel rot als ze echt beginnen te zoeken natuurlijk. En had het vorige week ook voor.. Al 2 jaar met mijn zomerset geweest, dit jaar kreeg ik rode kaart omdat mijn achterste banden te smal zijn voor voor de velg(breedset). Ben nu ook op men Winterset al geweest..

Ge moet ook Mr denken, hoe properder hij is.. Hoe meer ze zien zeker.
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reply #247 on: 27 October 2022, 16:23:40 »
Ja, zoals gedacht, rode kaart. @BIG charlie

Ik kon niet anders dan gaan want de garagist is gesloten. Keuring was goed tot 10 augusuts. Eerst mogelijk afspraak is 31 augustus voor motorkapkabel.
Verder hebben ze echt hun best gedaan op de keuring om te zoeken hoor. Elk jaar gaat die met de 17" M6 replica 225/45/17 door de keuring, afgekeurd. Vooraan steken ze uit. Verder heb ik ze zien met papier over de veren wrijven waarschijnlijk om te checken of deze niet overspoten zijn ? Ze hebben de nummerplaat die er al jaren opkleeft ook als opmerking zonder herkeuring gezet. En er zijn lichte krassen in de voorruit in mijn gezichtsveld, ook al jaren, nu staat dat ook op het verslag.
En dan zoals ieder jaar, de lichtkapjes, de Remus uitlaat, de originele verduisterde ruiten, de kofferspoiler. Blackline zijpinkers en achterlichten zeggen ze niets van ?

Heb die kerel dan gevraagd of ik op mijn winterbanden mocht komen voor herkeuring in de zomer,....blijkbaar mag dat zolang de index goed is ? Wat een apenland...
Echt e, hele dag lastig van gelopen. Mijn grootvader zijn Toyota Auris diesl van 2003 met blutsen in en krassen, niet gewassen daar zeggen ze niets van. Heb daar wagens zien staan vandaag waarvan je denkt, amaai... Allemaal in orde. Voor de herkeuring zal ik hem al niet wassen zoals gisteren... Echt, ben er niet van te spreken vandaag. Met 3 man zaten ze op een moment bezig... Zeikerij. Maar enfin, er zijn ergere dingen in het leven en dit is nu eenmaal ons prachtige land.

@Iksree ik heb gehoord ook om keramisch vet ? te gebruiken. Kopervet zou volgens sommigen met de alu velgen niet goed zijn? Toch bedankt voor de info. Eens een potje gaan kopen.
Was het in Halle de keuring Jamien?

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???