De Werkplaats > Motor & Aandrijving

[F2X] Speling op differentieel/aandrijfas? F87 M2lci (N55)

(1/1)

Sel:
Hallo forumleden,

Sinds ik mijn M performance uitlaat heb laten lassen(scheurtje in einddemper) + steunen heb laten plaatsen aan beide kanten(geen trilling meer bij coldstart) hoor ik een "KNOCK/CLICK" geluid bij gas geven en lossen (in vitesse, niet stationair). Rond 1100rpm in versnelling 1&2 doet dit zich voor(ook in andere versnelling maar door hoger rpm valt dit minder op), vroeger was rond deze rpm het blik geluid door het scheurtje in einddemper dus mogelijks heb ik dit probleem al sinds ik de auto in bezit heb.

Het lijkt er op dat er speling zit in mijn diff, ook een klein olielekje gevonden bij het diff. Verder geen rare geluiden, enkel het "KNOCK/CLICK" geluid bij het gas geven en lossen.
Auto heeft 73k km's en bouwjaar 10/17.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,
Sel

M-Power:
Misschien eens zoekfunctie hier gebruiken ,dan kom je bvb onderstaande tegen :

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=72503.0

kietekiet:

--- Quote from: Sel on 25 September 2022, 12:01:52 ---Hallo forumleden,

Sinds ik mijn M performance uitlaat heb laten lassen(scheurtje in einddemper) + steunen heb laten plaatsen aan beide kanten(geen trilling meer bij coldstart) hoor ik een "KNOCK/CLICK" geluid bij gas geven en lossen (in vitesse, niet stationair). Rond 1100rpm in versnelling 1&2 doet dit zich voor(ook in andere versnelling maar door hoger rpm valt dit minder op), vroeger was rond deze rpm het blik geluid door het scheurtje in einddemper dus mogelijks heb ik dit probleem al sinds ik de auto in bezit heb.

Het lijkt er op dat er speling zit in mijn diff, ook een klein olielekje gevonden bij het diff. Verder geen rare geluiden, enkel het "KNOCK/CLICK" geluid bij het gas geven en lossen.
Auto heeft 73k km's en bouwjaar 10/17.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,
Sel

--- End quote ---
Yep! Juist dezelfde miserie gehad. Identiek dezelfde symtomen als jij.
Blijkbaar was er te weinig olie in gedaan bij eerste diff olie wissel na inrij controle.
Met als gevolg wat ijzerdeeltjes op 20.000km, ook hadden ze de olie vul bout zodanig vast gedraaid dat ze er met twee man aan moesten gaan hangen, en schroefdraad los was gekomen ::)  terug laten wisselen en correct laten vullen bij Bmw terwijl ik er bij stond 
Maar het geknock was er nog.
Nu er die diff lift kit op zit hoor ik het nog af en toe vooral bij vertrek als de wagen nog koud is, maar veel minder als vroeger.
Heb er mee leren leven ondertussen, moest het de geest geven komt er een os giken onder.
Klik gerust op de link van @M-Power hierboven om het hele verhaal te lezen  ;)

Sel:

--- Quote from: M-Power on 26 September 2022, 00:05:48 ---Misschien eens zoekfunctie hier gebruiken ,dan kom je bvb onderstaande tegen :

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=72503.0

--- End quote ---

Merci, zometeen eens lezen ;)

Sel:

--- Quote from: kietekiet on 26 September 2022, 08:24:26 ---Yep! Juist dezelfde miserie gehad. Identiek dezelfde symtomen als jij.
Blijkbaar was er te weinig olie in gedaan bij eerste diff olie wissel na inrij controle.
Met als gevolg wat ijzerdeeltjes op 20.000km, ook hadden ze de olie vul bout zodanig vast gedraaid dat ze er met twee man aan moesten gaan hangen, en schroefdraad los was gekomen ::)  terug laten wisselen en correct laten vullen bij Bmw terwijl ik er bij stond 
Maar het geknock was er nog.
Nu er die diff lift kit op zit hoor ik het nog af en toe vooral bij vertrek als de wagen nog koud is, maar veel minder als vroeger.
Heb er mee leren leven ondertussen, moest het de geest geven komt er een os giken onder.
Klik gerust op de link van @M-Power hierboven om het hele verhaal te lezen  ;)

--- End quote ---

Bij mij is vorig jaar in December de Diff olie vervangen geweest bij de BMW garage, zal het ook eens laten checken dan..

Navigation

[0] Message Index

Go to full version