De Werkplaats > Motor & Aandrijving

[G3x] Motor problemen na 1,5j stage 1 rijden

(1/37) > >>

DirkG:
Ik rijd met een 530e, super fijne auto en heb deze na een jaar laten tunen naar stage 1, 342PK.
Ik voelde sinds een weekje dat hij stationair niet rustig meer draaide, gisteren in de garage geweest, geen enkele foutmelding, gisterenavond plots melding van geredeuceerd vermogen ivm de aandrijving.
Vandaag terug naar de garage, zij hebben uiteraard overgeprogrammeerd om de foutcode correct te kunnen uitlezen. Motorprobleem, deze moet open en ze spreken over mogelijke schade van 10-12k en zelfs meer, de auto mogelijk ene maand of langer missen, geen vervangauto's voorradig...  Vanzelfsprekend geen garantie meer...
Triestig voor een auto van 2,5j met maniakaal onderhoudsverleden en 50000km.
De auto reed fantastisch, maar de gedane tuning pikt nu enorm natuurlijk...
Heeft iemand ervaring met gelijkaardige schadegevallen?

Tom:
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Als je de stront gaat tunen uit een 4 cilindertje dan gaat dat gewoon kapot. Helemaal niet triestig voor een auto van 2,5 jaar oud en 50 000 Km
Ik heb zelf met een stock 530e gereden, best een vlotte auto. Ik snap niet dat mensen dat tunen. Zeker met die complexe hybride techniek.

BimmerFan:
Ik ken deze motor niet, maar als een auto van 2,5j oud met zo'n lage stand en goed onderhouden al kapot is van stage 1 damn
Dit is wel een zure.
Dit is de reden er bij mij NOOIT geen Bmw meer binnen komt, er is altijd wel iets kapot aan.

Ik raad aan van met BMW Hoofdinvoerder contact op te nemen voor tussenkomst, het is het proberen waard, stuur hun een E-mail.

jan.van.gent:
Als Bornem ziet dat die wagen getuned is, zullen ze hun handen wel wassen in onschuld (can't blaim them imo).

b_ken:
Er zit al veel waarheid in de eerdere antwoorden maar ik ben ook nog benieuwd naar wat ze dan precies vastgesteld hebben on de garage. Wat is er precies kapot gegaan ?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version