De Werkplaats > Motor & Aandrijving

Hogedrukpomp E87 N47 118d 143pk

(1/4) > >>

Derlob:
Mijn hogedrukpomp is stuk.
Ik wou deze zelf vervangen maar ik zit vast.
Hogedrukpomp tool zit achteraan de pomp vast, wanneer ik dan E14 gebruiken op die vijs los te krijgen van de pomp, kom die tool steeds terug los en valt deze er bijna terug uit. Deze moet normaal erin blijven zodat ik die vijs los krijg en de pomp kan vervangen. Tool mag er pas terug uit als de nieuwe pomp erop zit. Tool is BGS 8724-1

6 bouten van de hogedrukpomp zijn er reeds uit. Iemand die weet wat ik verkeerd doe? Thanks

BruLaX:

--- Quote from: Derlob on  9 July 2022, 09:10:04 ---Mijn hogedrukpomp is stuk.
Ik wou deze zelf vervangen maar ik zit vast.
Hogedrukpomp tool zit achteraan de pomp vast, ;) wanneer ik dan E14 gebruiken op die vijs los te krijgen van de pomp, kom die tool steeds terug los en valt deze er bijna terug uit. Deze moet normaal erin blijven zodat ik die vijs los krijg en de pomp kan vervangen. Tool mag er pas terug uit als de nieuwe pomp erop zit. Tool is BGS 8724-1

6 bouten van de hogedrukpomp zijn er reeds uit. Iemand die weet wat ik verkeerd doe? Thanks

--- End quote ---

Vijzen van de pomp er weer indraaien en een beetje los laten. Want nu dat je pomp hebt losgezet kan die beetje verzetten en gaat de tool er niet volledig in.

Derlob:
Wat ik ook doe, tool gaat er volledig in maar komt er dan terug uit als ik die vijs van de pomp los draai met E14.

2de foto komt deze er terug uit
Ik heb een andere tool (WT-2287) besteld want met deze lukt het niet.

dadoke:
https://mhhauto.com/Thread-n47-hp-pump-removal-help

--- Quote ---By turning the E14 bolt anti clockwise, you are depressing the hp pump pulley from the shaft, so the bolt should go stiff until the pulley is completely depressed.
--- End quote ---

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1633818

Derlob:
Pump eruit gekregen met de WT-2287 tool.
Wat een werk zeg, was niet simpel. Pomp is vervangen net als de rail met sensoren.

Wagen start niet, geen diesel in rail.
Ik heb geprobeerd om de injectoren te testen  met zo een injectoren test kit maar ook daar geen druppel diesel te zien.

Iemand die met kan helpen met volgende foto’s, ik zie voltage 0 is toch niet normaal.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version