Author Topic:  2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - Hybride  (Read 65428 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: 2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - Hybride
« Reply #420 on: 17 December 2021, 23:10:42 »
De kinderen zijn bij ons al wat ouder van '81 en van '83  ....het huis al uit en zelf kinderen.

Leder hoefde niet ....de grijze bekleding is eens iets anders ....nu heb ik alles van bekleding al gehad

Offline chris k

• World Champion
« Reply #421 on: 15 January 2022, 09:58:20 »
Mijn verbruik  .....mix elektriciteit en benzine 3,5l/100km goed ( zonder voorverwarming aan )  <-> en enkel op benzine 5,6 l/100km  ( met voorverwarming aan en in  battery save  mode en dus met volle batterij vertrekken )

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reply #422 on: 15 January 2022, 13:21:18 »
Amai dat is zeer zuinig gereden  :thumbsup:

Dat haal ik nooit  >:D

Mijn app geeft nu bvb 35l en 324km rijbereik op dat is +10l -> wel steeds korte afstanden en sportieve rijstijl.

Offline chris k

• World Champion
« Reply #423 on: 28 February 2022, 18:22:22 »
Gisteren Edegem -Nieuwpoort en terug -> terugweg dikke lange file  ....gps stuurde alternatieve weg op ( ramp stuurde straat in wegenwerken en een straat waar geen auto's in mogen  "waze" heeft dit niet voor BMW gps regelmatig !)

Maar was een goed weerdag .....op "auto-e-drive en gps adres gereden" .

Met volle batterij vertrokken ....gemiddelde verbruik 5,8l/100km met file  ....en aan wettelijke snelheden gereden ...zuinig 225xe.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reply #424 on: 28 February 2022, 18:30:06 »
Gisteren Edegem -Nieuwpoort en terug -> terugweg dikke lange file  ....gps stuurde alternatieve weg op ( ramp stuurde straat in wegenwerken en een straat waar geen auto's in mogen  "waze" heeft dit niet voor BMW gps regelmatig !)

Maar was een goed weerdag .....op "auto-e-drive en gps adres gereden" .

Met volle batterij vertrokken ....gemiddelde verbruik 5,8l/100km met file  ....en aan wettelijke snelheden gereden ...zuinig 225xe.

En de kostprijs om de batterij vol te krijgen ? Aan de huidige prijzen reken maar 3-4Ä -> dus ne liter of 3 (95oct).  8)

Offline chris k

• World Champion
« Reply #425 on: 28 February 2022, 20:19:10 »
batterij vol krijgen  ...elke jaar had ik  teveel over van de zonnepanelen  -> dat gaat nu in de auto .

Ik heb nog vast tarief tot einde van het jaar ....
« Last Edit: 28 February 2022, 20:20:57 by chris k »

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reply #426 on: 28 February 2022, 21:24:49 »
batterij vol krijgen  ...elke jaar had ik  teveel over van de zonnepanelen  -> dat gaat nu in de auto .

Ik heb nog vast tarief tot einde van het jaar ....

Dan heb je geluk !

Hier liep vast contract van 3j af op 8 februari -> van 6,3 per Kwh naar 18,6 en dat was gelukkig het voorstel van november want eerste week van februari was het al 28  :thinking:  :wiggleyes:

Offline Ben.

• World Champion
« Reply #427 on: 1 March 2022, 11:24:06 »
Dan heb je geluk !

Hier liep vast contract van 3j af op 8 februari -> van 6,3 per Kwh naar 18,6 en dat was gelukkig het voorstel van november want eerste week van februari was het al 28  :thinking:  :wiggleyes:

Hier ook soortgelijke sprong gemaakt van +- 5 per Kwh naar 17
als je nu bij de algemene tarieven op de site van bepaalde aanbieders gaat kijken zit het soms al rond de 30 ..  :wiggleyes:

Offline FJRdude

• World Champion
  • 2 beer or not 2 beer
    • Freude Am Fahren
« Reply #428 on: 1 March 2022, 14:06:13 »
Inderdaad dikke schande. Ik heb al sedert jaar en dag een vast tarief; ik betaal dus ietsje meer, maar je zou dan in principe geen last hebben van prijsstijgingen als deze...  nadeel is dan wel dat ik al bijna 30j meer betaal dan iemand met een variabel tarief....
Dan stijgen de prijzen significant, en wat blijkt??  Mijn vast contract dat in principe nog 2j 'vast' zou zijn werd meteen aangepast.  WTF?

Gangsters zijn het, dikke schande !!!  Voorschot gewoon x2.5 !

Ben al voor de tweede keer gekloot, want ik heb zonnepanelen liggen - we hebben een verbruik van 4000 kWh/jaar en een opbrengst van 4500 kWh/jaar.

Dankzij de slimme meter die men plaatste, waarbij er niets zou veranderen aan het 'terugdraai-systeem', staat zelfs op papier!! maar uiteindelijk doet die kutmeter u toch de das om, en dan dit.   
Doet me denken aan Rundskop:  gekloet zedjie altijd !!
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Offline chris k

• World Champion
« Reply #429 on: 14 March 2022, 12:17:32 »
Inderdaad dikke schande. Ik heb al sedert jaar en dag een vast tarief; ik betaal dus ietsje meer, maar je zou dan in principe geen last hebben van prijsstijgingen als deze...  nadeel is dan wel dat ik al bijna 30j meer betaal dan iemand met een variabel tarief....
Dan stijgen de prijzen significant, en wat blijkt??  Mijn vast contract dat in principe nog 2j 'vast' zou zijn werd meteen aangepast.  WTF?

Ben al voor de tweede keer gekloot, want ik heb zonnepanelen liggen - we hebben een verbruik van 4000 kWh/jaar en een opbrengst van 4500 kWh/jaar.

Dankzij de slimme meter die men plaatste, waarbij er niets zou veranderen aan het 'terugdraai-systeem', staat zelfs op papier!! maar uiteindelijk doet die kutmeter u toch de das om, en dan dit.   

Ik heb al 42 j vast tarief ...wel regelmatig van leverancier veranderd .

Voor wat je op het "net" steekt met digitale meter betalen ze daar niet voor ?

En met piektarief gaan ze nog eens  om te ontvangen komen.

Ik heb nog een analoge meter .

Als ze langs komen met digitale zal ik wel helpen voor hun LoRa netwerk  ...ze zullen wel regelmatig de batterij moeten vervangen

Offline Maxim87

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
« Reply #430 on: 20 April 2022, 22:57:16 »
Vroeg me af mis je nu de M2 niet een klein beetje ?  >:D
Of misschien beter de m140i gehouden achteraf gezien ?
Rijd nu al een eindje met mijn m135i en zie me geen andere bmw rijden zonder 6 cilinder eerlijk gezegd.
2011 e87 116d
2014 f20 M135i
2017 f87 M2

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reply #431 on: 21 April 2022, 09:35:01 »
Vroeg me af mis je nu de M2 niet een klein beetje ?  >:D
Of misschien beter de m140i gehouden achteraf gezien ?
Rijd nu al een eindje met mijn m135i en zie me geen andere bmw rijden zonder 6 cilinder eerlijk gezegd.

Ondertussen is er al een F33 cabrio in de plaats hoor van deze en die bevalt super.

Zalig ook om als tweede wagen ook eens open te kunnen rijden. De lijn vd F33 blijf ik ook fenomenaal mooi vinden.

Is ook meer dan snel genoeg.

Mis ik de  :///M: of de M140i : is idd geen 6cil en vooral bij het starten vd motor zit je daar wat op je honger dat ga ik zeker niet ontkennen.

Kwa looks vind ik de huidige zeker even knap als de M2C en zeker knapper dan mijn M140 dus de smile is er als ik erin stap wat belangrijk is, dat was er niet bij de 225XE.

Offline Maxim87

• Qualifying
« Reply #432 on: 21 April 2022, 15:28:12 »
proficiat met de f33 , een 4 serie cabrio is zeker geen straf om mee rond te rijden zeker als het mooi weer is. 
Dan snap ik wel dat je tevreden bent nu  :thumbsup:
2011 e87 116d
2014 f20 M135i
2017 f87 M2

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reply #433 on: 21 April 2022, 18:04:25 »
proficiat met de f33 , een 4 serie cabrio is zeker geen straf om mee rond te rijden zeker als het mooi weer is. 
Dan snap ik wel dat je tevreden bent nu  :thumbsup:

Thx !

De F33 vind je hier : http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=73295.0

Offline chris k

• World Champion
« Reply #434 on: 8 June 2022, 19:41:41 »

Vandaag telefoontje ontvangen van energieleverancier met de vraag mijn voorschot te verhogen ...ik waarom ....zij de prijzen zijn erg hoog geworden ik zou veel moeten bijbetalen ......ik dood leuk ....ik zit nog met vast tarief kan niet ....ineens heel stil ....ja maar gas is ook opgeslagen ....heu ik heb ook nog vast voor gas .

Heb maar duidelijk gemaakt dat ze als ze bellen naar klanten dat ze eerst de lopende contracten moeten bezien .

Waren wel heel vriendelijk voor de rest .

Heb eens bij Vreg gekeken .....enkel Luminus is nog vast voor gas en elektriciteit  maar heel duur .

Verder denk ik dat er prijsafspraken gemaakt tussen de energieleveranciers  -> waar zit Europa de onze vertegenwoordigers in de Politiek

Offline chris k

• World Champion
« Reply #435 on: 14 July 2022, 23:12:17 »
Reis naar ItaliŽ 2022 met de 225xe

Elke 300 km gaan tanken ( wist niet hoe het verbruik ging zijn)

BelgiŽ / Luxemburg /Frankrijk/Zwitserland /ItaliŽ  met volle batterij vertrokken  gestopt voor overnachten bij Ibis Sausheim ( niet opgeladen ) volledig op auto-e-drive .....2 volwassen + 2 kleinkinderen( tieners )  +bagage  snelheid waar het mocht tussen 120 en 130km/u .......gemiddelde verbruik 5,7l/100km .....veel file dus aanschuiven dus ging over op batterij ( volledig leeg maar bleef tot elektrisch rijden )  heel veel op cruise controle .

Terugweg zelfde weg en juist zelfde verbruik......ook met volle batterij vertrokken en auto-e-drive......veel minder op cruise controle ->  gevolg meer terugwinnen van energie naar batterij

In ItaliŽ omgeving Riva del Garda  zoveel mogelijk elektrische gereden  bergop en bergaf .

Opladen aan Hotel in ItaliŽ was gratis service  ......we zijn er ook al veel op verlof geweest 

Van Riva del Garda met volle batterij tot aan Monte Bondone  (Vason) gereden en terug geraakt onderweg over Pietramurata  naar Riva del Garda en nog bijna 15 km over in batterij.

Voor we vertrokken was max lading +/-  40km   .....nu na het verlof is het ineens tussen 45 en 56 km.

Tanken doe je in ItaliŽ best zelf .....komt je bij bediening betaal je meer per liter sommige 0,23 Euro/liter .

Ter Info het Ibis Hotel in Sausheim  is een regelrechte ramp geworden .......eten in hotel  trekt op niets meer en is zo goed als geen keuze meer en het restaurant  is op Zondagavond gesloten !
« Last Edit: 14 July 2022, 23:19:22 by chris k »

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reply #436 on: 14 July 2022, 23:19:54 »
Reis naar ItaliŽ 2022 met de 225xe

Elke 300 km gaan tanken ( wist niet hoe het verbruik ging zijn)

BelgiŽ / Luxemburg /Frankrijk/Zwitserland /ItaliŽ  met volle batterij vertrokken  gestopt voor overnachten bij Ibis Sausheim ( niet opgeladen ) volledig op auto-e-drive .....2 volwassen + 2 kleinkinderen( tieners )  +bagage  snelheid waar het mocht tussen 120 en 130km/u .......gemiddelde verbruik 5,7l/100km .....veel file dus aanschuiven dus ging over op batterij ( volledig leeg maar bleef tot elektrisch rijden )  heel veel op cruise controle .

Terugweg zelfde weg en juist zelfde verbruik......ook met volle batterij vertrokken en auto-e-drive......veel minder op cruise controle ->  gevolg meer terugwinnen van energie naar batterij

In ItaliŽ omgeving Riva del Garda  zoveel mogelijk elektrische gereden  bergop en bergaf .

Van Riva del Garda met volle batterij tot aan Monte Bondone  (Vason) gereden en terug geraakt onderweg over Pietramurata  naar Riva del Garda en nog bijna 15 km over in batterij.

Voor we vertrokken was max lading +/-  40km   .....nu na het verlof is het ineens tussen 45 en 56 km.

Tanken doe je in ItaliŽ best zelf .....komt je bij bediening betaal je meer per liter sommige 0,23 Euro/liter .

Ter Info het Ibis Hotel in Sausheim  is een regelrechte ramp geworden .......eten in hotel  trekt op niets meer en is zo goed als geen keuze meer en het restaurant  is op Zondagavond gesloten !

Amai respect voor zoín laag verbruik. Hier nooit onder de 9l geraakt met de 225XE. Zal aan mijn zeer zware voet liggen en ook wel voor&l korte stukjes.

Btw prachtige streek waar je was, ik was ooit aan de overkant vh Gardameer in Limone Sul Garda en veel mooie herinneringen aan.
Toen ook Riva del Garda bezocht met de taxiboot.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reply #437 on: 14 July 2022, 23:28:23 »
Deze mannen zijn van London naar Madrid gereden met een 730d en een verbruik van 3,8L/100km gehaald. Geen gedoe met laden, zelfs nooit gaan tanken.
Je zou u dan toch gaan afvragen: waarom hybride ?

Offline Ben.

• World Champion
« Reply #438 on: 15 July 2022, 09:40:01 »
Deze mannen zijn van London naar Madrid gereden met een 730d en een verbruik van 3,8L/100km gehaald. Geen gedoe met laden, zelfs nooit gaan tanken.
Je zou u dan toch gaan afvragen: waarom hybride ?

Ik ben in Juni met mijn Skoda Superb 1.6tdi 105pk ook nog naar het zuiden gereden.
Volgeladen zat ik op +- 1150km op een tank van 50 liter. Vol tanken in Schoten en dan terug tanken net voorbij Bordeaux.

Verschiet er dus niet van dat ze dit doen met een 730d.

Amai respect voor zoín laag verbruik. Hier nooit onder de 9l geraakt met de 225XE. Zal aan mijn zeer zware voet liggen en ook wel voor&l korte stukjes.

Als ik lees wat jij goed vond aan de 225xe verschiet ik daar ook niet van en ben ik er vrij zeker van dat het aan de voet ligt  ;D

Offline chris k

• World Champion
« Reply #439 on: 16 July 2022, 22:01:14 »
Verbruik kan ook aan de auto liggen hoor ....meer weerstand hier of daar  ... met de 225xe hťťl vlot vertrekken  en te zien in welke mode geeft hťťl vťťl ......auto-e-drive is zuinig ......eco zuiniger maar onaangenaam met het uitbollen.

Zet je "save" keuze aan verbruik je ook meer omdat de batterij dan oplaad ( maar dan moet je best + 3000 tr draaien  of verbruiken is meer dan opladen

Sport knop of Sport pook naar links is ook al een groot verschil in optrekken en verbruiken ......pook naar links sport is zuipen en racen .....en batterij snel opladen aan minimum 9l /100km .

Heb met de BMW 520DGT  van 2016 ook een 1147km gedaan en had nog een 6 of 7 l over  verbruik voor die zware body was een 5,7l 

Offline chris k

• World Champion
« Reply #440 on: 16 September 2022, 11:31:50 »
Na   een  kleine rit naar ItaliŽ extra verlofke .

Verschillen in verbruik  min: 5,4 l/100 km    <->  max   6,4 l/100km volledig op auto-e-drive .

Is een mens dan terug .....gisteren auto met "ster" in voorruit gevonden.  .....nu heb ik er 4 op de banden en 1 in de voorruit.

Verzekering dan maar verwittigd .... gelukkig een omnium