Author Topic:   2018 - F87 - ///M2 - Sapphire Black - DKG  (Read 10059 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Zepke

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Re: 2018 - F87 - ///M2 - Sapphire Black - DKG
« Reply #90 on: 26 January 2022, 01:07:05 »
Staat hem zeker en vast dik!  ;)

Offline JMM

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reply #91 on: 3 February 2022, 15:42:48 »
Hier nog een picture van mijn retrofitted shift paddles, werkt prettiger dan die iele oem paddles. (Ik schakel altijd zelf..ook bij file)   :P
Heb de plus en de min nog wat meer geaccentueerd met grijze verf om bij gedraaid stuur sneller te zien welke paddle te gebruiken wanneer ik rond de kerk rij.  ;D

De mooie Performance pedaal pads mogen ook niet ontbreken..   8)

Offline JMM

• World Champion
« Reply #92 on: 5 April 2022, 16:25:44 »
Heb mijn velgen voorzien van een zilveren rand en ik vind het zeer geslaagd omdat de grootte van de velg maar vooral de concaviteit beter wordt geaccentueerd als je recht op de velgen kijkt, duidelijk te zien op de foto's.

Had eerst rode striping geprobeerd maar dat sloeg vreemd genoeg tegen, gaf mij een soort van "tuning" gevoel, kon er niet aan wennen dus er terug af gedaan.
Daarna chroom goud geprobeerd maar dat verkleurde naargelang de lichtinval naar een groenige kleur, sloeg nergens op, zeer spijtig want dat vind ik juist de mooiste combo, geeft een beetje chique indruk.

Dus dan maar naar het "saaie" zilver... doch het misstaat zeker niet. Ga binnenkort Chroom zilver proberen, eens kijken hoe dat uitpakt.

Hier de foto's van de verschillende kleuren.

Offline Ash

• Grand Prix Winner
« Reply #93 on: 8 April 2022, 11:18:36 »
zilver vind ik het beste passen... stijlvol en subtiel

Offline JMM

• World Champion
« Reply #94 on: 8 April 2022, 12:08:01 »
Yep vind ik ook alhoewel de gouden rand wel chick toonde maar op die slechte foto valt dat niet direct op.

Volgende week eens chroom zilver proberen, zal net wat mooier zijn, vermoed ik toch.

Offline hmn_pwr

• Pole Position
« Reply #95 on: 27 June 2022, 15:15:15 »
Mocht je ooit volledig gouden velgen overwegen, ter illustratie; CSL velgen op een zwarte Z4M:

Offline JMM

• World Champion
« Reply #96 on: 27 June 2022, 16:01:45 »
Ja ja, het blijft een mooie combo zwart met goud.  :P
Zelf zit ik te denken aan geborsteld of satijn glanzend goud maar ik heb nog wat bedenktijd om mijn kop daarover te breken.

Heb intussen al wel wat uit mijn kopke geschud en de keuze zal zijn tussen goud, blinkend zwart met gepolijste rand of een two tone combinatie bestaande uit een in satijn blinkend grijs en de 5 spaken samen met de velgrand in diamont cut.

Die laatste combo is misschien wat moeilijk te vatten dus heb ik onderstaande foto als voorbeeld gebruikt om een idee te geven.

Offline JMM

• World Champion
« Reply #97 on: 28 September 2022, 23:29:35 »
Is weer ff geleden maar ik heb mijn juweeltje intussen weer wat "optisch" opgesmukt onder de vorm van een bescheiden "aero pakket" bestaande uit side skirts en een front lip.

Heb het allemaal zelf gemaakt omdat in de handel het weer gaat over carbon  ::) of omdat het vooral groseel en/of apart gevormd moet zijn. (Bijv. ook de welbekende sneeuwschuiverlippen die uiteraard te laag zijn om normaal te kunnen rijden op de openbare weg)
Aan ieder om te oordelen of het geslaagd is of niet, voor mij in ieder geval zeker wel, de ontbrekende factor is nu een feit  :)

Hier enkele pics..

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reply #98 on: 29 September 2022, 08:15:38 »
Ik vind het geslaagd!
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reply #99 on: 29 September 2022, 09:48:40 »
Ik ben ook fan van de subtiele aanpassingen, ferm gedaan.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline JC1986

• Trade Count: (+2)
  • Pole Position
« Reply #100 on: 29 September 2022, 15:44:53 »
Zeker geslaagd… alleen die velgen  :iono:  :wtf: :iono: ma das smaak natuurlijk

Offline Miggel

• Pre-Qualifying
  • **
« Reply #101 on: 29 September 2022, 15:47:41 »
Mooie subtiele mods JMM! Die sideskirts zien ook erg fraai uit

Offline JMM

• World Champion
« Reply #102 on: 29 September 2022, 17:10:17 »
Thx allemaal.  :thumbsup:

Zeker geslaagd… alleen die velgen  :iono:  :wtf: :iono: ma das smaak natuurlijk

Hehe, duidelijk geen fan van 5-spaak velgen.  :D

Is inderdaad een kwestie van smaak want al die andere honderd en één modellen Y-spaak velgen die worden gebruikt kunnen mij niet bekoren, niet dat ik ze echt lelijk vind maar het zegt mij niks.
Ik ben dus duidelijk wel een fanboy van 5 spaak velgen en eventueel ook van de 6 of max. 7 spaaks varianten, maar enkel op voorwaarde dat ze duidelijk concaaf zijn, zo niet dan hoeft het voor mij ook niet.

Ga ze trouwens een andere kleur geven want zwart begint onderhand ook saai te worden. Zal negen van de tien hyper black worden.

Offline JMM

• World Champion
« Reply #103 on: 29 September 2022, 17:44:34 »
Die side skirts waren trouwens a pain in the ass om te maken omdat ik over heel de lengte een vlakke schuine kant van 24mm breed moest maken, waarbij uiteraard één moest mislukken dus uiteindelijk 2 latten gemaakt voor de prijs van drie.. :P

De lip was wat arbeidsintensiever maar gek genoeg vond ik die leuker om te maken dan de side skirts.
Heb wel met pijn in het hart verschillende gaatjes geboord onderaan de bumper maar het was wel een must om de lip goed vast te zetten.

Volgend jaar ga ik de diffuser weer aanpakken want ik vind de vinnen toch wat te bescheiden, ga ze een paar centimeter groter maken in de hoogte... En zo blijven we bezig. ;D

Offline Miggel

• Pre-Qualifying
  • **
« Reply #104 on: 29 September 2022, 19:32:23 »
Erg gaaf dat je het zelf doet! Heb wel eens wat filmpjes op youtube gezien van mensen die carbon onderdelen maken. Altijd al facinerend process gevonden.

Offline JMM

• World Champion
« Reply #105 on: 29 September 2022, 22:15:51 »
Erg gaaf dat je het zelf doet! Heb wel eens wat filmpjes op youtube gezien van mensen die carbon onderdelen maken. Altijd al facinerend process gevonden.

Voor carbon of polyester moet je al behoorlijk gesteld zijn qua materiaal en ruimte met ook nog de nodige kennis van zaken en dat is voor mij dus een paar bruggen te ver. 

Ik moet het stellen met harde schuim pvc maar dat neemt niet weg dat het er toch nog goed uitziet als bumperlip, side skirt of diffuservin. Vrij makkelijk te bewerken en redelijk sterk met ook nog een zachte prijs.

Enige nadeel is de krasgevoeligheid dus goed opletten en zeker de zichtbare kant beschermen tijdens het bewerken.

Offline JMM

• World Champion
« Reply #106 on: 22 October 2022, 01:48:05 »
Deze week eindelijk die fucking te brede velgrand laten afdraaien (-5mm) en het resultaat gaf zo een verrassende nieuwe look, dat ik even zat te twijfelen om ze zo weer te monteren.

Maar nee, ik blijf toch bij mijn plan, volgende week binnen brengen om ze te laten spuiten in hyper black.
Ik heb het gehad met zwart, na meer dan 10j. met zwarte velgen gereden te hebben is het welletjes geweest.

Resultaat na het draaiwerk.

Offline Maxim87

• Qualifying
« Reply #107 on: 22 October 2022, 12:00:40 »
Welke diffusor is dit ? En was de pasvorm een beetje ok ?
Zo een alcantara stuurtje zou ik ook wel nog willen voor mijn m2  >:D
2011 e87 116d
2014 f20 M135i
2017 f87 M2

Offline JMM

• World Champion
« Reply #108 on: 22 October 2022, 16:12:41 »
Diffuser is origineel en de vinnen heb ik zelf gemaakt en er tegenaan gezet, net zoals de front lip en de side skirts.  ;)

Volgend jaar de diffuser vinnen wat forser maken, zijn nu toch wat aan de kleine kant, achteraf gezien.

Alcantara stuurtje stond er al op dus dat was mooi meegenomen.