De Werkplaats > Ophanging & Remmen

Remtest keuring xDrive

<< < (2/6) > >>

Animal:

--- Quote from: Phantom Five on 18 July 2018, 04:46:32 ---Inderdaad zo is dat.
Daarom dat er aan de poort ook een bordje hangt dat men dit moet vermelden dat het een 4x4 is.

--- End quote ---

En als het een 4x4 is met constante sper ? dan breek je de diffs of cardans toch ?

Frubbel:
Ik heb even de vraag voorgelegd aan de KM, ik zie hun antwoord tegemoet en laat het hier dan ook na.
Vorige jaren werd de remtest inderdaad gedaan door een stukje te rijden en dan alles bloktoe te gooien, al denk ik niet dat hiermee afwijkingen tussen links en rechts kunnen gemeten worden.

Frubbel:
Km heeft netjes mijn vraag beantwoord: hun testbank werd dit jaar aangepast om voertuigen met permanente 4x4 op een veilige manier te testen, zoals hier boven reeds werd aangehaald...

d.fine:
Kan er ergens op papier de permanente 4x4 status aangetoond worden?
De vorige keuring geloofde die gast mij niet. Zei alles te kennen van xdrive en dat die zichzelf uitschakelt bij zo een test ::)
Heb er toch op gestrest.

b_ken:

--- Quote from: d.fine on 22 July 2018, 12:23:48 ---Kan er ergens op papier de permanente 4x4 status aangetoond worden?
De vorige keuring geloofde die gast mij niet. Zei alles te kennen van xdrive en dat die zichzelf uitschakelt bij zo een test ::)
Heb er toch op gestrest.

--- End quote ---
Precies een ambetante getroffen. Wat hebben ze eraan u niet te geloven ? Zelfs als het een 2-wiel aangedreven is en ze zetten hun bank op 4x4 is er nog geen probleem. Omgekeerd daarentegen zou ik toch ook wat stress hebben.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version