Author Topic:  1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver  (Read 29211 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 3948
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #210 on: 26 April 2022, 07:16:53 »
Heb ik nog geen filmpje zien van passeren in je topic? Jij hebt de eisenmann race dan?

Ik hoop dat de inlaat mod gevoelsmatig een verschil zal maken. Het is iig niet mijn intentie om zoveel mogelijk pk’s  eruit te persen. Ik wil gewoon zijn volle potentieel benutten. Ik verwacht ongeveer hetzelfde niveau te zitten als van een 3.0. We zien wel. Nu voelt hij soms wat lui aan. Als ie wat makkelijker door de toeren gaan is het al een win voor mij.
Hmm, not sure of ik een filmpje gepost heb, denk het niet. Het is de street variant, ik had geen zin om telkens te moeten wisselen voor de keuring.

Ik zou eigenlijk wel graag eens meerijden na je M54 intake mod want die staat ook op mijn wish list, dus zou wel interessant zijn om eens het verschil te voelen :)

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #211 on: 26 April 2022, 11:30:45 »
Met plezier, altijd interessant om eens het verschil te voelen tussen de Z'jes na verschillende mods. Doen we zeker  :thumbsup:.

De jouwe is wel iets ouder, heb je dubbele vanos of enkele? De mod blijft hetzelfde, maar met enkele vanos heb je een ander type inlaat nodig, de M50.
Kan goed zijn dat we hetzelfde blok hebben en dat de verschillen van vóór productie van de coupé waren.

Niet iedereen is op de hoogte van de verschillen. Je hoort daarom vaak verschillende meningen over de mod, sommigen beweren dat ze koppel verliezen onderin.

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 3948
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #212 on: 26 April 2022, 12:07:13 »
Met plezier, altijd interessant om eens het verschil te voelen tussen de Z'jes na verschillende mods. Doen we zeker  :thumbsup:.

De jouwe is wel iets ouder, heb je dubbele vanos of enkele? De mod blijft hetzelfde, maar met enkele vanos heb je een ander type inlaat nodig, de M50.
Kan goed zijn dat we hetzelfde blok hebben en dat de verschillen van vóór productie van de coupé waren.

Niet iedereen is op de hoogte van de verschillen. Je hoort daarom vaak verschillende meningen over de mod, sommigen beweren dat ze koppel verliezen onderin.
Ah yes, ik dacht al dat het de M50 moest zijn, maar er niet verder bij stilgestaan. Ik heb inderdaad de M52 en nog niet de M52TU met dubbele vanos. Een vergelijking is dan misschien inderdaad iets minder nuttig, al zou ik die vergelijking nu niet direct cancellen :D

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #213 on: 26 April 2022, 12:55:26 »
Ik ben zelf ook wel benieuwd 😁. En zoveel redenen heb ik eig niet nodig om een rit te gaan doen. Denk niet dat het verschil nu erg groot zal zijn als je ze vandaag naast mekaar zou zetten.

Offline Avus_3.0

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 3202
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #214 on: 26 April 2022, 13:45:34 »
Jullie kunnen beide met jullie E36/8 naar onze E36 meet & greet komen en gezellig bij kletsen.
Trouwens in de  buurt zijn enkele leuke baantjes waar je gerust met de Z een toertje kan doen.  ;)

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=73456.0



Top dat je er voor kiest om de Z bij te houden want ze beginnen steeds exclusiever te worden.  (zeker de coupé's)
Je kan miss voor een snellere wagen gaan maar dat is eigenlijk niet nodig. Het plezier dat je van een wagen krijgt is veel belangrijker dan snel optrekken want aan het optrekken geraak je ook snel gewoon en er zal altijd wel iemand sneller zijn waardoor je uiteindelijk het gevoel hebt dat je toch nog niet snel genoeg bent...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #215 on: 26 April 2022, 14:24:31 »
Das nog een gedacht, valt te bezien of het tegen dan al kan uitgevoerd zijn. Zoiezo staat het in mijn agenda, als er niets tussen komt en het weer laat het toe ben ik er bij  8)

Ik ondervind dat ik het leuker vind om volluit gas te kunnen geven met mijn Z, dan dat ik op een binnenweg met mijn SQ5 constant moet opletten. Met mijn daily vind ik het leuker om de toeren wat in het middengebied te houden en vlot, maar "gecontroleerd" te kunnen rondsjeezen. Met de Z ga ik sneller hoger in toeren gaan. Ik weet dat je beide niet kan vergelijken, maar mezelf kennende zijn die pk's echt niet nodig om fun te hebben.

Op lange bochten of rechte stukken zijn die extra pk's natuurlijk wel weer leuk.

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #216 on: 13 July 2022, 20:14:21 »
Kleine preview van boin. Niet slecht voor een auto van 25j bij 36 graden 😎. Morgen gaan ophalen, super benieuwd wat dat in de praktijk gaat geven




Offline Avus_3.0

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 3202
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #217 on: 14 July 2022, 09:45:45 »
In de goede oude tijd waren het nog beresterke blokken die bijna niet stuk te krijgen bij BMW, toen mijne M3 na 25j op de bank ging had hij ook nog altijd al z'n pk's ter beschikking. Altijd leuk om te weten dat uw blok nog kern gezond is.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #218 on: 14 July 2022, 09:52:22 »
Hij leverde 191 pk voor de remap. Bij normale omstandigheden zou dat dus iets hoger moeten zijn. Standaard hebben ze 193 pk

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 3948
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #219 on: 14 July 2022, 12:18:32 »
Das meer dan behoorlijk, nice! Een duidelijk voelbaar verschil bij het rijden neem ik aan?

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Posts: 2928
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #220 on: 14 July 2022, 12:42:55 »
Hij leverde 191 pk voor de remap. Bij normale omstandigheden zou dat dus iets hoger moeten zijn. Standaard hebben ze 193 pk
Mooie waarde.

De 2.8 blokken in de tijd gingen vlotjes over de 200pk. Vooral de single vanos. Zeer leuke motoren.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #221 on: 14 July 2022, 15:24:26 »
Op de korte terugrit is wel duidelijk dat het koppel, volgens mij eigenlijk al sneller aanwezig is bij lage toeren en gaat veel langer door in toeren. Geen rare dip meer, gewoon moeiteloos doortrekken. Voorheen kon je natuurlijk ook hoog in toeren gaan, maar je voelde wel aan dat ie dat niet zo fijn vond. Nu heeft ie er duidelijk meer zin in. Wordt een leuke rit naar huis straks  :gayfight:

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #222 on: 15 July 2022, 11:13:12 »
Het is toch een andere auto geworden. Koppel is zeker niet weg, je kan hem nog steeds lui rijden en ik heb het gevoel dat dat koppel al iets sneller beschikbaar is. Het grootste verschil zit hem natuurlijk in de toeren. Tot 4K toeren gaat dat mooi lineair zoals voorheen ook het geval was, maar voorbij die 4000 vindt ie precies zijn tweede adem en gaat ie fel door tot de begrenzer.

Er zit een lichte dip in de remap bij de 4000 toeren en dat is wel even wennen. Die aarzeling merk je wel, op de grafiek stelt dat niet veel voor, maar het voelt aan alsof ie daar ff op adem moet komen voor wat nog gaat komen  :D.

Uiteindelijk was het doel om het blok wat wakker te schudden, en dat is zeker gelukt  8)


Offline Avus_3.0

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 3202
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #223 on: 15 July 2022, 11:40:38 »
Die dip rond de 4000 toeren is deze niet te wijten aan de vanos? Ik weet niet of deze ooit al eens gereviseerd is maar dat zou deze dip dan wel eventueel kunnen wegkrijgen.
Het is natuurlijk ook te zien hoe hard dat je u aan de dip stoort want als je gaat cruisen blijf je waarschijnlijk onder de 4k t/min en als je er stevig voor gaat kom je er bijna niet meer onder.  ;D

Top dat je toch die extra punch gekregen hebt waar je naar op zoek was, geniet er van.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #224 on: 13 October 2022, 14:39:55 »
Heb een probleempje met mijn radio. Doordat de batterij afgekoppeld moest worden, moet ik nu de radiocode terug invoeren. Er zat (2) zo'n kaartje bij mijn autopapieren, maar blijkbaar klopt deze code niet. Nu zit ik dus met een radio die niets meer doet.

Ik had ook al een app gevonden om zo'n code te genereren op basis van het serienummer, maar dat marcheert ook al niet.

Is mijn radio nu verloren? Of zijn er nog mogelijkheden?

Denk dat ik anders zo'n (https://blaupunkt.com/product/bremen-sqr-46-dab/) radio zou steken  :iono:

Offline Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Posts: 10784
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #225 on: 13 October 2022, 15:32:53 »
Heb een probleempje met mijn radio. Doordat de batterij afgekoppeld moest worden, moet ik nu de radiocode terug invoeren. Er zat (2) zo'n kaartje bij mijn autopapieren, maar blijkbaar klopt deze code niet. Nu zit ik dus met een radio die niets meer doet.

Ik had ook al een app gevonden om zo'n code te genereren op basis van het serienummer, maar dat marcheert ook al niet.

Is mijn radio nu verloren? Of zijn er nog mogelijkheden?

Denk dat ik anders zo'n (https://blaupunkt.com/product/bremen-sqr-46-dab/) radio zou steken  :iono:
5 cijferige code? Na ingave code op > drukken
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Tomassi

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Posts: 1114
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #226 on: 13 October 2022, 15:33:59 »
Kan je de radio demonteren? In mijn geval stond die code op de onderkant geschreven..
E36 M3 3.0
E36 325i

Offline Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Posts: 10784
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #227 on: 13 October 2022, 15:35:51 »
Kijk ook eens als het serienummer op je kaartje overeenkomt met de radio, dan weet je sowieso als het kaartje (code) juist is

Zoals Tomassi zegt demonteren, ofwel in service mode gaan in je radio

To retrieve your radio's serial number without removing it from the dash : Enter the radio's programming/service mode.
To do this, turn on the radio then, hold down the M button on the left lower portion of the radio's faceplate for about 10 seconds. The display will change to the radio's serial number. To scroll through the various displays press the + button on the left upper portion of the radio. To get out of programming/service mode turn the radio off by pressing the volume control.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #228 on: 13 October 2022, 16:23:31 »
Thanks! Ga ik proberen  :thumbsup:

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Posts: 7298

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Posts: 671
Re: 1999 - E36/8 - Z3 Coupé - 2.8 - Arktiszilver
« Reply #230 on: 13 October 2022, 20:30:25 »
Is degene die ik gedownload had, maar het identificatienummer die ik ingeef klopt dus niet.