Auteur Topic:  Actie: 4 jaar garantie op Premium Selection  (gelezen 9868 keer)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
Re: Actie: 4 jaar garantie op Premium Selection
« Reactie #60 Gepost op: 18 januari 2018, 20:25:34 »
1 of 2 jaar garantie is een probleem dat zich in elk geval niet stelt. In verband met die wettelijke garantie vind ik wel nog een ander vervelend artikel:

Het gebrek moest er al zijn bij de levering

Citaat
Om van de garantie van twee (of één jaar) te genieten, moet het gebrek al aanwezig geweest zijn bij de levering. De eerste zes maanden na de levering bestaat er een vermoeden dat dat het geval was. Zodra de termijn van zes maanden verstreken is moet jij bewijzen dat het gebrek al aanwezig was bij de levering. Komt het tot een discussie voor de rechtbank dan zal die veelal een deskundige aanstellen.

Na 6 maanden is het blijkbaar aan de consument om aan te tonen dat het gebrek er al was bij aankoop. Begin maar ...

Offline Jochen996

• Pole Position
« Reactie #61 Gepost op: 18 januari 2018, 20:58:58 »
Laat u niet warm maken. Mijn dochter heeft een half jaar geleden een PS gekocht. Je houdt het niet voor mogelijk wat ze allemaal verzinnen om toch maar facturen te kunnen sturen. De afgelopen dagen nog water insijpeling via een deur gehad. Daarvan zou je toch zeker denken dat het een garantiegeval is. Nee hoor: staat netjes tussen de gigantische lijst van uitzonderingen. Die lijst krijg je onder uwe neus op het moment dat je garantie verwacht, niet op het moment van aankoop, uiteraard.

Beetje garantie van op de steenweg 👎👎👎

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 18 januari 2018, 21:01:25 »
1 of 2 jaar garantie is een probleem dat zich in elk geval niet stelt. In verband met die wettelijke garantie vind ik wel nog een ander vervelend artikel:

Het gebrek moest er al zijn bij de levering

Na 6 maanden is het blijkbaar aan de consument om aan te tonen dat het gebrek er al was bij aankoop. Begin maar ...

Ik zou me daar geen zorgen in maken. Dat lid is toegevoegd om de verkopers wat tegemoet te komen. Ook als stok achter de deur omdat sommigen klanten niet als een goed huisvader omgaan met het gekochte goed.

In dit geval gaat het om een deurrubber. Ik vermoed dat er geen externe schade aan de deur is, dus kunnen ze al niets afschuiven op een eventueel ongeval. Of dat rubber is voortijdig verstorven of het slotplaatje accordeert niet meer met de deur of... Dat zijn dingen die je niet mag verwachten aan een jonge wagen.

In ieder geval: die omkering van de bewijslast wordt vaak gevraagd door de verwerende partij (de verkoper dan), maar wordt zeer zelden gegrond verklaard. Ik hoor dat vaak genoeg van collega's die zelfs na die zes maand wel degelijk kosten mogen maken hoewel de klant in kwestie voor de schade gezorgd heeft. Kortom: het is makkelijk aan te tonen dat het binnenregent en dat je dochter geen fout gemaakt heeft en dat er geen oorzaken zijn voor de schade door derden. Ergo, het gebrek was aanwezig.

Dat die dealer zijn best zal doen om dat af te wimpelen en wellicht de door jou geciteerde artikelen zal aanhalen, kan kloppen. Maar daarom heeft hij nog geen gelijk. Bornem bellen is stap 1, vervolgens aangetekend in gebreke stellen en eventueel al eens zonder te overdrijven of liegen je verhaal doen op hun Facebookpagina. Fod economie verwittigen zou ik ook doen. Kwestie dat ze wat hete adem voelen.

Als je toch rechtsbijstand hebt voor contractuele geschillen: laat hen dan de hete kastanjes uit het vuur halen. Het gebeurt soms, ongelooflijk maar waar, dat de verzekeraar oordeelt dat een rechtszaak te veel zal kosten en uit lieve vrede de herstelling uit eigen zak voor jou betaalt (lees: het bedrag ten belope van de kost van herstelling stort op je dochter haar rekening). Als een nieuw deurrubber plus montage bvb 300 euro kost, dan kunnen zij zelfs ondanks de te betalen rechtsplegingsvergoeding van de tegenpartij nooit voor dat bedrag  goedkoper uitkomen door een geding te starten. Enfin, zo ver zijn we nog niet, maar het kan allemaal.

Er zijn mogelijkheden genoeg. Hen hiermee laten wegkomen zou ik zeker niet doen. Uiteindelijk betaalde je dochter extra voor die gemoedsrust, dan mogen zij de slogan "Bent u ook veeleisend?" waarmaken.

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #63 Gepost op: 16 maart 2018, 15:17:00 »
Nieuwe actie " 4 jaar garantie op Premium" is weer van start gegaan. Hou u vooral niet in ... ;)

Ps. Geldig tot 15.04.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #64 Gepost op: 16 maart 2018, 16:24:25 »
Nog even laten weten hoe ons verhaal afgelopen is.

Deurrubber of zo was helemaal niet de oorzaak. Er was ook geen enkele beschadiging op te merken aan de deur. Blijkbaar was de bekleding er al eens af geweest tijdens het korte verblijf bij de eerste eigenaar, en was de folie die daarachter zit beschadigd. Het is nu hersteld, nog geen idee of het ook goed hersteld is.

Na een klachtenbrief naar Bornem, is het factuur voor de herstelling ook komen te vervallen. Goede service van Bornem, maar blijft voor mij pijn doen dat ze toch eerst proberen aan te rekenen. Een klachtenbrief zou voor zo iets niet eens moeten nodig zijn.

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2018, 16:34:42 »
Dat had idd vlotter moeten verlopen. Spijtig genoeg wordt er niet altijd in functie van de klant gehandeld. Dan komt het aan op mondigheid en vastberadenheid. Goed gedaan.  :thumbsup:

Offline Détail Magnifique

• Pole Position
    • Test
« Reactie #66 Gepost op: 7 september 2019, 06:27:05 »
We staan op het punt een Premium Selection te kopen, kan iemand mij informeren naar een nieuw actie met 4j garantie aankomend?

R52 - 2007 Mini Cooper S cabrio
F31 - 2016 BMW 320dA E.D.
CP3 - 2019 Yamaha Tracer 900GT

Offline Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #67 Gepost op: 7 september 2019, 09:24:46 »
We staan op het punt een Premium Selection te kopen, kan iemand mij informeren naar een nieuw actie met 4j garantie aankomend?
Normaal altijd oktober, dacht ik
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #68 Gepost op: 1 oktober 2019, 07:59:52 »
Actie loopt momenteel.