Auteur Topic:  Het grote Alpina topic  (gelezen 69854 keer)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2020, 02:50:46 door M-Power »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
Re: Het grote Alpina topic
« Reactie #661 Gepost op: 21 september 2020, 14:51:37 »

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #662 Gepost op: 21 september 2020, 14:55:23 »
Misschien toch de Alpina B3 verkiezen boven de BMW M3 ?

https://www.autoblog.nl/nieuws/misschien-toch-de-alpina-b3-verkiezen-boven-de-bmw-m3-177090

Mooie wagen die nieuwe B3 :drool:
Heb vanneweek een M3 Competition eigenaar gesproken die ook meer voor Alpina gewonnen is....   can U blame him? 
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #663 Gepost op: 21 september 2020, 14:57:22 »
Heb vanneweek een M3 Competition eigenaar gesproken die ook meer voor Alpina gewonnen is....   can U blame him?

Nieuwe B3 maakt nu ook gebruik van de S58 motor, dus nog een reden minder om voor de hardcore M3 te kiezen tenzij je een regelmatige circuitbezoeker bent.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #664 Gepost op: 21 september 2020, 16:10:51 »
Nieuwe B3 maakt nu ook gebruik van de S58 motor, dus nog een reden minder om voor de hardcore M3 te kiezen tenzij je een regelmatige circuitbezoeker bent.

Inderdaad. Droomdaily! :clap:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #665 Gepost op: 21 september 2020, 16:41:38 »

Inderdaad. Droomdaily! :clap:

Dan wel in break en een iets minder opzichtige kleur want in sedan en in het imola rood zou ik toch voor de M3 gaan.  >:D
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #666 Gepost op: 21 september 2020, 17:43:46 »
Rood, niet mijn kleur, veel te opvallend en niet stijlvol. To each his own natuurlijk. Dat moet dan Alpina groen zijn, met bruin of zwart interieur :drool:
Uw wagenkeuze mag niet afhangen van de kleur he ;D ;)

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #667 Gepost op: 21 september 2020, 23:56:21 »

Als je met de N55 Alpina biturbo in de B4S van mijn nonkel gaat rijden en je vergelijkt dat met de S55 motor in mijn M3C, had je toen ook al geen enkele reden om voor de S55 te gaan hoor  :gayfight:

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #668 Gepost op: 21 september 2020, 23:59:47 »
Dan wel in break en een iets minder opzichtige kleur want in sedan en in het imola rood zou ik toch voor de M3 gaan.  >:D

Met dat van het kleur ben ik akkoord, maar voor mij absoluut geen break. In geen enkel model  :)
Coupé is mijn eerste keuze en dan berlines.
Maar snap volledig je punt als je verwijst naar droomdaily = voor velen een break...

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #669 Gepost op: 22 september 2020, 08:35:20 »
Als je met de N55 Alpina biturbo in de B4S van mijn nonkel gaat rijden en je vergelijkt dat met de S55 motor in mijn M3C, had je toen ook al geen enkele reden om voor de S55 te gaan hoor  :gayfight:

Nu weet ik weer wie me dat gezegd heeft  ;)
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #670 Gepost op: 22 september 2020, 11:08:42 »

Nu weet ik weer wie me dat gezegd heeft  ;)

8)

Nog een jaar of 2, tot dat de nieuwste modellen wat betaalbaarder worden  :gayfight:

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #671 Gepost op: 22 september 2020, 11:12:00 »
Het verlangen naar is vaak net zo leuk als het hebben van.......   ^-^

F21  || F48  ||  FJR

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #672 Gepost op: 22 september 2020, 11:16:38 »
Het verlangen naar is vaak net zo leuk als het hebben van.......   ^-^

I agree  :exited:

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #673 Gepost op: 22 september 2020, 13:20:20 »

Wat vond je van de ophanging van de B4S tov je M3C?
On Topic,
Mijn mening is dat het 2 verschillende wagens zijn. Ik vind de M3 een beestige wagen, looks, agressief karakter, gewoon mooi om te zien. Heb al verschillende keren gereden met de F80M3 van mijn neef. Om de wagen echt te leren kennen moet je er meer mee rijden natuurlijk, maar ik vind het een heerlijke wagen.
Mijn B3 (break) als dagelijkse wagen is meer een wolf in schapenvacht, een echte sleper. Ben er nog altijd retezot van ;)
Het is moeilijk te vergelijken. Ik zou niet weten wat te kopen moest er met mijn B3 iets gebeuren, echt waar. Moeilijk :)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #674 Gepost op: 22 september 2020, 13:39:00 »
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Danny, jouw wagen is dan ook perfect in alles :thumbsup:

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #675 Gepost op: 22 september 2020, 13:45:42 »
Wat vond je van de ophanging van de B4S tov je M3C?
On Topic,
Mijn mening is dat het 2 verschillende wagens zijn. Ik vind de M3 een beestige wagen, looks, agressief karakter, gewoon mooi om te zien. Heb al verschillende keren gereden met de F80M3 van mijn neef. Om de wagen echt te leren kennen moet je er meer mee rijden natuurlijk, maar ik vind het een heerlijke wagen.
Mijn B3 (break) als dagelijkse wagen is meer een wolf in schapenvacht, een echte sleper. Ben er nog altijd retezot van ;)
Het is moeilijk te vergelijken. Ik zou niet weten wat te kopen moest er met mijn B3 iets gebeuren, echt waar. Moeilijk :)

Allebei 20 inch, allebei adaptieve ophanging en ik moet zeggen dat de Alpina gewoon van een andere wereld lijkt te komen. Zoveel meer comfort. Zoveel meer rust in het onderstel. Denk dat de 320d van men vader met 17 inch maar even comfortabel is.

Terwijl stuurt de Alpina zoveel progressiever en minder zwaar. Zelfde met de gasrespons. 20% gas is 20% versnellen, terwijl bij de M3C de versnelling dan 40% lijkt en te agressief overkomt, je hierdoor tractie verliest en in the end de Alpina sneller is, met meer gemak.

De ZF bak in de Alpina die tevens ook lichtjes is aangepast en andere software bevat is ook bliksemsnel, maar de overgangen zijn comfortabeler. De reactietijd met de DCT is aan elkaar gewaagd.

Wat mij vooral opvalt is hoe volwassen de Alpina's op de weg liggen en hoeveel versnelling die auto's nog hebben boven de 200km/h. Bij mijn M3C begint er zoveel windgeruis te komen en je voelt dat de bredere body meer drag heeft. Terwijl je bij de Alpina precies thuis in de zetel zit. Ook heeft de Alpina meer power onderin (koppel) en de M3C duidelijk meer top end = andere rijbeleving. Je moet minder moeite doen in de Alpina om bv. in de comfortstand in D iemand in te halen.

De M3 is de auto met de brutalere looks en de meer hardcore beleving (afstamming circuit). Er is meer drama. Maar eens je bijna 40j bent, begin je andere dingen meer en meer te appreciëren. Ik vind gewoon dat de M3, zeker in de comp vorm, je te veel het mes op de keel zet, daar waar de Alpina je nooit lijkt uit te dagen om snel te gaan, tot je eens het gas intrapt of tot je eens brutaal instuurt, dan pas besef je wat een machine je onder je hebt zitten. De perfecte straatracer.

En niet twijfelen, mocht je B3 moeten vervangen worden, gewoon het nieuwere model  :gayfight:
« Laatst bewerkt op: 22 september 2020, 15:24:21 door smeersd »

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #676 Gepost op: 22 september 2020, 15:20:03 »
Inderdaad de juiste beschrijving, bedankt voor het even neer te pennen :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Tom86

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #677 Gepost op: 23 september 2020, 07:40:22 »
Die Alpina is wel vele malen mooier dan de M3
Ik kijk al uit naar de touring versie van deze!!