Auteur Topic:  2018 - G01 - X3 M40i  (gelezen 1671 keer)

Offline Alexanderr

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
2018 - G01 - X3 M40i
« Gepost op: 20 september 2021, 17:06:37 »
Hier is al jaren geen BMW meer in huis geweest - mijn vrouw is na haar Cooper S gezwicht voor Land Rovers. De laatste was een 2015 Discovery (IV) SDV6. Een heerlijk werkpaard, ruim, comfortabel ... maar wel een schip om mee te varen.

Begin 2021 heel succesvol kunnen verkopen, en toen heeft ze vrijwel onmiddellijk de bestelbon voor een nieuwe Defender getekend, met leveringstermijn van 4-5 maanden. Tot een paar maand later ineens bleek dat ze wat tekorten hadden aan halfgeleiders en dat maakte dat de levering vertraagd werd naar juni, en dan wat later werd het september, en dan werd het ineens einde van het jaar tot ze ons in maart zeiden "we weten het zelf niet meer". Aangezien de Disco verkocht was, moesten we op zoek naar iets anders en kreeg ik "carte blanche" met enkele kleine randvoorwaarden "ruim", "waardevast" (aangezien ze maar zou dienen voor een half jaar à een jaar). Zelf heb ik daar "snel" aan toegevoegd en dit kwam in het vizier.

Aangezien ze snel beschikbaar moest zijn, heb ik internet afgezocht naar een leuke spec en uitgekomen bij dit exemplaar. 2018 (pre OPF, belangrijk!), 1 eigenaar, te koop bij BMW zelf, met nieuwe banden, onderhoud 60.000 kilometer uitgevoerd, en een jaar garantie. Wat kun je meer wensen!

Toen we het slechte nieuws kregen dat de levering uitgesteld was, waren we op vakantie in Tenerife en heb ik letterlijk alles van aan het zwembad geregeld. De bestelbon getekend van op mijn telefoon, de betaling vanaf mijn telefoon geregeld, een transport ingepland, keuring ingepland, de douane geregeld van op mijn telefoon. Tegen dat we thuis waren, stond de auto klaar op onze oprit. Mijn vrouw vond het absurd dat ik voor een paar schoenen wel wilde gaan proberen in de winkel, maar een auto van dit budget gewoon online kocht zonder gezien of getest te hebben :)

Deze zomer hebben we ze gebruikt als familiewagen om naar het zuiden te rijden: cruise control op 170, bij elke péage een goeie streep gas .. en dat resulteerde in 11 liter gemiddeld. Verrassend aangenaam ... en ook verrassend plezant, na ettelijke jaren Discovery rijden :)

Ondertussen hebben we te horen gekregen dat de nieuwe Defender al in oktober onze richting uitkomt, en eerlijk gezegd ... ik ga ze wel missen. Hele leuke auto geweest!

« Laatst bewerkt op: 20 september 2021, 17:09:54 door Alexanderr »
2021 Porsche Taycan 4S Cross Turismo
2018 BMW X3 M40i

Offline MVW

• Qualifying
Re: 2018 - G01 - X3 M40i
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2021, 09:52:58 »
Mooie wagen, zou ik een Defender voor laten staan eerlijk gezegd....  ^-^

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2021, 12:09:08 »
Mooie wagen, zou ik een Defender voor laten staan eerlijk gezegd....  ^-^

Amai nog niet, was het ook aan het denken dat ik die niet zou willen wisselen.  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Fred

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2021, 09:23:36 »
Bizar verhaal  :D, en zonde van de X3. Ze zouden die defender kunnen houden van mijn part

Offline Liquid Li0n

• World Champion
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2021, 10:17:39 »
ja zo een X3 M40i zou ik toch ook verkiezen, al vind ik die nieuwe Defender, zeker die korte met V8, ook wel echt de moeite. Maar jullie hebben vermoedelijk een 4 cilinder?

Zo een X3 M40i heb ik ook over getwijfeld en dat met stage 1 of 2 tuning en lichte vracht maar lijkt te veel binnenin en van snelheid op mijn huidige M135i

Offline Vakantieman

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2021, 10:24:52 »
Niet wisselen zou ik zo zeggen.  :P
E92 330d --> sold
Seat Leon cupra DSG --> sold