Zo de foto's zijn compleet tijd voor een fotoverslag van het 50jarig BMW We are ///M Tour Event.
Er zijn een hoop foto's gemaakt welke ik niet allemaal ga posten, maar ik wil er toch enkele met jullie delen..

Zoals de meeste van jullie weten bestond op 24 mei afgelopen maand BMW

50 jaar. In elk land werd dit heugelijke feit wel op een bijzondere manier gevierd zo ook in NL.
Een aantal weken voor aanvang ontving ik een exclusieve uitnodiging vanuit BMW of ik interesse had om deel te nemen aan een eenmalige "We are ///M Tour" om dit 50 jarig bestaan te vieren. Er waren 50 BMW M modellen geselecteerd welke aan de tour zouden deelnemen.
Uiteraard wilde ik dit unieke event niet aan mij voorbij laten gaan want dit maak je niet snel meer mee (tenzij ik achter 50 jaar nog BMW rij en een 100 jarig evenement mag bijwonen

). Het enige wat verwacht werd is dat je een copiloot mee zou brengen gezien deze onmisbaar zou zijn tijdens de tour. Gelukkig wilde mijn vrouw mee dus dat was snel geregeld

Op 24 Mei werden wij om 17.00u verwacht bij Keram in Maastricht (lekker kortbij). De aankomst was al speciaal, een hoop medewerkers, carspotters en een filmploeg stond het

geweld op te wachten.
De BMW FastR community ving ons op en we werden naar onze gereserveerde parkeerplek gewezen waar er ook een sticker van onze naam + copiloot op onze zijraam werd geplakt.
Vervolgens werden we bij de ingang van Keram ontvangen, kregen wij een onze VIP passen inclusief een goed gevulde goodiebag met wat

accessoires en een routeboek:

Nu werd ook duidelijk waarom een Copiloot nodig was, gezien dit een interactieve tour ging worden zonder je navigatie te gebruiken. 50 jaar geleden bestond namelijk ook nog geen navigatie in de eerste M modellen, dus lekker ouderwets a.d.h.v. een routeboek navigeren (leuk bedacht!

).
Nadat iedereen aanwezig was werden we eerst voorzien van een heerlijk buffet. Vanuit alle windstreken waren

rijders aanwezig met unieke modellen vanuit vrijwel elk segment (van een E30 m3 tot de nieuwste 2022 X6M Competition).
Na het eten werden de regels verteld waaraan wij ons moesten houden (geen racen) en werd er uitgelegd dat het een individuele tour zou worden en dus geen "polonaise" achter elkaar. In het routeboek stonden zo nu en dan vragen welke ingevuld moesten worden, de antwoorden waren te vinden tijdens de tourrit in het Limburgse heuvellandschap (hiermee was aan het einde van de tour een mooie prijs te winnen). Er werd ons verzocht om op het einde van de tour onze VIP Passen zichtbaar te dragen gezien we op een zwaar beveiligd terrein zouden eindigen voor een eindfoto en afterparty. Halverwege de rit zou er ook nog een foto moment plaatsvinden en kregen we nog wat te drinken en te snacken voor onderweg. Tijdens de rit werden zowel door fotograven als door carspotters foto's geschoten en er werd een film gemaakt welke later als "aftermovie" beschikbaar zou worden gemaakt.
Iedereen was er klaar voor en rond 18:45 begonnen we gefaseerd te vertrekken. Het M Geweld werd gestart, we kregen 2 flessen water voor onderweg en toen begonnen we om de paar minuten te vertrekken, onze KM stand werd aan de start genoteerd want de de tour was 103km voordat wij op de eind locatie zouden aankomen (mits je de route correct wist te rijden zonder fouten). Op de eind locatie werd weer de KM genoteerd om te zien of je niet "vals" had gespeeld (achteraf bleek dat dit zou meewegen met de prijsuitreiking) naast de goed beantwoorde vragen moest je ook daadwerkelijk de 103 km hebben gereden.
En toen begon de tour eindelijk, het vrouwtje zat klaar met het routeboek en de fun kon beginnen



Al na een kleine 20 minuten onderweg te zijn kwam ik een mede

rijder tegen die duidelijk meer moeite had met de route. Nu wist ik niet of we daadwerkelijk in dezelfde volgorde weer moesten eindigen dus hadden besloten om hem niet in te halen maar gepast te blijven volgen, mijn vrouwtje hield wel de route in de gaten gezien ik niet blindelings de voorganger wilde volgen. Dit ging uiteindelijk goed. Nog geen 10 minuten later sloot ook nog een M5 competion aan. Gelukkig werd de route wat eenvoudiger en konden we het tempo wat verhogen.
Met zijn 3en hebben we in een treintje gereden (welke achteraf ook in de aftermovie nog een aantal keren vanuit de lucht was gefilmd):


Ook door de BMW FastR crew werd nog een mooie foto gemaakt tijdens dit treintje:

Uiteindelijk kwamen we halverwege de rit aan op de foto locatie waarbij we even pauze konden nemen. De BMW crew stond klaar met wat BMW M Fuel (energiedrankje) en een proteinebar. Vervolgens werden we naar een fotospot gestuurd waarbij we de BMW tussen een groot frame moesten stoppen. Het resultaat was gaaf en erg leuk bedacht


Er stonden nog wat voorgangers te pauzeren, bij navraag bleek dat wij ons niet aan de volgorde hoefde te houden waarbij ik samen met mijn vrouw besloot om de rit meteen verder te vervolgen. Achter ons besloot nog een E90 M3 en een E60 M5 om ons te volgen. Gelukkig zat ik niet meer middenin het treintje en kon ik het tempo bepalen. Gezien we het Limburgse heuvellandschap goed kennen en mijn vrouwtje de route uitstekend wist te vertalen en te navigeren lag het tempo er lekker in.
Tijdens de rit hadden we ook de vragen allemaal weten te beantwoorden en de laatste kilometers konden we nog mooi genieten van de tour:

.
Na inderdaad 103km hadden we de eind locatie bereikt. Dit was op het vliegveld zelf. We werden naar onze plek gewezen waar de eindfoto gemaakt zou worden.


Vervolgens werden we ontvangen met een glas champagne en moesten we wachten totdat iedereen binnen was. De eindfoto werd gemaakt en de afterparty kon beginnen:

We stonden letterlijk tussen de vliegtuigen en voor het geparkeerde M geweld ging er nog een privéjet de lucht in, erg gaaf om van zo kortbij mee te maken
Om 22.00u kwamen er 3 brandweerwagens met spuitkanonnen en sirenes aangereden en kwam een M2CS de baan opgereden die een driftshowtje weg gaf.
Dit bleek Maxime Oosten te zijn welke voor Ekris in de BMW M2 CS cup goede resultaten boekt. Maxime kwam tevens de prijs uitreiken (BMW M Experience op zandvoort)
Na de prijsuitreiking werd de hangar geopend waar de afterparty plaatsvond met een DJ, hapjes en drankjes en dit allemaal tussen een aantal tentoongestelde helikopters en 2022

showroom modellen van Ekris/Keram/De Beier.
Al met al een top georganiseerd event
