Auteur Topic:  2017 - F87 - ///M2 LCI - Black Sapphire - DKG - M Performance  (gelezen 8261 keer)

Offline Rub1con

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: 2017 - F87 - ///M2 LCI - Black Sapphire - DKG - M Performance
« Reactie #90 Gepost op: 15 mei 2022, 01:06:09 »
Weer een kleine update.

Afgelopen dinsdag de M2 eens goed laten vertroetelen bij de dealer. Nu ging ik normaliter altijd bij mijn vaste dealer in NL, echter zijn daar wat flinke wisselingen geweest in het personeel (Waaronder mijn vaste contactpersonen) waardoor ik gekozen heb om eens elders te gaan kijken. Ik hoorde goede verhalen over BMW Davo in Tongeren voor een  :///M:. Dus ik dacht laat ik het eens proberen om als "nieuwe" klant te gaan kijken hoe de service hier is.

Het was tevens de eerste beurt sinds de aankoop van de M2, dus meteen ervoor gekozen om het groter aan te pakken dan dat de IDrive aangaf (Olie en Remolie). Dus wat is vervangen:
- Motorolie
- Remolie
- Differentieel olie (op verzoek ondanks de M maar 28k gelopen heeft)
- Luchtfilter
- Actiefkoolfilter/microfilter
- 6 nieuwe High power bougies
- Fuel Guard 2

Nu heb ik er persoonlijk een beter gevoel bij dat tevens ook alles weer vers is :) En moet zeggen ik merkte weldegelijk verschil bij het ophalen, de wagen liep een stuk soepeler  :thumbsup:

Ook over Davo ben ik zeer te spreken. Het ontvangst was zeer aangenaam als klant die er nog nooit geweest was, ik kreeg netjes een BMW X3 mee als vervangend vervoer (niet van te voren aangegeven overigens, maar was geen enkel probleem).
Tussentijds kreeg ik via de MyBMW app (en ook via mail/sms) een update omtrent een aanbeveling om de ruitenwissers te vervangen en een EHBO doos die ontbrak. Mooi dat je zelf kan aangeven of je dit wil laten vervangen of niet, de prijzen stonden er tevens meteen bij vermeld (dus geen onverwachte extra kosten zonder kennisgeving).  :thumbsup:

Toen de wagen bijna klaar was werd ik eerst nog gebeld door de Mechanieker welke aan de M gewerkt had met de vraag of mijn M2 door de Carwash mocht gezien hij gezien had dat er een coating op zat. Netjes aangegeven dat ik dit niet wilde omdat deze enkel met de hand word gewassen. Hij gaf aan enkel dan de voorruit schoon te maken en dat hij de auto dan niet door de carwash zou halen.
Ook dit stelde ik zeer op prijs, mooi dat dit eerst overlegd word met de klant :thumbsup:

Al met al een positieve ervaring voor een eerste bezoek aan Davo :bow:!

Vraagje voor de forumleden:
Ik heb de ruitenwissers nog niet laten vervangen gezien ik niet weet of ik de OEM M2 ruitenwissers erop wil laten zetten of dat ik voor Bosch Aerotwins kies (welke ik altijd op mijn vorige BMW's had, en ik zeer tevreden over was). Nu heeft de M2 sinds het bezit in 2020 pas 3 regenbuien gezien (nu heb ik ook een raamcoating erop), dus ik kan niet echt oordelen hoe de OEM ruitenwissers op een M2 zijn vergeleken met bijvoorbeeld Bosch Aerotwins. Iemand die mij hier wat raad in kan geven welke ik het beste kan nemen?

Maargoed, weer genoeg gepraat  8)
Nu kan ik met een frisse wagen op naar het “We are ///M tour” event de 24e in Nederland  :exited: en in juni wellicht naar de BMW M fandag in Zolder (nog meer leden die naar de M fandag in Zolder gaan?)
Wanneer is deze M dag in zolder?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Miggel

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #91 Gepost op: 15 mei 2022, 11:01:58 »
@kietekiet oef ja dat is wel heel erg inderdaad! Dat zijn praktijken waardoor je niet terug gaat. Je zou haast naar elke beurt alles gaan dubbel controleren..

De mechanieker die aan mijn M had gewerkt werkte al 13 jaar bij Davo en had de nodig ervaring aan M, dus ik mag toch hopen dat het goed is uitgevoerd haha..

@Rub1con 25 of 26 juni. Staat nog niet officieel op de agenda van Zolder maar zal binnekort definitief worden gemaakt welke datum het gaat worden.

Offline Miggel

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #92 Gepost op: 25 mei 2022, 19:23:25 »
Gisteren een supergave avond gehad met de BMW M 50Jahre "We are ///M Tour" waar ik een exclusieve uitnodiging voor had ontvangen om deel te nemen tesamen met 49 andere M’s.
Een gaaf event met halverwege een mooie interactieve 100km tour door het (NL) Limburgse heuvellandschap en als afsluiter een afterparty op wel een hele bijzondere locatie.

Zodra ik de officiële foto's + filmrapportage ontvang zal ik een uitgebreid verslag schrijven hier met alle in's en out's van het event.

Voor nu mogen jullie het doen met 2 sneak pic's van de goodiebag en de eindlocatie:

@Rub1con
Nog even terugkomend op je vraag omtrent de BMW M fandag in Zolder, Het is officieel bevestigd dat het een 2 daags event is op zaterdag 25 Juni en zondag 26 juni van 09.00-18.00u

Je kan je overigens inschrijven om zelf met je M het circuit op te gaan of dat je met een M2CS als taxirit meegaat. Voor de rest beetje random. Weet nog niet zeker of ik ga, had gehoopt dat je met een M zelf je wagen op de paddock mocht zetten maar zie er niets over.

« Laatst bewerkt op: 2 juni 2022, 15:19:08 door Miggel »

Offline Rub1con

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #93 Gepost op: 25 mei 2022, 19:26:23 »
Gisteren een supergave avond gehad met de BMW M 50Jahre "We are ///M Tour" waar ik een exclusieve uitnodiging voor had ontvangen om deel te nemen tesamen met 49 andere M’s.

Een gaaf event met halverwege een mooie interactieve 100km tour door het (NL) Limburgse heuvellandschap en als afsluiter een afterparty op wel een hele bijzondere locatie.

Zodra ik de officiële foto's + filmrapportage ontvang zal ik een uitgebreid verslag schrijven  hier met alle in's en out's van het event.

Voor nu mogen jullie het doen met 2 sneak pic's van de goodiebag en de eindlocatie:

@Rub1con
Nog even terugkomend op je vraag omtrent de BMW M fandag in Zolder, Het is officieel bevestigd dat het een 2 daags event is op zaterdag 25 Juni en zondag 26 juni van 09.00-18.00u

Je kan je overigens inschrijven om zelf met je M het circuit op te gaan of dat je met een M2CS als taxirit meegaat. Voor de test beetje random. Weet nog niet zeker of ik ga, had gehoopt dat je met een M zelf je wagen op de paddock mocht zetten maar zie er niets over.
Bedankt
Ik ga het eens bekijken.

Gaat er iemand naar zolder komende zondag?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Miggel

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #94 Gepost op: 20 juni 2022, 15:10:36 »
Zo de foto's zijn compleet tijd voor een fotoverslag van het 50jarig BMW We are ///M Tour Event.
Er zijn een hoop foto's gemaakt welke ik niet allemaal ga posten, maar ik wil er toch enkele met jullie delen..

Zoals de meeste van jullie weten bestond op 24 mei afgelopen maand BMW :///M: 50 jaar. In elk land werd dit heugelijke feit wel op een bijzondere manier gevierd zo ook in NL.
Een aantal weken voor aanvang ontving ik een exclusieve uitnodiging vanuit BMW of ik interesse had om deel te nemen aan een eenmalige "We are ///M Tour" om dit 50 jarig bestaan te vieren. Er waren 50 BMW M modellen geselecteerd welke aan de tour zouden deelnemen.
Uiteraard wilde ik dit unieke event niet aan mij voorbij laten gaan want dit maak je niet snel meer mee (tenzij ik achter 50 jaar nog BMW rij en een 100 jarig evenement mag bijwonen  :D). Het enige wat verwacht werd is dat je een copiloot mee zou brengen gezien deze onmisbaar zou zijn tijdens de tour. Gelukkig wilde mijn vrouw mee dus dat was snel geregeld :thumbsup:

Op 24 Mei werden wij om 17.00u verwacht bij Keram in Maastricht (lekker kortbij). De aankomst was al speciaal, een hoop medewerkers, carspotters en een filmploeg stond het :///M: geweld op te wachten.
De BMW FastR community ving ons op en we werden naar onze gereserveerde parkeerplek gewezen waar er ook een sticker van onze naam + copiloot op onze zijraam werd geplakt.

Vervolgens werden we bij de ingang van Keram ontvangen, kregen wij een onze VIP passen inclusief een goed gevulde goodiebag met wat :///M: accessoires en een routeboek:

Nu werd ook duidelijk waarom een Copiloot nodig was, gezien dit een interactieve tour ging worden zonder je navigatie te gebruiken. 50 jaar geleden bestond namelijk ook nog geen navigatie in de eerste M modellen, dus lekker ouderwets a.d.h.v. een routeboek navigeren (leuk bedacht!  :thumbsup: ).
Nadat iedereen aanwezig was werden we eerst voorzien van een heerlijk buffet. Vanuit alle windstreken waren :///M: rijders aanwezig met unieke modellen vanuit vrijwel elk segment (van een E30 m3 tot de nieuwste 2022 X6M Competition).

Na het eten werden  de regels verteld waaraan wij ons moesten houden (geen racen) en werd er uitgelegd dat het een individuele tour zou worden en dus geen "polonaise"  achter elkaar. In het routeboek stonden zo nu en dan vragen welke ingevuld moesten worden, de antwoorden waren te vinden tijdens de tourrit in het Limburgse heuvellandschap (hiermee was aan het einde van de tour een mooie prijs te winnen). Er werd ons verzocht om op het einde van de tour onze VIP Passen zichtbaar te dragen gezien we op een zwaar beveiligd terrein zouden eindigen voor een eindfoto en afterparty. Halverwege de rit zou er ook nog een foto moment plaatsvinden en kregen we nog wat te drinken en te snacken voor onderweg. Tijdens de rit werden zowel door fotograven als door carspotters foto's geschoten en er werd een film gemaakt welke later als "aftermovie" beschikbaar zou worden gemaakt.

Iedereen was er klaar voor en rond 18:45 begonnen we gefaseerd te vertrekken. Het M Geweld werd gestart, we kregen 2 flessen water voor onderweg en toen begonnen we om de paar minuten te vertrekken, onze KM stand werd aan de start genoteerd want de de tour was 103km voordat wij op de eind locatie zouden aankomen (mits je de route correct wist te rijden zonder fouten). Op de eind locatie werd weer de KM genoteerd om te zien of je niet "vals" had gespeeld (achteraf bleek dat dit zou meewegen met de prijsuitreiking) naast de goed beantwoorde vragen moest je ook daadwerkelijk de 103 km hebben gereden.

En toen begon de tour eindelijk, het vrouwtje zat klaar met het routeboek en de fun kon beginnen :D

Al na een kleine 20 minuten onderweg te zijn kwam ik een mede :///M: rijder tegen die duidelijk meer moeite had met de route. Nu wist ik niet of we daadwerkelijk in dezelfde volgorde weer moesten eindigen dus hadden besloten om hem niet in te halen maar gepast te blijven volgen, mijn vrouwtje hield wel de route in de gaten gezien ik niet blindelings de voorganger wilde volgen. Dit ging uiteindelijk goed. Nog geen 10 minuten later sloot ook nog een M5 competion aan. Gelukkig werd de route wat eenvoudiger en konden we het tempo wat verhogen.
Met zijn 3en hebben we in een treintje gereden (welke achteraf ook in de aftermovie nog een aantal keren vanuit de lucht was gefilmd):

Ook door de BMW FastR crew werd nog een mooie foto gemaakt tijdens dit treintje:

Uiteindelijk kwamen we halverwege de rit aan op de foto locatie waarbij we even pauze konden nemen. De BMW crew stond klaar met wat BMW M Fuel (energiedrankje) en een proteinebar. Vervolgens werden we naar een fotospot gestuurd waarbij we de BMW tussen een groot frame moesten stoppen. Het resultaat was gaaf en erg leuk bedacht :thumbsup:

Er stonden nog wat voorgangers te pauzeren, bij navraag bleek dat wij ons niet aan de volgorde hoefde te houden waarbij ik samen met mijn vrouw besloot om de rit meteen verder te vervolgen. Achter ons besloot nog een E90 M3 en een E60 M5 om ons te volgen. Gelukkig zat ik niet meer middenin het treintje en kon ik het tempo bepalen. Gezien we het Limburgse heuvellandschap goed kennen en mijn vrouwtje de route uitstekend wist te vertalen en te navigeren lag het tempo er lekker in.
Tijdens de rit hadden we ook de vragen allemaal weten te beantwoorden en de laatste kilometers konden we nog mooi genieten van de tour:
.

Na inderdaad 103km hadden we de eind locatie bereikt. Dit was op het vliegveld zelf. We werden naar onze plek gewezen waar de eindfoto gemaakt zou worden.

Vervolgens werden we ontvangen met een glas champagne en moesten we wachten totdat iedereen binnen was. De eindfoto werd gemaakt en de afterparty kon beginnen:

We stonden letterlijk tussen de vliegtuigen en voor het geparkeerde M geweld ging er nog een privéjet de lucht in, erg gaaf om van zo kortbij mee te maken :D

Om 22.00u kwamen er 3 brandweerwagens met spuitkanonnen en sirenes aangereden en kwam een M2CS de baan opgereden die een driftshowtje weg gaf.
Dit bleek Maxime Oosten te zijn welke voor Ekris in de BMW M2 CS cup goede resultaten boekt. Maxime kwam tevens de prijs uitreiken (BMW M Experience op zandvoort)

Na de prijsuitreiking werd de hangar geopend waar de afterparty plaatsvond met een DJ, hapjes en drankjes en dit allemaal tussen een aantal tentoongestelde helikopters en 2022 :///M: showroom modellen van Ekris/Keram/De Beier.

Al met al een top georganiseerd event  :bow: :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2022, 16:09:38 door Miggel »

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #95 Gepost op: 20 juni 2022, 15:26:09 »
Dat zag er idd wel een leuk event uit. Prachtige ervaring waar je leuke foto's aan overgehouden hebt om te koesteren.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...