Auteur Topic:  Kuisen voorruit zonder glass sealant te beschadigen  (gelezen 1621 keer)

Offline SamuelG

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Kuisen voorruit zonder glass sealant te beschadigen
« Gepost op: 9 juni 2021, 23:07:40 »
Ik gebruik op mijn ramen de glass sealant van Meguaier en ben hier heel tevreden van. Deze stoot het water zeer goed af, je zou bijna zonder ruitenwissers kunnen ;)
Nu is de voorkant wel echt een insectenslagveld geworden en is het nogal storend op de voorruit. Ik was de wagen sowieso geregeld, maar ik doe redelijk wat kilometers en dan hangt de wagen op enkele dagen opnieuw vol.
Nu zou ik graag gewoon enkel de voorruit kunnen kuisen op regelmatigere basis dan een volledige was en dit zonder de sealant "te beschadigen".
Zijn er producten die jullie kunnen aanraden of tips die jullie kunnen geven?
Alvast bedankt!
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - daily

Offline PatrickVH

• Pre-Qualifying
  • **
Re: Kuisen voorruit zonder glass sealant te beschadigen
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2021, 22:23:06 »
autofiness citrus of iets dergelijks van een ander merk
BMW G29 Z4 M40i - Black-Sapphire Metallic - Vernasca Cognac Seam Grey
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70110.0
Codename: DEEDEE
Previous: 325i coupé (e36) - 520D (e60) http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=33103.0 - 530D xDrive (F10) http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=61405.0

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2021, 06:10:54 »
Auto Finesse citrus of Gyeon Q2M Bug and Grime zou de wax/sealantlaag niet aantasten,opgelet met andere merken want die zouden wax/sealant wel kunnen aantasten.
Dat product moet wel goed afgespoeld worden dus lijkt me wel zo makkelijk niet om enkel de voorruit te kuisen ;D

Offline SamuelG

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2021, 15:53:52 »
Bedankt heren, ik ga deze al zeker eens bekijken. En misschien dit weekend nog eens gewoon wassen, het viel mn vriendin al op "dat ben ik niet gewoon van u". Dat was de druppel...  :exited:
BMW F21 LCI 114D - sold
BMW F20 LCI 118i - daily

Offline Miggel

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2021, 22:07:25 »
Ik heb zelf ook een raamcoating erop zitten welke water afstoot (Flyby Forte van Carpro).
Ik gebruik zelf als prewash een PH neutrale shampoo icm een washmitt welke de vliegjes al makkelijk eraf haalt (eigenlijk zelfde als je een auto volledig wast, alleen dan enkel de voorraam) en reinig dan daarna de ramen nog eens na met Gyeon Glass, dat is voor mij voldoende.

« Laatst bewerkt op: 19 juli 2021, 22:09:25 door Miggel »