Auteur Topic:  2017 - G31 - 530dA M-Sport Sophistograu - Staat op den oprit  (gelezen 1244 keer)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
Re: 2017 - G31 - 530dA M-Sport Sophistograu - Staat op den oprit
« Reactie #30 Gepost op: 5 april 2021, 21:39:56 »
Proficiat met de aankoop,  dikke kar  :thumbsup:

Bedankt. :)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
« Reactie #31 Gepost op: 5 april 2021, 21:40:49 »
Machtig!

Grijze neus staat hem inderdaad prachtig!
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #32 Gepost op: 5 april 2021, 21:51:11 »
Machtig!

Grijze neus staat hem inderdaad prachtig!

Thanks! ;)

Online Bananenman

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #33 Gepost op: 6 april 2021, 15:11:32 »
Wat een prachtige combinatie van exterieur/interieur en dan nog zo'n zeemzoete 6-pitter in het vooronder  :exited:

Een wagen om vele jaren enorm van te genieten  :bow:
1988 - VOLVO 740GL "BlueBrick"
2020 - Kia C'eed SW GT-line (firmahok)
2017 - VW Polo 1.0 DSG (misses)

Online F31J

• World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 6 april 2021, 15:32:40 »
Proficiat Bimmerstyle, dikke bak. Originele wielen vind ik wel wat minder, maar ik lees dat daar snel verandering in zal komen.  :thumbsup:
Negeren is begeren

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #35 Gepost op: 6 april 2021, 17:20:35 »
Bedankt mannen. ;)

Ja, echt wild ben ik ook niet van die originele wielen. Ik vind ze niet lelijk maar echt wauw zijn ze ook niet. Maar daar komt op termijn idd wel verandering in.

Auto is ondertussen gekeurd voor verkoop. De verzekering was vandaag echter dicht. Onze pa gaat morgenvroeg direct (terwijl ik slaap) met de aanvraag tot inschrijving langs daar en dan zou ik normaal in't beste geval donderdag, in't slechtste vrijdag, mijn papieren moeten hebben en dan kunnen we ermee de baan op. :exited:

Vannacht en morgennacht nog werken met de F10. Nog twee dagen genieten van mijn stoveke nu het aan't sneeuwen is. ;D

Offline 2004franky

• Qualifying
« Reactie #36 Gepost op: 8 april 2021, 20:48:14 »
Prachtige wagen , veel succes ermee. Ik ben ook van gedacht om HK subs te steken in mijn G31 want de hifi subs zijn niet zo fameus. Zou een HK versterker dezelfde aansluitingen hebben als een hifi versterker ?  Zou ik ev. ook nog overwegen.  :)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #37 Gepost op: 9 april 2021, 16:19:45 »
Prachtige wagen , veel succes ermee. Ik ben ook van gedacht om HK subs te steken in mijn G31 want de hifi subs zijn niet zo fameus. Zou een HK versterker dezelfde aansluitingen hebben als een hifi versterker ?  Zou ik ev. ook nog overwegen.  :)

Dank u. ;)

HK subs maken in de G31 eigenlijk niet zo veel verschil dan in de F10. Je hebt iets meer bas maar niet ontzettend veel. In de F10 was het verschil tussen de HK subs en de Hifi subs groter. Volgens mij zijn de behuizingen in de F10 beter dan in de G3x (het kan ook de versterker zijn die iets anders is getuned). Nu ja, kwaad kan het nooit. Je moet wel opletten dat je subs neemt van een F2x of F46. Deze hebben een impedantie van 2 Ohm. Deze van een 3, 5 of X serie hebben een impedantie van 8 ohm en dit is te veel voor de hifi versterker. Je gaat niks stukmaken ermee maar de subs gaan minder luid gaan dan origineel. Dit is dus zeker niet aan te raden. Je kan ook gaan voor aftermarket subs van bvb Focal, Audison of Audio-System/Gladen maar ook dan moet je opletten dat je subs neemt met een impedantie van 2 ohm. Bij de meeste merken kan je de impedantie kiezen.

Verder past de HK versterker van 3, 5 of X-serie niet op de hifi aansluiting. Wat normaal wel zou moeten passen is opnieuw de HK versterker van een F2x of F46. Deze hebben normaal dezelfde aansluiting als de Hifi versterker in een G3x. Dit is een idee waar ik nog mee speel. De volledige HK setup uit een F2x of F46 kopen op Ebay en deze inbouwen. Deze heeft minder speakers (niks in de achterdeuren) dan een "echte" G3x HK setup en ook geen equalizer maar zou toch beter moeten spelen dan de originele Hifi setup. Het is dan dus zo'n beetje een "HK light" setup.

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #38 Gepost op: 10 april 2021, 11:12:57 »
Proficiat, weeral een knappe wagen :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Online smeersd

• World Champion
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2021, 12:04:48 »
Dank u. ;)

HK subs maken in de G31 eigenlijk niet zo veel verschil dan in de F10. Je hebt iets meer bas maar niet ontzettend veel. In de F10 was het verschil tussen de HK subs en de Hifi subs groter. Volgens mij zijn de behuizingen in de F10 beter dan in de G3x (het kan ook de versterker zijn die iets anders is getuned). Nu ja, kwaad kan het nooit. Je moet wel opletten dat je subs neemt van een F2x of F46. Deze hebben een impedantie van 2 Ohm. Deze van een 3, 5 of X serie hebben een impedantie van 8 ohm en dit is te veel voor de hifi versterker. Je gaat niks stukmaken ermee maar de subs gaan minder luid gaan dan origineel. Dit is dus zeker niet aan te raden. Je kan ook gaan voor aftermarket subs van bvb Focal, Audison of Audio-System/Gladen maar ook dan moet je opletten dat je subs neemt met een impedantie van 2 ohm. Bij de meeste merken kan je de impedantie kiezen.

Verder past de HK versterker van 3, 5 of X-serie niet op de hifi aansluiting. Wat normaal wel zou moeten passen is opnieuw de HK versterker van een F2x of F46. Deze hebben normaal dezelfde aansluiting als de Hifi versterker in een G3x. Dit is een idee waar ik nog mee speel. De volledige HK setup uit een F2x of F46 kopen op Ebay en deze inbouwen. Deze heeft minder speakers (niks in de achterdeuren) dan een "echte" G3x HK setup en ook geen equalizer maar zou toch beter moeten spelen dan de originele Hifi setup. Het is dan dus zo'n beetje een "HK light" setup.

HK van F2x is pure geldverspilling in de G3x. Beter voor een deftige compo gaan dan of de echte HK/B&W ombouwen. Kost wat, heb je wat.

De Hifi van de G3x speelt beter dan de HK in bv. een M2/M2C

Knappe auto verder!

Offline 2004franky

• Qualifying
« Reactie #40 Gepost op: 10 april 2021, 12:52:22 »
Bedankt voor de info trouwens. Succes !!!

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #41 Gepost op: 10 april 2021, 16:40:30 »
HK van F2x is pure geldverspilling in de G3x. Beter voor een deftige compo gaan dan of de echte HK/B&W ombouwen. Kost wat, heb je wat.

De Hifi van de G3x speelt beter dan de HK in bv. een M2/M2C

Knappe auto verder!

Ben je hier zeker van? De HK speakers uit een F2x zijn nochtans dezelfde speakers als degene die gebruikt worden voor het HK systeem in de rest van het BMW gamma. 65139169690 bvb wordt gebruikt in een F2x, F1x, F3x, G11 en zelfs de Rolls modellen. De subs zijn niet exact hetzelfde. Ze hebben hetzelfde model en gebruiken dezelfde materialen als deze uit de F1x, F3x,... enkel de impedantie is 2 ohm ipv 8 ohm. De versterker is verder een stuk krachtiger dan de G3x Hifi versterker. Ik weet de HK waardes niet meer uit het hoofd maar Hifi is 205W, F2x HK is 3 a 400W. Dan zou je toch denken dat dit beter speelt als de Hifi in een G3x, zeker gezien het feit dat de Hifi uit een G3x, vooral in het laag, minder goed lijkt te spelen dan de Hifi in mijn F10...

De prijs van het originele HK systeem is niet echt de hoofdreden wat me tegen houdt. Voor een 1000 vind je op Ebay al complete sets. Het aansluiten en coderen is hetgene wat me tegen houdt. Most naar de versterker trekken. Alle draden losmaken en op de HK stekker aansluiten. Draden bij trekken naar de achterdeuren... Vervolgens moet de boel dan nog gecodeerd worden, iets wat ik zelf niet kan. De F2x HK versterker en speakers zouden voor zover ik kan zien gewoon plug & play moeten zijn.

Bedankt trouwens. ;)

Proficiat, weeral een knappe wagen :thumbsup:

Bedankt voor de info trouwens. Succes !!!

Bedankt mannen. ;)
« Laatst bewerkt op: 10 april 2021, 16:42:09 door Bimmerstyle »