Auteur Topic: [G3x] Iemand een idee wat dit is?  (gelezen 366 keer)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
[G3x] Iemand een idee wat dit is?
« Gepost op: 19 februari 2021, 17:54:50 »
Ik ben stilaan een beetje aan't uitkijken naar een G3x om de F10 te vervangen. Nu ben ik al in Duitsland aan't kijken om eentje te vinden in de juiste kleur met de juiste opties maar zoals je misschien weet heb ik in de F10 standverwarming ingebouwd. Mijn idee was van nu eentje te zoeken waar dit af fabriek al op zit. Je vindt ze wel in Duitsland met standverwarming maar vanaf ik dit aan vink wordt de keuze toch wel beperkt. Zeker aangezien ik graag eentje heb met schuif/pano dak, volledig digitale cockpit, Head-up display, liefst minstens Harman/Kardon, als't kan graag de uitgebreide Led koplampen en comfortstoelen (al zou ik kunnen leven met sportstoelen)... Ook zou het interieur niet zwart mogen zijn en de exterieurkleur liefst een kleur en geen grijstint. Als ik geluk heb, heb ik dan nog 5 auto's over welke allemaal boven budget zitten. Laat ik echter standverwarming weg dan is mijn keuze ineens een pak uitgebreider.

Dus ben ik toch maar weer met het idee aan't spelen van de standverwarming uit de F10 te halen en ze nadien in de G3x te steken. Het gaat niet zo simpel zijn als het was bij de F10. Die leek gemaakt om rechts in de koffer zo'n brandertje te steken. De G3x ziet er op dat gebied wat moeilijker uit. Het helpt dat bij de G3x de einddemper in't midden zit wat maakt dat er rechts wel wat ruimte is voor de uitlaatpijpen. Nu ben ik een beetje online aan't kijken geweest en er zit daar blijkbaar een zwart "iets" wat aardig in de weg hangt om het uitlaatgedeelte van een standverwaming te hangen.

Ik heb op Youtube enkele screenshots genomen van wat ik bedoel. Het lijkt precies een soort plastieken vatje te zijn. Geen idee wat het is of wat het doet maar het hangt dus vies in mijn weg. Ik ben al op RealOEM aan't kijken geweest maar vind het nergens terug. Iemand een idee wat dit kan zijn...?

Offline Low Budget

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • Waarom
Re: Iemand een idee wat dit is?
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2021, 18:24:17 »
Hopelijk nachtverwarming?

Mvg
Low budget

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2021, 19:21:38 »
Nope, dat is het niet. Het lijkt niet op een standkachel en origineel zitten deze trouwens vooraan bij op't watercircuit. 't Is iets anders maar ik weet niet wat. Een vat voor luchtvering kwam bij me op maar de OEM luchtvering gebruikt geen opslagvat voor de lucht, enkel een compressor. Trouwens dit is een G30 en die hebben bij mijn weten nooit luchtvering...

Offline ikke

• Warming Up
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2021, 20:41:29 »
Dit lijk me de vehicle sound generator voor de USA modellen. Zit op de Europese modellen niet op als ik me niet vergis. Het youtube filmpje waaruit je de screenshot hebt is van een Amerikaan.

R.

Online Datake

• Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2021, 20:45:59 »
gewoon 530e kopen ;)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2021, 21:17:28 »
Dit lijk me de vehicle sound generator voor de USA modellen. Zit op de Europese modellen niet op als ik me niet vergis. Het youtube filmpje waaruit je de screenshot hebt is van een Amerikaan.

R.
Ik gok dat die aan de voorkant gaat zitten
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2021, 21:50:58 »

R.

Net eens opgezocht. Dit ziet er toch nog anders uit. En zoals Iksree zegt zitten deze normaal vooraan.

gewoon 530e kopen ;)

Deze zitten bijna allemaal boven budget. Zeker als ik de opties aanvink die ik graag zou hebben. Verder ben ik nu niet echt een hybride type. Liever een 3l diesel...

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2021, 22:03:28 »
US koolstof filter ?
Want het lijkt verbonden te zijn met de tankvulopening.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2021, 22:11:14 door tom_il »
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2021, 22:20:30 »
US koolstof filter ?
Want het lijkt verbonden te zijn met de tankvulopening.

En we hebben een winnaar!

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=JR33-USA-07-2019-G30-BMW-530i&diagId=16_1187

Zit op een Europese diesel niet op. Met andere woorden, een zee van ruimte daar. :thumbsup:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2021, 22:24:25 »
Kut...

Toen ik tankvulopening zag begon ik ineens aan iets anders te denken. Adblue. Hebben ze daar op Europese diesels toch wel geen Adblue vat hangen zeker wat nog groter is dan dat koolstoffilter. Tot dusver het idee van daar mijn kachel te steken. :thumbdwn: :(

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=JN31-EUR-06-2019-G31-BMW-530d&diagId=16_1165#16197391919
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2021, 22:27:18 door Bimmerstyle »

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2021, 22:26:15 »
En we hebben een winnaar!

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=JR33-USA-07-2019-G30-BMW-530i&diagId=16_1187

Zit op een Europese diesel niet op. Met andere woorden, een zee van ruimte daar. :thumbsup:
:exited: :exited: :exited: :exited: :exited: :exited:
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2021, 22:26:37 »
Kut...

Toen ik tankvulopening zag begon ik ineens aan iets anders te denken. Adblue. Hebben ze daar op Europese diesels toch wel geen Adblue vat hangen zeker wat nog groter is dan dat koolstoffilter. Tot dusver het idee van daar mijn kachel te steken. :thumbdwn: :(
:censor: :censor: :censor: :censor: :censor:

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2021, 22:29:41 »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2021, 09:58:20 »
De benzines hebben geen Ad Blue vat. 😉

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2021, 10:10:58 »
En geen mogelijkheid om dat adblue vat te verplaatsen?
Work hard, play hard

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2021, 10:45:29 »
https://www.chipperformance.nl/adblue/

Weet niet of dat nog bij recente wagens gaat, weet dat dit gedaan wordt bij landbouwvoertuigen en vrachtwagens.

Mvg
Low budget

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2021, 15:49:22 »
De benzines hebben geen Ad Blue vat. 😉

Klopt maar mijn standverwarming is voor een diesel. Dan moet ik eentje zoeken voor een benzine en lucht/lucht verwarmers zoals mijne op benzine zijn redelijk zeldzaam aangezien deze vooral in mobilhomes, bestelwagens en vrachtwagens gebruikt worden.

En geen mogelijkheid om dat adblue vat te verplaatsen?

Op de diagrammen afgaand lijkt me dat redelijk passend gemaakt te zijn voor die ruimte daar. Ik denk niet dat je die zomaar ergens anders plaatst.

https://www.chipperformance.nl/adblue/

Weet niet of dat nog bij recente wagens gaat, weet dat dit gedaan wordt bij landbouwvoertuigen en vrachtwagens.

X5 en X6 staan er tussen. Dan is er een kans dat het ook op andere BMW's gaat. Elektronica is doorgaans gelijkaardig over de verschillende modellen. Dit kan ik misschien wel eens verder bekijken...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2021, 19:26:20 »
Zou het dan niet handiger zijn om de huidige standverwarming te laten zitten en als verkoopsargument te gebruiken voor een duurder geprijsde auto? Vooral vrouwen zijn daar zeer ontvankelijk voor. Ik had een oem standverwarming van Webasto op mijn e39 omdat ik in de vorige woning geen garage kon gebruiken. Ik heb met veel hoop de prijs nog eens 1000 euro hoger gezet dan de marktprijs, de vrouw van het kopend koppel moest zoiets hebben. Effectief die vraagprijs gekregen. Dus ja.

Lucht/lucht verwarming ken ik enkel van RV’s, zoals je zegt, benieuwd hoe je dat flikte in een auto. 😅

Ik vond enkel dit terug, aanvaardbaar geprijsd (bij wijze van spreken, hé), maar is via het koelwater. Hoe de aansturing precies gebeurt en hoe die module zich verhoudt tot de automatische airco: geen flauw idee. Wellicht is het op die manier (koelwater) een breekpunt voor je?

=> https://www.fabertronics.nl/webasto-thermotop-e-benzine

=> Bij nader inzien, toch een luchtverwarmer op benzine voor RV en boot, maar ik ben zeer benieuwd hoe je de lucht in die airducts krijgt? Met mijn dicht gevroren achterdeuren op mijn g31 (nooit eerder voorgehad) heb ik ook wel interesse in een oplossing. 😅
https://www.fabertronics.nl/webasto-air-top-2000-stc-12v-benzine

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2021, 20:10:49 »
 :off_topic: @Pannenkoek , die webasto zit standaard in de e39 diesel modellen denk ik, er 2 gehad en hadden dat beide, moest je enkel coderen als je de optie niet aangevinkt had. Zal @Spasta  of @surfer wel meer over weten.

:ontopic:
Weet alleen niet wat dat gaat geven bij de keuring, uitstoot meting zal ook veranderen.
Op een Fendt 936 koste de delete een €1700
Moest je een delete overwegen en je hebt de kans, moet je een pkmeting doen ervoor en erna, want de eco gadgets zijn meestal pk knijpers.

Mvg
Low budget

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2021, 02:42:39 »
@Pannenkoek : 't Is een pré facelift F10 van 2010 met bijna 300.000km op de teller. Daar ga ik heus geen 1000€ extra voor krijgen omdat er standverwarming op zit, zeker niks wat ik er achteraf heb ingestoken.

Hoe ik ze er heb ingestoken: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=55957.msg1728389#msg1728389

Nieuw vind je die idd wel voor benzines. 't Is echter moeilijk om benzineversies te vinden in occasie. Nieuw heb ik het geld er niet voor over. Het brandertje wat er nu in zit heeft me 400€ gekost. Doe daar nog de stuurmodule en afstandsbediening bij en voor 500€ ergens was ik gesteld.

@Low Budget : Zelfde verhaal hier. 1700€ is te veel geld voor wat het is. Plus idd eventueel problemen op de keuring en dergelijke. Dat heb ik er niet voor over. Ofwel zit het erop als ik hem koop, ofwel gaat wat ik nu heb erin zonder grote meerkost. Als beide opties niet lukken dan moet ik er maar weer aan wennen kou te hebben 's morgens.  :-\

We zullen wel zien. Misschien kruist de juiste auto met standverwarming mijn pad wel. Ik ben er al een paar tegengekomen die in de buurt zaten maar die misten dan net een andere optie of kwamen in totaal de verkeerde kleur...

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2021, 09:10:53 »
Net eens opgezocht. Dit ziet er toch nog anders uit. En zoals Iksree zegt zitten deze normaal vooraan.

Deze zitten bijna allemaal boven budget. Zeker als ik de opties aanvink die ik graag zou hebben. Verder ben ik nu niet echt een hybride type. Liever een 3l diesel...
Ik verkoop mijne einde maart..
70k km’s met al de opties die je wil, buiten open dak. De rest staat allemaal aangevinkt..

Moest je toch interesse hebben, je mag altijd DM sturen..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk