Beste forumlezers
Ik heb een probleem en ben gewoon kansloos op zoek naar een logisch oplossing.
Ik heb een 520d uit 2008 gekocht als eerste auto in oktober.
Op zich een goede fijne eerste wagen, kan er niet over klagen.
Ik heb al netjes onderhoud laten doen(olie verversen, filters) en daar kwam ik mijn eerste probleem tegen bij Auto5. Na het starten vd auto kreeg ik een melding dat mijn rechter koplamp niet brandde(angel eyes) motorkap open en terug dichtgedaan en het was ik orde, bij garage zeiden ze dat het gewoon een slecht contact was. bij diezelfde garage laten uitlezen en zagen ze dat mijn IBS Sensor slechtwerkend was. De week erna vervangen(tijdens het wachten kreeg ik de melding "hoge accu ontlading" en werkte netjes tot aan begin deze week.
Nu, deze week krijg ik opnieuw dezelfde melding "Hoge accu ontlading" waarbij mijn eerste gedacht was dat het kwam door de koude onder het nulpunt van vorige week. Ik heb er in het weekend 150km mee gereden, vandaag ook nog eens 110, met de hoop dat de accu terug kan opladen. Maar helaas wordt het alleen maar erger, nu vandaag als ik de sleutel in het contact steek komen dashboard verlichting en angel eyes niet aan (wat opgezocht en blijkt een energiebesparingsstand te zijn van BMW). Na het starten van de auto is alles in orde. Deze start ook vlot en niet op aan te merken. Wanneer ik de wagen start na een paar uur stil te staan krijg ik de melding in de BC. Zet ik de auto af en start hem terug op is de melding gewoon verdwenen.
Zou dit toch een slechte accu kunnen zijn of de alternator? de alternator werd al eens vervangen door de vorige eigenaar dus vrees van niet.
Enig idee hoe ik specifiek kan uitzoeken wat het probleem is? ik heb geen meet materiaal of ECU lezer. Dus het aankopen ervan zal duurder uitkomen dan bij een garage laten nakijken
Alvast bedankt aan iedereen die meedenkt, alle reacties zijn welkom