Auteur Topic:  BMW stopt met DCT  (gelezen 625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1288

Offline kietekiet

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 798
Re: BMW stopt met DCT
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2021, 19:59:52 »
Zeer spijtig  :'(
Weeral een aanslag op de principes van de liefhebber. Alles wat hardcore is willen ze verbannen wegens protest van de Europese unie wat betreft co2 uitstoot.
Maar De nieuwe M3/4 maken ze wel veel zwaarder in gewicht ::) de manuele S58 versie weegt nu meer dan de DKG S55 versie. Het ziet er niet alleen uit als een varken, het weegt ook evenveel als een varken. Dus er zullen ook alleen maar varkens er mee gaan rijden :toofunny:
Schroeft daar is gauw wa andere turbos op en tunned da varken is tot 1000pk.
Het zou mij fel verbazen als de krukas bout daar ook van gaat los komen.
Daarom steken ze die motor eerst in hun zware jeepen om te zien wat voor kinderziektes er gaan uit komen. Dat hadden ze bij die S55 ook beter gedaan.
Eerst in de X6 steken om 2ton te versleuren, om te zien hoe betrouwbaar het is.

« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 20:09:45 door kietekiet »
My car history: 2000: Opel kadet Gsi - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suziki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suziki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline F31J

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1887
Re: BMW stopt met DCT
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2021, 20:18:49 »
Lag in de lijn der verwachtingen. De M5 heeft de DCT al niet meer. De ZF is trouwens een super goede en snel schakelende bak.
Negeren is begeren

Offline hmn_pwr

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 146
Re: BMW stopt met DCT en hopelijk niet met 6MT
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2021, 10:18:19 »
Zeer spijtig  :'(
Weeral een aanslag op de principes van de liefhebber. Alles wat hardcore is willen ze verbannen wegens protest van de Europese unie wat betreft co2 uitstoot.
Maar De nieuwe M3/4 maken ze wel veel zwaarder in gewicht ::) de manuele S58 versie weegt nu meer dan de DKG S55 versie. Het ziet er niet alleen uit als een varken, het weegt ook evenveel als een varken. Dus er zullen ook alleen maar varkens er mee gaan rijden :toofunny:
....
Hallucinant als de info hier klopt: https://www.bmwblog.com/2020/09/23/bmw-f80-f82-vs-g80-g82/ want bijna +200 kg  :thumbdwn: :thumbdwn:
Bij de F80/82 klopte :///M: zich op de borst; ze waren zo fier aan te kondigen dat ze net op/onder de 1.500 kg bleven, maar volgens EU norm (komt 75 kg erbij) is dat nog altijd bijna 1.600 kg. Vond ik niet zo'n straffe verbetering tov de E9x M3.

Toch één positief iets waar helaas amper ~10-15% van de kopers in geïnteresseerd zal zijn - ook hier vrees ik - is hoe leuk het rijden is met een good old 6MT:



En je moet zeker geen expert zijn in 'heel & toe' om te genieten van te schakelen wanneer jij dat zelf wilt én dat evt. zo snel mogelijk (proberen) te doen. Terugschakelen voor een bocht, ook remmen op de motor (3de pedaal gebruiken ipv gemakshalve op de rempedaal gaan staan...) op de autostrade, voor de lichten, na een inhaalmanoeuvre, bij druk verkeer, ... Extra bonussen bij het terugschakelen: motorgeluid in crescendo (zeker bij een atmo) en mijn remmen gaan veel langer mee i.v.g. met de doorsnee chauffeur die te pas en soms nog meer te onpas op zijn remmen staat omdat anticiperen niet in zijn of haar vocabulair staat.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2021, 10:23:57 door hmn_pwr »

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6756
Re: BMW stopt met DCT
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2021, 11:37:04 »
Manueel, lekker zwaar :toofunny: de puristen gaan blij zijn ;D


F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2809
Re: BMW stopt met DCT
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2021, 14:13:14 »
De M2 is de nieuwe M3.
M2 voldoet meer aan de oude voorwaarden van een M3.
De G80 is meer een M5 voor mij, autobahn cruiser. Dan is de M2 beter geschikt voor het betere smijtwerk.
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2162
Re: BMW stopt met DCT
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2021, 15:23:33 »
De M2 is de nieuwe M3.
M2 voldoet meer aan de oude voorwaarden van een M3.
De G80 is meer een M5 voor mij, autobahn cruiser. Dan is de M2 beter geschikt voor het betere smijtwerk.

Klopt als een bus, als je eens een oudere wagen naast een nieuwer model plaatst merk je direct het verschil. Met de E36 ook al enkele keren voorgehad...
Vorige week had ik hier ook nog in een ander topic deze foto's gepost van de E39M5 tov M2C

* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6756
Re: BMW stopt met DCT
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2021, 15:35:22 »
Zeker waar heren. Vanaf de launch van de M2 is die altijd met de wendbaarheid van een E46 M3 vergeleken. Zegt genoeg over de evolutie van de grootte en het gewicht van wagens.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”