Auteur Topic:  Bandenspoor hoofdsteun weg krijgen  (gelezen 436 keer)

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
Bandenspoor hoofdsteun weg krijgen
« Gepost op: 30 december 2020, 17:33:41 »
Medeforummers,

Beetje lomp geweest daarnet bij het ophalen van de velgen en mijn hoofdsteun heeft nu een 'bandenstreep'.
Wie weet waar mee ik dat het best kan proper maken zodoende dat het volledig weg is of zo goed als weg is ?

Alvast bedankt,

Draje
« Laatst bewerkt op: 30 december 2020, 22:57:33 door Draje »

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
Re: Bandenspoort hoofdsteun
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2020, 17:58:58 »
Met een wondersponsje licht bevochtigd met bvb bref of een glascleaner ( of evt gewoon water) zeer lichtjes over wrijven.
Daarna even terug het leder ? voeden.
Moet normaal volledig verdwenen zijn dan.
Succes
F45 225XE iPerformance Platingrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d

Online Nick1407

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2020, 22:24:33 »
Een wondersponsje kan wonderen doen, maar dan wel met de nodige voorzichtigheid.
Is de achterzijde van de hoofdsteun van plastic of (nep)leder. Indien het plastic is, kan je vinyl cleaner van Gyeon proberen (als je dit hebt staan natuurlijk)

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2020, 22:57:14 »
Met een wondersponsje licht bevochtigd met bvb bref of een glascleaner ( of evt gewoon water) zeer lichtjes over wrijven.
Daarna even terug het leder ? voeden.
Moet normaal volledig verdwenen zijn dan.
Succes

Geen wonderspons thuis liggen voor de moment.

Een wondersponsje kan wonderen doen, maar dan wel met de nodige voorzichtigheid.
Is de achterzijde van de hoofdsteun van plastic of (nep)leder. Indien het plastic is, kan je vinyl cleaner van Gyeon proberen (als je dit hebt staan natuurlijk)

Is eerder van dat hard plastic achtig. Heb veel liggen van Gyeon, maar net dat niet..

Online Pannenkoek

• World Champion
Re: Bandenspoor hoofdsteun weg krijgen
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2021, 14:33:11 »
Scheut Dreft in een kopje of glas plus een bodempje water. Roer met een oude (of een nieuwe als je je auto graag ziet) tandenborstel en breng het daarmee aan op de sporen en schrobben maar. Op een minuut moet het er af zijn.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #5 Gepost op: 1 januari 2021, 16:07:49 »
Bedankt aan allen voor de tips.

Momenteel met wat allesreiniger en dan dreft met de tandenborstel ( thanks to @Pannenkoek ) ziet het er al beter uit voor mij.
Nog niet 100% tevreden, maar al moeilijk zichtbaar nu.

Online Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2021, 16:44:39 »
Het zal aan mij liggen, maar ik zie het eigenlijk ver niet meer. Eventueel, maar dan zou je het met een doordrenkt wattenstokje op een onzichtbare plaats (de onderkant van de achterzijde bvb) moeten testen, kun je ook wat wasbenzine van de Gamma of Brico in 1 liter fles - ik dacht dat het merk Forever heette - kunnen gebruiken. Normaal is dat veilig voor kunststoffen, al kan het de satijnglans matter maken, vandaar sowieso eerst testen op onzichtbare plaats. Mocht je daarmee kunnen leven, dan kun je desgewenst de ganse steun doen (achterzijde, he) en de glans terug ophalen met Aerospace 303 of meer permanent oplossen met een plastic coating. 👍🏻