Wederom een harde klap voor traditionele benzinehoofden. Schnitzer en BMW hebben de finish bereikt van hun ruim 50-jarige samenwerking op het circuit.
https://www.autoblog.nl/nieuws/scheisse-bmw-en-schnitzer-gaan-van-elkaar-scheiden-548897
Hoog tijd dus om die ac schnitzer powerbox bazar van mijne auto af te gooien en mij is te gaan verdiepen in de mogelijkheden van bm3, xhp, mhd, en de pro tuning freaks. Het waren mooie tijden met schnitzer en bmw in de geschiedenis van de autosport, vooral de M3 DTM die door Herbert Schnitzer in 1989 is fine getuned samen met de M divisie..
Maar heb zo de indruk dat de moderne consessie houders meer de kant kiezen van de milieu bewuste elektromobiel toekomst, dan wat extra power uit hun oem wagens te persen in samenwerking met een tuner zoals schnitzer, maar ze worden bewust tegen gehouden door steeds strengere wordende co2 normen..
Nu begrijp ik waarom ik van het kastje naar de muur werd gestuurd door de Bmw garage waar ik klant ben. De receptionisten en de vertegenwoordiger van schnitzer was kat en hond, en de communicatie verliep bijzonder stroef.
2x voor aap gestaan bij de keuring voor een simpele geometrie keuring van de ophanging. Mij een montage attest bezorgen voor mijn acs rs kit was juist alsof ik een goedkeuring vroeg om mijne moteur te tunen naar 700 pk zonder homoligatie bewijs van Bmw
