Auteur Topic:  BMW en Schnitzer gaan van elkaar scheiden na ruim 50 jaar racehistorie  (gelezen 356 keer)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Wederom een harde klap voor traditionele benzinehoofden. Schnitzer en BMW hebben de finish bereikt van hun ruim 50-jarige samenwerking op het circuit.

https://www.autoblog.nl/nieuws/scheisse-bmw-en-schnitzer-gaan-van-elkaar-scheiden-548897

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • Wohlt ihr das expressweg mitt flammen sehen?
Re: BMW en Schnitzer gaan van elkaar scheiden na ruim 50 jaar racehistorie
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2020, 20:35:01 »
Wederom een harde klap voor traditionele benzinehoofden. Schnitzer en BMW hebben de finish bereikt van hun ruim 50-jarige samenwerking op het circuit.

https://www.autoblog.nl/nieuws/scheisse-bmw-en-schnitzer-gaan-van-elkaar-scheiden-548897
Hoog tijd dus om die ac schnitzer powerbox bazar van mijne auto af te gooien en mij is te gaan verdiepen in de mogelijkheden van bm3, xhp, mhd, en de pro tuning freaks. Het waren mooie tijden met schnitzer en bmw in de geschiedenis  van de autosport, vooral de M3 DTM die door Herbert Schnitzer in 1989 is fine getuned samen met de M divisie..
Maar heb zo de indruk dat de moderne consessie houders meer de kant kiezen van de milieu bewuste elektromobiel toekomst, dan wat extra power uit hun oem wagens te persen in samenwerking met een tuner zoals schnitzer, maar ze worden bewust tegen gehouden door steeds strengere wordende co2 normen..
Nu begrijp ik waarom ik van het kastje naar de muur werd gestuurd door de Bmw garage waar ik klant ben. De receptionisten en de vertegenwoordiger van schnitzer was kat en hond, en de communicatie verliep bijzonder stroef.
2x voor aap gestaan bij de keuring voor een simpele geometrie keuring van de ophanging. Mij een montage attest bezorgen voor mijn acs rs kit was juist alsof ik een goedkeuring vroeg om mijne moteur te tunen naar 700 pk zonder homoligatie bewijs van Bmw :jpshakehead:
« Laatst bewerkt op: 27 december 2020, 20:37:37 door kietekiet »
Geniet nog van uw speelgoed, Er komt een tijd dat het voorgoed voorbij is!  Batterij op wielen zal heersen!

Acs rs suspension-Millway street camberplates- H&R swaybars-Powerflex black series-Solid subframe bushings-Ultra racing front strutbrace-Baf motorsport kbrace- Oem underbody vbrace -Drexler LSD- Motec Nitro motorsport wheels with kumho V700 tires- M performance disc's -Endless m20 brake pads-Remus full race exhaust-oem hot climate cold air intake airbox upgrade-pipercross oil free airfilter-Xhp stage3 gearbox flash-Pure800 upgrade on 98ron custom map- FTP alu charge pipe-  Dorch st1 hpfp-Wagner radiator.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
Re: BMW en Schnitzer gaan van elkaar scheiden na ruim 50 jaar racehistorie
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2020, 22:09:41 »
Het is simpel: bmw kiest de kant waar het meeste geld te halen is, dat zijn de firmawagens en lease sleuren. De rest is quantité négligable. Aangezien het allemaal de hybride of ev kant wordt geduwd, draaien ze hun vlag daarheen. Logisch zeker?

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”