sorry voor het misverstand of onvolledige uitleg.
Of ik een fout gemaakt heb? vermoedelijk wel. Heb ik een kortsluiting opgemerkt? Neen...
Ik heb intussen het originele er terug tussengestoken om te controleren en het werkt ook niet (meer)...
In beide gevallen (originele pook + cover met leds) en (M3 pook) werkt alleen nog de verlichting van de pook zelf als je uw lichten aansteekt. De positie (P D N R) leds niet meer.
Maar verwonderlijk is dat niet want de verlichting is een ander circuit dan de standaanduiding. Maar mijn 12V is weggevallen op de draad waar die moet zitten en dan kan het uiteraard niet werken, in beide gevallen niet
Mijn automaat schakelt nog, mijn stuurpaddles werken nog, de indicatie in mijn tellerpartij werkt normaal.
De enige weggevallen functie is de D/S stand
Als ik het m3 pookje apart neem samen met de bedrading die ik gemaakt heb dan werken alle ledjes D N en R D/Svan de pook als jet het test met een batterijtje. het is het correcte ledje dat brandt ifv welke draad
je aan de massa legt.
Dus
@tom_il als je alles samenlegt (jouw laatste mail en de mijne) moet ik meer en meer denken in de richting van een module die deels stuk is. (Ik zeg deels omdat ik anders niets merk van defecten)
Vraag is dan welke module uiteraard en waar zit ze in de wagen (heb al gegoogled maar kan het niet direct vinden)