Gegroet
Enkele jaren geleden heb ik een "nieuw" (= gereviseerd?) stuurhuis van TRW gestoken onder mijn E46. Sindsdien stuurde de auto zeer onstabiel, als in enorm twitchy, tot het gevaarlijke toe zelfs. Ik dacht altijd dat dit lag aan een slechte uitlijning, want wat gaat er kapot zijn aan een nieuw stuurhuis?! Ongeacht welke uitlijnwaardes ik gebruikte, de wagen bleef echt slecht sturen. Stuurhuis vervangen door een uit een donorwagen met 300 000km dat ik nog had staan: probleem opgelost. Ondanks dat er geen speling op het andere stuurhuis zat was er toch iets grondig mis mee.
Wagen rijdt & stuurt ondertussen beter dan voordien, maar het is nog niet 100% wat ik zou willen. Het blijft tricky op rechte stukken op de snelweg. Alsof je echt concentratie nodig hebt om gewoon rechtdoor te rijden, omdat het te twitchy/gevoelig stuurt. Mijn vraag is: kan dit aan mijn uitlijnwaardes liggen? Mijn sporing staat nogtans op wat BMW voorschrijft, dus ik dacht dat het hier niet aan zou liggen. Nu zijn er mensen die beweren dat met iets meer camber het best is om ook iets meer toespoor te geven.
FRONT:
camber: -1°10" per kant
sporing: 0°14" totaal toespoor
caster: 6°
REAR:
camber: -1°30" per kant
sporing: 0°14" totaal toespoor
Graag meningen over deze waardes. Mij lijkt hier persoonlijk niets mis mee. Camber lijkt me ok, en sporing lijkt me toch voldoende om niet twitchy te rijden. Ben ik fout?
Mods:
Bilstein B12
H&R sway bars (beide op soft)
Michelin PS4
Poly achterasbussen
Z4M offset solid rubber voorste draagarmrubbers (voor extra caster)
Al de rest van ophanging & stuurdelen is recent vervangen door Lemförder exemplaren.