Even mijn RS'je voorstellen, maar eerst wat geschiedenis:
Eind 2004 was ik 15 jaar en wou ik zoals de echte toen, een brommer. Niet zomaar een brommer, eentje met versnellingen zoals een moto want het stond al vast dat ik hier ook mee wou rijden in de toekomst. Diverse modellen bekijken, Derbi GPR, Yamaha TZR, Rieju RS2, Peugeot XP6, MBK X-power enzoverder...het was allemaal heel erg mini moto en oogde echt als brol, dus op een dag samen met vader gaan kijken bij een Aprilia dealer, de laatste optie want de Aprilia dealer was toch 30km verder.
Toegekomen; er stond zelfs geen enkele in stock, de man probeerde mij een SR te verkopen en geen RS.

Bestellen kon wel maar niet alle kleuren waren nog beschikbaar want Aprilia was technisch gezien falliet. Pfff wat een afknapper. Soit, een week later dan maar een occasie gaan bekijken om eens een gevoel te krijgen voor een RS. Zo gezegd zo gedaan, dit was hem...een 2002 GP-1 editie (grijs), in mijn hoofd was het beslist...ware het niet dat mijn vader enkele voorwaarden had voor we zoiets gingen kopen. Sommige waren logisch natuurlijk; rijbewijs, helm, naft betaal en onderhoud betaal je zelf...Ok logisch. En dan kwam het...ik moest 3 maanden op rij 80% halen in de moderne talen wetenschappen waar ik toen zat en dan wou hij er 1 kopen voor mij. Geen eenvoudige opgave, ik ben nooit een geweldige student geweest.
3 maand later toch geslaagd in het opzet (nipt), 3 rapporten kunnen voorleggen met nipt over de 80%. Ik verwachte toen een occasie RS te gaan kopen, maar vader had besloten dat hij dat niet zag zitten en dat het dus maar een nieuwe ging worden...Bon, naar de Aprilia dealer in Haaltert (All wheels Van Impe als ik mij goed herinner) en een bestelling geplaatst voor een overjaarse 2004 RS50 in Poggiali black(want de witte waren op)

Levering: 2 weken voor mijn 16de verjaardag.

Eerste dagen, nog 0 km op de teller:

Eindelijk 16 jaar geworden, voorlopig rijbewijs afhalen op het stadhuis, snel naar huis met de trein. En hop gaan testrijden natuurlijk in de regen, direct bijna op mijn bek gegaan!

2 dagen later was het rapport, had ik net geen 80% (ik geloof 79,7% als mijn geheugen nog juist werkt). Groot was mijn verbazing dat ons vader doodleuk mij verbood van met de brommer te rijden gezien ik die 80% niet haalde. Zo ging dat dus bij ons thuis

Enfin, uiteindelijk veel plezier gehad aan de brommer. Veel van geleerd, veel onozelheid mee verkocht en diverse motoren voor gebouwd, ik moet jullie niet vertellen dat hij niet lang 45km/u gereden heeft zeker?

9 jaar lang heb ik deze uiteindelijk gehad en deze stond wel gekend als 1 van de snellere brommers in GB

Uiteindelijk de brommer verkocht in 2014 omdat het eigelijk illegaal rijden is met zo'n opgefokt ding en ik had intussen al diverse moto's gehad dusja het stond daar maar, verkocht begrensd op 45 per uur

In 2018 zag ik mijn eigen brommerke terug op 2dehands.be, ze vroegen er meer van dan wat ik hem voor verkocht had...

Hij stond nog identiek. Overwogen om hem terug te kopen maar toch niet gedaan wegens het hele opgefokte brommerkes gehalte. Toen gaan kijken voor een RS250, jezus wat een geld. Ik zat net in een bouw dus heel duur mocht het niet worden, een RS125 dan maar? Jep, eentje gevonden in originele staat. Een deal geklonken en 4 jaar na de verkoop van de RS50 had ik terug een RS, dit keer een 125.

Een 2000 versie, Tetsuya Harada replica voor de kenners. 25KW/34pk versie. Oorsponkelijk de bedoeling van geen zotte dingen mee te doen, maar toen ik thuis kwam besefte ik dat ik dit gekocht had met een roze bril op...ik was opnieuw verliefd op een RS en ik heb mij een beetje int zak laten zetten, er zijn erger dingen in het leven.