Auteur Topic:  Kenteken verplaatsen -> Toegestaan?  (gelezen 179 keer)

Offline DouvE46

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Kenteken verplaatsen -> Toegestaan?
« Gepost op: 19 november 2020, 10:59:45 »
Hey iedereen,
ik heb een vraag m.b.t de plaats van het kenteken. Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Ik zou graag het kenteken van mijn E46 plaatsen aan de zijkant van de voorbumper met klittenband en niet meer in het midden in de kentekenplaathouder. Weet iemand of dit wettelijk toegestaan is en of ik hier bij de keuring problemen mee ga krijgen? In de bijlage is een voorbeeldje te vinden van wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Offline Liquid Li0n

• World Champion
  • manuele 6 cilinders FTW
Re: Kenteken verplaatsen -> Toegestaan?
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2020, 11:14:36 »
ik dacht dat dit mocht maar enkel aan de linkerkant van de wagen (als het stuur aan de linkerkant staat toch)

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!

Offline DouvE46

• Nieuw
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2020, 11:37:06 »
Thanks voor de hulp!
Ik snap dat dit een Belgisch forum is, maar is er toch iemand toevallig die de Nederlandse regelgeving hierover weet?

Offline DouvE46

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2020, 12:58:37 »
Heb contact gehad met de RDW. Antwoord:

Een kentekenplaat dient deugdelijk aan een voertuig te zijn bevestigd. Klittenband valt hier niet onder. Het is ook niet raadzaam om de kentekenplaat op deze wijze te bevestigen ivm de procedure wanneer u een kentekenplaat kwijt raakt of fraude met gestolen kentekenplaten.

Ons advies is altijd om de kentekenplaten met oneway schroeven. Dit bemoeilijkt het eenvoudig verwijderen van de kentekenplaten.

De plaats van de kentekenplaat is door de fabrikant vastgesteld, ons advies is om deze te blijven gebruiken ivm de luchtstroom voor het voertuig. Het kan namelijk invloed hebben op de koeling of verbruik van het voertuig. Het is niet verboden, mits de kentekenplaat op 20 meter afstand duidelijk leesbaar is.

Voor iedereen met dezelfde vraag, hierbij dus het antwoord (voor Nederland)