Auteur Topic:  2015 - BMW S1000R  (gelezen 498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ice_ken

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 26
2015 - BMW S1000R
« Gepost op: 11 november 2020, 09:44:34 »
Ik zal ook maar eens mijnen brommer voorstellen zeker? Eerst een klein beetje geschiedenis...

In 2005 mijn eerste brommer gekregen van mijn vader (na lang zagen en verplichte schoolresultaten of het was njet) toen ik 16 jaar was, een 2005 Aprilia RS50. Ideaal om de bedieningen van een motor te leren kennen. In 2008 een Suzuki GSX750 (1981) gekocht en gerestaureerd, die moest dan plaats maken voor mijn eerste auto, een golf 2 GTI. 2011 bracht dan een Kawasaki GPX600R mee die ik van mijn nonkel in bruikleen had maar daar was constant werk aan en dus met een job in het vooruitzicht een BMW F800R gekocht in 2012. Gezien mijn GTI buiten strijd was reed ik dagelijks met die motor, zelfs door sneeuw  :blink:

2014: De F800R had nood aan nieuwe banden of onderhoud, allezins ik was bij de dealer en daar stond 1 van de eerste S1000R's.  :wow: Plots kreeg dan ik nog de de sleutels toegeworpen voor een testritje van 1u  :exited: Ik was natuurlijk verkocht maar mijnen bruine wou niet mee  :(

Oktober 2015: Knoop doorgehakt en die S1000R in showroommodel gekocht. In het begin enkele problemen gehad maar sindsdien is het zorgeloos rijden, al moet ik toegeven dat er 5 jaar tijd amper 6500km op de teller staan.

Spec list:
Racing rood
Sport pack:
Schakelassistent
DTC
rijmodi pro
Cruise control
Dynamic pack
DDC
Verwarmde handgrepen
Motorspoiler
Led knipperlichten
Anti-diefstalsysteem

Extra's:
Evotech tail tidy
PPF op de tank
Evotech rem en koppelingshendel
Constands motorstand




 
2017 BMW M2
2015 BMW S1000R
2000 Aprilia RS125
1986 VW Golf GTI 8V
2015 Seat Leon ST TGI (firmabak)

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1958
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2020, 09:51:40 »
Dikke naked die S1000R en is ook een serieuze racket. Wat waren de problemen die je in het begin gehad hebt?
Bij mij starte m'n brommer en moto carriere met een Aprilia AF1 (voorloper van de RS50) en daarna volgden er ook nog heel wat gemotoriseerde 2 wielers...  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Ice_ken

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 26
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2020, 13:20:20 »
Dikke naked die S1000R en is ook een serieuze racket. Wat waren de problemen die je in het begin gehad hebt?
Bij mij starte m'n brommer en moto carriere met een Aprilia AF1 (voorloper van de RS50) en daarna volgden er ook nog heel wat gemotoriseerde 2 wielers...  ;)

schakelas was krom (waarschijnlijk geforceerd door iemand terwijl hij de showroom stond) en hoofdremcilinder had een intern lek waardoor er steeds lucht in het systeem kwam.
2017 BMW M2
2015 BMW S1000R
2000 Aprilia RS125
1986 VW Golf GTI 8V
2015 Seat Leon ST TGI (firmabak)

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1958
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2020, 20:16:09 »
schakelas was krom (waarschijnlijk geforceerd door iemand terwijl hij de showroom stond) en hoofdremcilinder had een intern lek waardoor er steeds lucht in het systeem kwam.

Ok een paar schoonheidsfoutjes die onder garantie te fixen waren.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2337
  • F21 3-trer
    • Freude Am Fahren
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2020, 06:19:20 »
Dikke ketel!  Aan dit tempo ga je er nog jaren plezier aan beleven!!   :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....



F21  || F48  ||  FJR

Offline Franne

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 21
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2020, 20:13:08 »
Leuk speeltuig, enjoy✌️👌

Offline JC1986

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 292
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2020, 06:56:15 »
Voor mij de lelijkste bimmer motorrad ooit maar rijdt wel goed moet ik zeggen.
Buurman heeft ook zo n int wit en telkens zeg ik in mezelf: "man wat een lelijk ding".
Als hij hem start (volledige lijn van akrapovic) moet ik wel toegeven dat dat lekker klinkt.

Ik dacht dat men R1200GSA met akrapovic luid was 's morgens maar de zijne is toch nog pak luider.

Je bent van Geraardsbergen zeker? Misschien kom ik je wel eens tegen in de buurt  ;)

Veel, veilige, plezier km's met deze.

Offline Ice_ken

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 26
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2020, 13:28:59 »
Voor mij de lelijkste bimmer motorrad ooit maar rijdt wel goed moet ik zeggen.
Buurman heeft ook zo n int wit en telkens zeg ik in mezelf: "man wat een lelijk ding".
Als hij hem start (volledige lijn van akrapovic) moet ik wel toegeven dat dat lekker klinkt.

Ik dacht dat men R1200GSA met akrapovic luid was 's morgens maar de zijne is toch nog pak luider.

Je bent van Geraardsbergen zeker? Misschien kom ik je wel eens tegen in de buurt  ;)

Veel, veilige, plezier km's met deze.

seriously?









ik kan nog verder als je wil... ;D
2017 BMW M2
2015 BMW S1000R
2000 Aprilia RS125
1986 VW Golf GTI 8V
2015 Seat Leon ST TGI (firmabak)

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1427
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2020, 15:33:56 »
Schoon masjien die S1000r

Moet wel serieus vlammen , al ben ik nog meer fan van al de rest dat je hebt lol

Ben zot van uw Rs 125cc , mijn collega ook heb die is getoond die zegt ook die gast kan er iets van.

Ik ben trouwens ATI van op autoforum .

groeten

Offline F31J

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1766
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2020, 15:36:14 »
seriously?


BMW moto's zijn doorgaans net 'mooi' (alhoewel mooi vooral een subjectief gegeven is) omdat ze afwijken van de gangbare modetrends die heersen in motoland.

Toen de S1000R verscheen had ik ook zoiets van, een powernaked met een vier-in-lijn en een design als al de anderen, een dertien in een dozijn kopie van de gemiddelde naked jap. Al een geluk dat die koplamp ze nog wat uniek maakt. Ik had, zeker op designvlak toch ook wel iets anders verwacht van BMW. Maar het was de bedoeling van BMW in concurrentie te gaan met de naked jappen, en in dat opzet zijn ze uiteraard wel geslaagd met dat design en blok. De S1000R is een sublieme naked, met bakken power en een zalig rijwielgedeelte, maar ik word er ook heet noch koud van.

Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Ice_ken

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 26
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #10 Gepost op: 22 november 2020, 18:36:50 »
Schoon masjien die S1000r

Moet wel serieus vlammen , al ben ik nog meer fan van al de rest dat je hebt lol

Ben zot van uw Rs 125cc , mijn collega ook heb die is getoond die zegt ook die gast kan er iets van.

Ik ben trouwens ATI van op autoforum .

groeten

Hoi! Ja mijn rs'je kan ik hier ook nog eens voorstellen.  :exited:
2017 BMW M2
2015 BMW S1000R
2000 Aprilia RS125
1986 VW Golf GTI 8V
2015 Seat Leon ST TGI (firmabak)

Offline Ice_ken

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 26
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #11 Gepost op: 22 november 2020, 18:52:02 »
BMW moto's zijn doorgaans net 'mooi' (alhoewel mooi vooral een subjectief gegeven is) omdat ze afwijken van de gangbare modetrends die heersen in motoland.

Toen de S1000R verscheen had ik ook zoiets van, een powernaked met een vier-in-lijn en een design als al de anderen, een dertien in een dozijn kopie van de gemiddelde naked jap. Al een geluk dat die koplamp ze nog wat uniek maakt. Ik had, zeker op designvlak toch ook wel iets anders verwacht van BMW. Maar het was de bedoeling van BMW in concurrentie te gaan met de naked jappen, en in dat opzet zijn ze uiteraard wel geslaagd met dat design en blok. De S1000R is een sublieme naked, met bakken power en een zalig rijwielgedeelte, maar ik word er ook heet noch koud van.

Dat het net wat meer jap is spreekt een groter publiek aan. De doorsnee BMW motoren zoals een rt en gs zijn helemaal niet mijn ding op gebied van rijden. Ook de nieuwe RR vind ik een stap achteruit op gebied van kwaliteit en materiaalkeuze, door het gebrek daaraan kan ik het ook geen mooie fiets vinden. Ik heb er 2 dagen mee gereden en buiten de snelheid is er geen sensatie te bespeuren alles functioneert te gevoelloos en voor zo'n beest rijdt dat te gemakkelijk, het geluid is ook niet wauw tov een oude R of RR. De oude RR in HP4 livery daarentegen... :wow: Ik ben niet de doorsnee BMW-motorrad klant, ik koop iets omdat het aan mijn eisen voldoet, mij kan vinden in de looks en kwaliteit en tevreden ben met een degelijk dealernetwerk/service. De Boxermotoren zijn al helemaal mijn ding niet in een moto, in een auto kan ik dat wel smaken.

nieuwe RR in mijn garage:


Ik denk dat ik nog even bij mijn huidige moto's blijf en dat er misschien een retro sporttourer bij komt op termijn, hoewel ik altijd al een Duc, Aprilia RSV of MV F4 heb willen proberen dus het zal nog kiezen worden.  :razz:
2017 BMW M2
2015 BMW S1000R
2000 Aprilia RS125
1986 VW Golf GTI 8V
2015 Seat Leon ST TGI (firmabak)

Offline F31J

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1766
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #12 Gepost op: 22 november 2020, 19:03:43 »
Ik volg je helemaal hoor.  ;)
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10410
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #13 Gepost op: 22 november 2020, 19:55:11 »
RSV4 Factory is meeste bang for the buck  8)

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1958
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #14 Gepost op: 23 november 2020, 11:06:13 »
Ik vind de nieuwe RR wel knap, hoe hij rijd of stuurt kan ik me niet over uitspreken...

Ben ook benieuwd naar meer info over de Aprilia RS125, hier ook zware 2takt fan dus stel deze ook maar eens voor...
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline koenhen

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 413
  • e61 525d 2006- my first Beemer
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2020, 14:50:21 »
Zo'n S1000R is inderdaad een zalige moto. Ik ben instructeur Motorsportschool Zolder, en om de niveau 1 / 1+ cursussen te begeleiden verkies ik steeds de gewone R boven de RR.
Neemt niet weg dat bij snellere rondetijden, de RR echt wel subliem is. De R wordt wel erg levendig als je bruut op het gas gaat.
BMW e61 2006-525d.

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1427
Re: 2015 - BMW S1000R
« Reactie #16 Gepost op: 23 november 2020, 18:09:48 »
Ik vind de oude RR ook pak schoner en uiteraard HP4

Zie de Rs 125 is blinken  :bow:

Prachtig  :thumbsup: