Terug van Zolder, helaas zat het weer niet mee...tjah Belgiė en December, wat doe je eraan.
Ik had 2 sessies geboekt van 1 uur elk, deze heb ik opgedeeld in 4 sessies van 20min, althans dat was de bedoeling toch. Voorzichtig begonnen, auto in sport modus gezet om af te tasten wat het grip niveau was gezien het circuit nat was en er geen echt droge lijn te voorschijn kwam. Het bleek verdomd glad te zijn, waardoor ik meer maals in het vangnet van de ESP/TC kwam, bijgevolg na 20minuten rempedaal zacht aan het worden -> paddock in om te laten afkoelen. Laptimer werkte niet, camera stond niet op...oeps

Bij deel 2 van sessie 1 dan sport+ modus gezet waardoor de ESP/TC wel nog aanstaan maar op een laag niveau, dit gaf minder interventie en er viel nog mee te rijden op die manier dus dat was zeker the way to go op dit moment. Het was bij momenten best sketchy, vooral in de remzones en bepaalde bochten (kanaalbocht en bij het uitkomen chicane start/finish). Een 2min9,25 op de chrono gezet maar het beterde elke ronde, helaas sessie voorbij voor het droog kon worden.
Middag: regenbuien.
Sessie 2, deel 1: Ik had er niet echt veel vertrouwen in, de achterbandjes zijn namelijk al over halfweg versleten en de voorbanden zijn 3 jaar oud en halfweg. Bovendien rijden we nog altijd op een mixed set van Michelin supersport vooraan en Vredestein Sportrac achteraan. Voorzichtig beginnen en we zien wel...Uiteindelijk viel het beter mee dan gedacht en in de remzones had ik nog vrij veel vertrouwen.
Deel 2 sessie 2; toch al wat meer vertrouwen, het regende nog zeer licht en er reden wel wat auto's rond dus de grote plassen waren een groot deel verdwenen. Een 2min14,00 gereden, niet slecht, niet goed...tevreden voor een eerste keer met de M op circuit te rijden. In het droge moet die wel makkelijk sub 2min gaan denk ik. Een setje PS4S'en voor de volgende regen sessie aub!
Tot nu toe zeer tevreden van de Pagid RSL's, weinig bijgeluiden en toch behoorlijk resistent aan de hitte moet ik zeggen. Na het overschakelen naar sport+ geen echte last meer ondervonden van fading. Laatste deel voortijdig beļndigd omdat ik de al de waarschuwing kreeg van de brandstofreserve, had ik niet op gerekend...bleek vals alarm want ben uiteindelijk nog tot in Ninove ermee geraakt, daar stond er dan nog 55km op de teller.