Auteur Topic: [F07,F10,F11] Water lek bestuurders kant  (gelezen 363 keer)

Offline Tony_ca1

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] Water lek bestuurders kant
« Gepost op: 8 november 2020, 16:08:41 »
Dag allemaal.

Een vraagje buiten de deurpanelen is er nog ergens een plaats waar de F10LCI van 2016 gevoelig is aan water lekken aan de bestuurderskant? Deze morgen de auto gewassen en tijdens het afspuiten contoleer ik steeds of er vooraan onder de auto juist achter de voorwielen het water mooi wegloopt zodat ik weet dat de afvoer kanalen niet verstopt zijn en het water loop daar aan beide kanten heel vlot naar buiten. Heb ook de gewoonte om steeds mijn tapijten te controleren of ze niet nat zijn zo heb ik 2 jaar geleden ontdekt dat de tapijt aan de achterkant linker deur nat was conclusie water insijpelen langs de deurpaneel, heb dat laten herstellen nooit geen problemen meer gehad. Nu vandaag is alles overal droog behalve aan de bestuurders kant een klein plekje van het tapijt nat juist onder de linker voetsteun( heb een automaat ) dacht direct aan een lek aan de deurpaneel maar onderkant deurpaneel compleet droog. Dus een grote gieter gevuld en de deur open gedaan en heel de gieter 2 maal leeggegoten aan het venster en geen lek onder aan de deurpaneel het water loop vlot aan de onderkant van de deur in de hoek weg dus daar ligt het probleem niet. Dus de auto aan de binnenkant eens goed gecontroleerd met een ledlamp en dan viel mij op dat aan het linker onderkant waar je de knop hebt om de koffer te openen dat er water langs dat knop uitliep . Heb dan het paneel onder het dashboard (bestuurderskant) eens weggenomen en ook dat klein paneeltje aan de zijkant van het dashboard zodat je binnen in het dashboard kunt kijken en via de zijkant kun je zien dat het frame waar de dashboard op vastgeschroefd zit heel verroest is en er lig water overal op de linkerkant van het frame dus vandaar uit loopt het naar beneden ( dus juist boven die knop  voor de koffer te openen. Dit is zeer vreemd  maar vond het al raar want heel het tapijt aan de bestuurders kant is kurkdroog juist een heel klein plek onder de linker voetsteun.
Ik heb een 3 tal maanden geleden mijn voorruit laten vervangen bij de BMW dealer omdat ik schrik het het bij CarGlas te laten doen alhoewel mijn verzekering liever had dat ik die ruit bij Carglas liet plaatsen , dus nu denk dat het van de voorruit komt , kan bijna niet anders zo hoog kan er nergens anders water insijpelen dan via het voorruit ,voor het vervangen van de ruit nooit geen waterlek gehad daar.

Wat denken jullie overzie ik ergens nog iets waar het water toch nog binnen kan lekken op die plaats in een F10??

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 8 november 2020, 16:13:08 door Tony_ca1 »

Offline Ghost

• Qualifying
Re: Water lek bestuurders kant
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2020, 17:46:44 »
Heb je een schuifdak?
Afwatering kan ook lekken al weet ik niet waar die zitten in uw model.
Er is grijs genoeg in de wereld.

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2020, 20:22:52 »
Heb je een schuifdak?
Afwatering kan ook lekken al weet ik niet waar die zitten in uw model.

Ja ik heb een schuifdak , maar als ik mij niet vergis gaan de afvoerbuizen van het schuifdak richting koffer en niet naar het dashboard.

Alvast bedankt

Offline beemerbuddy

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2020, 21:39:06 »
Hoi,
ik vermoed toch ook dat je het probleem bij het vervangen van de ruit moet zoeken... Toch maar eens bij je dealer terug langsgaan  :wiggleyes:

Grt...
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring (SOLD)

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2020, 11:50:42 »
Vandaag naar de dealer gereden (ga zijn naam hier voorlopig niet noemen) maar vriendelijkheid was ver te zoeken ,ze hebben zelfs niet naar de foto's willen kijken die ik getrokken had van hoe het water langs de knop om de koffer te openen afliep. Ik stond op meer dan 2 meter afstand met een mondmasker op en de 2 personen aan hun bureau zijn zelfs niet uit hun stoel gekomen , het is Corona meneer u moet bellen dat was hun eerste antwoord. Daarna was het u auto moet 2 dagen binnen komen we gaan het moeten onderzoeken en de bevindingen door sturen naar BMW ,ik viel bijna om toen die dat zei heb hem toen geantwoord wat BMW daar mee te maken heeft met het feit dat zei 3 maanden geleden een nieuwe voorruit geplaatst hebben en die nu niet meer waterdicht is. Hun antwoord was als de ruit niet meer dicht is moeten wij die eruit halen zuiver maken en opnieuw afkitten en monteren. Gaat dit wel ?? heb ooit een ruit bij Carglass laten plaatsen en die was ook niet dicht en die hebben gewoon de ruit vervangen door een nieuwe omdat volgens hun de ruit verwijderen zonder breken heel moeilijk is . Mijn verzekering wou absoluut dat ik mijn ruit liet vervangen bij Carglass, ik wou dat helemaal niet omdat ik een originele BMW ruit wou en geen miserie met het opnieuw kalibreren van de camera aan de ruit. Want dat was de dealer zijn antwoord toen ik belde om te vragen of het waar was wat Carglass mij vertelde dat ze tegenwoordig ook een originele BMW ruit konden bestellen om die te plaatsen in mijn auto,en het antwoord van mijn dealer daarop was direct neen die kunnen dat niet en achteraf heb je problemen omdat zij de camera's niet kunnen kalibreren , wel dikke leugenaars zijn het want toen ik mijn auto ging afhalen na het plaatsen van de nieuwe ruit was een mechanieker de ruit nog aan het zuiver maken en ik vroeg hem of de kamera's al gekalibreerd waren zijn antwoord was NEEN is niet nodig bij gewoon het vervangen van de ruit. Dus toen hebben ze al gelogen en dan is de plaatsing van de ruit nog niets eens correct gebeurd want er loopt water binnen via het dasboard zo naar beneden en nu doen ze nog eens onbeleefd . Donderdag morgen moet de auto voor 2 dagen binnen als ze dan nog zo onbeleefd zijn draai ik mij om en neem de wagen terug mee, ben omnium verzekerd du laat ik bij een andere dealer een nieuwe plaatsen. Ongelofelijk sommige dealers.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2020, 11:54:28 door Tony_ca1 »

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2020, 16:40:46 »
Vandaag naar de dealer gereden (ga zijn naam hier voorlopig niet noemen) maar vriendelijkheid was ver te zoeken ,ze hebben zelfs niet naar de foto's willen kijken die ik getrokken had van hoe het water langs de knop om de koffer te openen afliep. Ik stond op meer dan 2 meter afstand met een mondmasker op en de 2 personen aan hun bureau zijn zelfs niet uit hun stoel gekomen , het is Corona meneer u moet bellen dat was hun eerste antwoord. Daarna was het u auto moet 2 dagen binnen komen we gaan het moeten onderzoeken en de bevindingen door sturen naar BMW ,ik viel bijna om toen die dat zei heb hem toen geantwoord wat BMW daar mee te maken heeft met het feit dat zei 3 maanden geleden een nieuwe voorruit geplaatst hebben en die nu niet meer waterdicht is. Hun antwoord was als de ruit niet meer dicht is moeten wij die eruit halen zuiver maken en opnieuw afkitten en monteren. Gaat dit wel ?? heb ooit een ruit bij Carglass laten plaatsen en die was ook niet dicht en die hebben gewoon de ruit vervangen door een nieuwe omdat volgens hun de ruit verwijderen zonder breken heel moeilijk is . Mijn verzekering wou absoluut dat ik mijn ruit liet vervangen bij Carglass, ik wou dat helemaal niet omdat ik een originele BMW ruit wou en geen miserie met het opnieuw kalibreren van de camera aan de ruit. Want dat was de dealer zijn antwoord toen ik belde om te vragen of het waar was wat Carglass mij vertelde dat ze tegenwoordig ook een originele BMW ruit konden bestellen om die te plaatsen in mijn auto,en het antwoord van mijn dealer daarop was direct neen die kunnen dat niet en achteraf heb je problemen omdat zij de camera's niet kunnen kalibreren , wel dikke leugenaars zijn het want toen ik mijn auto ging afhalen na het plaatsen van de nieuwe ruit was een mechanieker de ruit nog aan het zuiver maken en ik vroeg hem of de kamera's al gekalibreerd waren zijn antwoord was NEEN is niet nodig bij gewoon het vervangen van de ruit. Dus toen hebben ze al gelogen en dan is de plaatsing van de ruit nog niets eens correct gebeurd want er loopt water binnen via het dasboard zo naar beneden en nu doen ze nog eens onbeleefd . Donderdag morgen moet de auto voor 2 dagen binnen als ze dan nog zo onbeleefd zijn draai ik mij om en neem de wagen terug mee, ben omnium verzekerd du laat ik bij een andere dealer een nieuwe plaatsen. Ongelofelijk sommige dealers.

Puur ter info : Bij carglass kan je ook originele ruiten laten plaatsen hoor. Je moet dat gewooon melden bij de bestellen, en dan gaat dat. Duurt gewoon iets langer. Heb het al bij 2 bmw's van mij gedaan. En die leveren beter werk dan een garage vind ik persoonlijk. Kan wel zijn dat u verzekering nu ook moeilijk gaat doen..

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2020, 19:47:49 »
Puur ter info : Bij carglass kan je ook originele ruiten laten plaatsen hoor. Je moet dat gewoon melden bij de bestellen, en dan gaat dat. Duurt gewoon iets langer. Heb het al bij 2 bmw's van mij gedaan. En die leveren beter werk dan een garage vind ik persoonlijk. Kan wel zijn dat u verzekering nu ook moeilijk gaat doen..
Waarom zou mijn omnium verzekering moeilijk doen ? je kunt ook pech hebben en en naar een paar maanden weer een steeninslag hebben in je voorruit.. Rij al 4 jaar ongeval vrij en betaal al 4 jaar volle omnium dus mogen ze niet klagen .

Offline Ghost

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2020, 20:08:30 »
Stuur toch gewoon een aangetekende in gebreke stelling naar uw garagist.
Dan zullen ze U wel helpen.
Als je niet weet hoe en wat vraag dan info aan uw verzekering, die hebben immers de rekening betaald voor het niet goed uitgevoerd werk.
Er is grijs genoeg in de wereld.

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2020, 22:32:47 »
Waarom zou mijn omnium verzekering moeilijk doen ? je kunt ook pech hebben en en naar een paar maanden weer een steeninslag hebben in je voorruit.. Rij al 4 jaar ongeval vrij en betaal al 4 jaar volle omnium dus mogen ze niet klagen .

Omdat dat het verzekeringen zijn. Oke, nu je zegt met full omnium kunnen ze in theorie niet veels ertegen zeggen.
Dealer is deze tijd meer kwantiteit dan kwaliteit vergeleken met vroeger..

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #9 Gepost op: 20 november 2020, 17:00:18 »
Vorige Donderdag moest mijn auto binnen bij BMW voor de lek via de voorruit ( wat zij niet wouden toegeven ) ben daar om 08h toegekomen en vriendelijkheid was weer ver te zoeken , plus ze wouden mij niet zeggen wat de procedure was die zij (volgen of moeten volgen zls ze merken dat de ruit niet goed geplaatst is en er water binnenkomt via de ruit ) dat wouden ze mij helaas niet zeggen ik moest hun bevindingen afwachten zeiden ze .
Heb me dan omgedraaid en gezegd dat ik mijn auto daar niet achter zou laten en dat ze mij daar nooit meer zouden zien, geluk bij een ongeluk krijg ik de dag er na weer een steen inslag en deze keer heb ik een originele BMW ruit bij Carglass laten bestellen en vandaag hebben ze die ook geplaatst. Ze hebben foto's getrokken de de ruit aan de linker stijl ( bestuurderskant daar was de oude ruit over een afstand van 3 centimeter niet gelijmd ( de dealer had bij het plaatsen van de ruit op die plaats de carrosserie geraakt voordat de ruit op zijn plaats was en daarom raakte de lijm op die plaats de carrosserie niet zodat er een opening was van ongeveer 3 centimer )  Ik wil hier geen dealers afbreken maar ze hadden dit moeten zien voordat ze de afwerking' s bagget die langs de ruit loopt terug geplaatst hebben want het gedeelte te weinig lijm zat daar op de carrosserie geplakt.
Waarom moets de dealer zo moeilijk hier over doen, ok dealers genoeg mij zien ze daar niet meer , en op mijn ruit staat nu ook een BMW logo maar het is toch niet helemaal een originele BMW ruit want onder die logo staat de naam Pilkington en bij de originele BMW ruit van de dealer staat onder het BMW logo toch Bayer mororkraft geschreven of ben ik mis ?

Het waterlek is in ieder geval opgelost .
Groetjes

Offline beemerbuddy

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 20 november 2020, 18:07:29 »
Vorige Donderdag moest mijn auto binnen bij BMW voor de lek via de voorruit ( wat zij niet wouden toegeven ) ben daar om 08h toegekomen en vriendelijkheid was weer ver te zoeken , plus ze wouden mij niet zeggen wat de procedure was die zij (volgen of moeten volgen zls ze merken dat de ruit niet goed geplaatst is en er water binnenkomt via de ruit ) dat wouden ze mij helaas niet zeggen ik moest hun bevindingen afwachten zeiden ze .
Heb me dan omgedraaid en gezegd dat ik mijn auto daar niet achter zou laten en dat ze mij daar nooit meer zouden zien, geluk bij een ongeluk krijg ik de dag er na weer een steen inslag en deze keer heb ik een originele BMW ruit bij Carglass laten bestellen en vandaag hebben ze die ook geplaatst. Ze hebben foto's getrokken de de ruit aan de linker stijl ( bestuurderskant daar was de oude ruit over een afstand van 3 centimeter niet gelijmd ( de dealer had bij het plaatsen van de ruit op die plaats de carrosserie geraakt voordat de ruit op zijn plaats was en daarom raakte de lijm op die plaats de carrosserie niet zodat er een opening was van ongeveer 3 centimer )  Ik wil hier geen dealers afbreken maar ze hadden dit moeten zien voordat ze de afwerking' s bagget die langs de ruit loopt terug geplaatst hebben want het gedeelte te weinig lijm zat daar op de carrosserie geplakt.
Waarom moets de dealer zo moeilijk hier over doen, ok dealers genoeg mij zien ze daar niet meer , en op mijn ruit staat nu ook een BMW logo maar het is toch niet helemaal een originele BMW ruit want onder die logo staat de naam Pilkington en bij de originele BMW ruit van de dealer staat onder het BMW logo toch Bayer mororkraft geschreven of ben ik mis ?

Het waterlek is in ieder geval opgelost .
Groetjes

Hoi,
Inderdaad dan eigenlijk nog geluk bij een ongeluk...

Wat ik wel vermoed, en ik denk dat ik daar niet mis in ben, is dat er door bijna geen enkel garagebedrijf ZELF nog ruiten worden geplaatst... Ze zullen ze misschien wel bij het merk zelf bestellen, maar 9/10 wordt die dan door een externe firma geplaatst ( en meestal zijn dat dan toch ervaren autoruiten-plaatsers  :wiggleyes: ), daarom dat ze die zogezegde "procedure" misschien niet willen prijsgeven... Maar klantvriendelijk kun je dat toch anders doen dan zoals door jou beschreven, ja  ::)

BMW maakt ook natuurlijk zijn ruiten niet zelf , want dat doen dan de in jouw geval opgegeven PILKINGTON wel... En als het die niet is, dan is er nog bv. SAINT-GOBAIN of anderen... Maar je hebt nu dus inderdaad wel een OEM ruit te pakken via Carglass, die dus door Pilkington gemaakt is volgens de BMW-specificaties... Pilkington maat nl. ook gewoon zelf die ruiten onder eigen naam, die je dan bv. rechtstreeks bij die ruitenplaatsers kan bestellen... En Carglass laat ook ergens die ruiten maken die ze zelf plaatsen onder eigen naam, maar daar heb ik toch van gehoord dat die eigen Carglass-ruiten toch een millimeterke dunner zouden zijn als de bekende merken  :iono: :thinking:

In het topic van mijn E36 Touring heb ik ook bericht dat ik bij het moeten vervangen van de voorruit, er ben achter gekomen dat de carrosserie onder de paravan ook aan het roesten was... Ten gevolge van een eerdere slechte montage van een ruit  :censor:... Mijn ruit zijn ze hier thuis willen komen vervangen, en de plaatser was zo vriendelijk om me eerst de mogelijkheid te geven om de schade te laten herstellen ( bij de spuiter dus ) en later terug te komen om alsnog de ruit te komen steken... Topservice  :thumbsup:
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring (SOLD)

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 20 november 2020, 19:07:14 »
Hoi,
Inderdaad dan eigenlijk nog geluk bij een ongeluk...

Wat ik wel vermoed, en ik denk dat ik daar niet mis in ben, is dat er door bijna geen enkel garagebedrijf ZELF nog ruiten worden geplaatst... Ze zullen ze misschien wel bij het merk zelf bestellen, maar 9/10 wordt die dan door een externe firma geplaatst ( en meestal zijn dat dan toch ervaren autoruiten-plaatsers  :wiggleyes: ), daarom dat ze die zogezegde "procedure" misschien niet willen prijsgeven... Maar klantvriendelijk kun je dat toch anders doen dan zoals door jou beschreven, ja  ::)

BMW maakt ook natuurlijk zijn ruiten niet zelf , want dat doen dan de in jouw geval opgegeven PILKINGTON wel... En als het die niet is, dan is er nog bv. SAINT-GOBAIN of anderen... Maar je hebt nu dus inderdaad wel een OEM ruit te pakken via Carglass, die dus door Pilkington gemaakt is volgens de BMW-specificaties... Pilkington maat nl. ook gewoon zelf die ruiten onder eigen naam, die je dan bv. rechtstreeks bij die ruitenplaatsers kan bestellen... En Carglass laat ook ergens die ruiten maken die ze zelf plaatsen onder eigen naam, maar daar heb ik toch van gehoord dat die eigen Carglass-ruiten toch een millimeterke dunner zouden zijn als de bekende merken  :iono: :thinking:

In het topic van mijn E36 Touring heb ik ook bericht dat ik bij het moeten vervangen van de voorruit, er ben achter gekomen dat de carrosserie onder de paravan ook aan het roesten was... Ten gevolge van een eerdere slechte montage van een ruit  :censor:... Mijn ruit zijn ze hier thuis willen komen vervangen, en de plaatser was zo vriendelijk om me eerst de mogelijkheid te geven om de schade te laten herstellen ( bij de spuiter dus ) en later terug te komen om alsnog de ruit te komen steken... Topservice  :thumbsup:

Hoi..

Je kunt gelijk hebben maar mijn ruit was wel degelijk door mijn BMW dealer geplaatst want toen ik in Mei mijn auto ging halen was die nog niet klaar en ben ik mogen gaan kijken ze waren er nog aan bezig en de zuignappen zaten nog op de ruit en ze waren de ruit aan de binnenkant aan het kuisen. dus ik veronderstel dat deze dealer wel degelijk die ruiten zelf plaatst , nu dat ik weet dat Carglass  ook originele BMW ruiten kan bestellen zal ik als het nog eens gebeurd mijn ruit steeds bij hun laten plaatsen. Die mensen zijn het gewoon om ruiten te plaatsen met al hun speciale apparatuur. Ben tevreden nu maar ontgoocheld in de dealer.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 20 november 2020, 19:22:30 »
Speciale apparatuur? :iono:

Ze komen ruiten zelfs op de parking van je werk vervangen, net zozeer BMW externe bedrijven ruiten laat vervangen in hun werkplaats.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #13 Gepost op: 21 november 2020, 00:19:52 »
Speciale apparatuur? :iono:

Ze komen ruiten zelfs op de parking van je werk vervangen, net zozeer BMW externe bedrijven ruiten laat vervangen in hun werkplaats.

Ik bedoel met speciale apparatuur dat zei toestellen hebben om een volledige voorruit te plaatsen door 1 persoon alleen , en deze apparatuur denk ik niet dat een dealer tot zijn beschikking heeft. Maar daar gaat het hier allemaal niet om ,de dealer heeft een fout gemaakt en was dan zo bruut en lomp om dit te kunnen toegeven en dat doet men niet met klanten.  En dit vind ik niet kunnen want tenslotte rekenen zei een pak meer voor die ruit te plaatsen dan CarGlass, ik wil alleen maar zeggen dat ik niemand veroordeel want tenslotte zijn we gewoon allemaal mensen en geen robotten en bij de dealer is dat juist hetzelfde . Maar behandel dan u klanten met respect en heb de lef om toe te geven dat er een fout gemaakt is en laat de klant niet sukkelen met insijpelend water . Ieder zijn mening en ervaring ben bij die dealer altijd goed behandeld geweest en heb ook altijd betaald voor het werk dat ze geleverd hebben , maar dit nu was er over. Voor mij heeft deze dealer afgedaan.