Vorige Donderdag moest mijn auto binnen bij BMW voor de lek via de voorruit ( wat zij niet wouden toegeven ) ben daar om 08h toegekomen en vriendelijkheid was weer ver te zoeken , plus ze wouden mij niet zeggen wat de procedure was die zij (volgen of moeten volgen zls ze merken dat de ruit niet goed geplaatst is en er water binnenkomt via de ruit ) dat wouden ze mij helaas niet zeggen ik moest hun bevindingen afwachten zeiden ze .
Heb me dan omgedraaid en gezegd dat ik mijn auto daar niet achter zou laten en dat ze mij daar nooit meer zouden zien, geluk bij een ongeluk krijg ik de dag er na weer een steen inslag en deze keer heb ik een originele BMW ruit bij Carglass laten bestellen en vandaag hebben ze die ook geplaatst. Ze hebben foto's getrokken de de ruit aan de linker stijl ( bestuurderskant daar was de oude ruit over een afstand van 3 centimeter niet gelijmd ( de dealer had bij het plaatsen van de ruit op die plaats de carrosserie geraakt voordat de ruit op zijn plaats was en daarom raakte de lijm op die plaats de carrosserie niet zodat er een opening was van ongeveer 3 centimer ) Ik wil hier geen dealers afbreken maar ze hadden dit moeten zien voordat ze de afwerking' s bagget die langs de ruit loopt terug geplaatst hebben want het gedeelte te weinig lijm zat daar op de carrosserie geplakt.
Waarom moets de dealer zo moeilijk hier over doen, ok dealers genoeg mij zien ze daar niet meer , en op mijn ruit staat nu ook een BMW logo maar het is toch niet helemaal een originele BMW ruit want onder die logo staat de naam Pilkington en bij de originele BMW ruit van de dealer staat onder het BMW logo toch Bayer mororkraft geschreven of ben ik mis ?
Het waterlek is in ieder geval opgelost .
Groetjes
Hoi,
Inderdaad dan eigenlijk nog geluk bij een ongeluk...
Wat ik wel vermoed, en ik denk dat ik daar niet mis in ben, is dat er door bijna geen enkel garagebedrijf ZELF nog ruiten worden geplaatst... Ze zullen ze misschien wel bij het merk zelf bestellen, maar 9/10 wordt die dan door een externe firma geplaatst ( en meestal zijn dat dan toch ervaren autoruiten-plaatsers

), daarom dat ze die zogezegde "procedure" misschien niet willen prijsgeven... Maar klantvriendelijk kun je dat toch anders doen dan zoals door jou beschreven, ja

BMW maakt ook natuurlijk zijn ruiten niet zelf , want dat doen dan de in jouw geval opgegeven PILKINGTON wel... En als het die niet is, dan is er nog bv. SAINT-GOBAIN of anderen... Maar je hebt nu dus inderdaad wel een OEM ruit te pakken via Carglass, die dus door Pilkington gemaakt is volgens de BMW-specificaties... Pilkington maat nl. ook gewoon zelf die ruiten onder eigen naam, die je dan bv. rechtstreeks bij die ruitenplaatsers kan bestellen... En Carglass laat ook ergens die ruiten maken die ze zelf plaatsen onder eigen naam, maar daar heb ik toch van gehoord dat die eigen Carglass-ruiten toch een millimeterke dunner zouden zijn als de bekende merken

In het topic van mijn E36 Touring heb ik ook bericht dat ik bij het moeten vervangen van de voorruit, er ben achter gekomen dat de carrosserie onder de paravan ook aan het roesten was... Ten gevolge van een eerdere slechte montage van een ruit

... Mijn ruit zijn ze hier thuis willen komen vervangen, en de plaatser was zo vriendelijk om me eerst de mogelijkheid te geven om de schade te laten herstellen ( bij de spuiter dus ) en later terug te komen om alsnog de ruit te komen steken... Topservice