Auteur Topic:  2007 - E63 - 630i  (gelezen 4719 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline flash

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1585
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #60 Gepost op: 16 december 2020, 04:58:59 »
Hmm een 635d... Zo een verfijnd model met dan een lompe rauwe diesel in bij voorkeur op 400pk+, I like it. Begin echt meer en meer naar deze modellen te kijken ook, dezelfde generatie van mijn e61
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline Phantom Five

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5242
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #61 Gepost op: 16 december 2020, 08:24:23 »
Zie dit topic nu pas  ::).
Proficiat met de aankoop van deze beauty  :thumbsup:
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #62 Gepost op: 18 december 2020, 15:48:48 »
²²²
Ik was in het begin geen fan, toen mijn pa een 635d had.
Maar nu vind ik het een tijdloos model, dat niet lijkt te verouderen en vééééél mooier dan eender welke recente BMW.

Heb daarom zelfs na aankoop van mijn E86 Z4 coupé af en toe blijven kijken naar E63 630i's mét N52-motor (die ook in mijn Z4 steekt) want de N53 is af te raden.
En heb met een parelmoer witte E63 (kleur die ik sindsdien nooit meer ben tegengekomen op een E63) met de mooiste velgen testgereden, direct op de A12 en reed vlot genoeg imo. Herinner met dat de eerste serieuze bocht op een klein rondpunt kort voor de A12 enorm vlot ging. De wagen stuurde super en de ophanging gaf geen krimp.
Kreeg zelfs heel veel bij overname van mijn E92 325d, maar de historiek/onderhoud was pover en met de N53 motor. Toch heb ik me moeten inhouden, gelukkig was hij erna snel verkocht merkte ik later.

Z4Coupe ook nog een tijdje overwogen maar ik heb er al eentje gehad dus dat speelde wat mee.
Inderdaad hetzelfde blok maar totaal verschillende auto's.
Wel één van de mooiste auto's die ik ooit gehad heb! :bow:
Zeker met de sportzetels een heerlijke auto om te rijden maar terug 2 zetels en lage instap/minder comfort voor dagelijks.. daarom de 6 genomen.
Daar zal je zeker wel bakken plezier in hebben :thumbsup:

Hmm een 635d... Zo een verfijnd model met dan een lompe rauwe diesel in bij voorkeur op 400pk+, I like it. Begin echt meer en meer naar deze modellen te kijken ook, dezelfde generatie van mijn e61

635d ook even kort bekeken maar ik wilde toch liever een benzine blok.
Die diesel is dan wel een beest van een auto maar dan zou ik mss overal weer te snel rijden.. nu gaat alles zo relax en is het rustig cruisen.
Sport-knop blijft ook bewust af en echt sportief rijden zie ik ook niet goed in hoe je dat hiermee zou doen.
Hij ligt goed op de baan, stuurt best goed en vlot genoeg maar het is een auto waar je tot rust in komt, zo ervaar ik het toch ;)
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #63 Gepost op: 18 december 2020, 15:49:04 »
Zie dit topic nu pas  ::).
Proficiat met de aankoop van deze beauty  :thumbsup:

Thx :thumbsup:
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #64 Gepost op: 18 december 2020, 15:55:21 »
Ondertussen iets van 2.000 km gereden.
Begin er meer en meer gewend aan te geraken, het is echt wel héél fijn rijden! 8)

Vorige week was het lampje stuk gegaan van de angel eyes (linkse koplamp) .
Gisteren lampje vervangen (weinig plaats :o) en alles werkt terug :thumbsup:

Rubber van het rempedaal ook mee besteld en vervangen, nu zijn de ///M pedalen ineens weg.
Enkel de voetsteun is geplakt en dat valt niet los te bestellen, daar moet ik nog eens naar kijken hoe ik dat ga aanpakken.
Ofwel zwart spuiten, ofwel een zwarte voetsteun vinden.
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10651
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #65 Gepost op: 22 december 2020, 14:02:24 »
Nice, ze worden met de jaren alleen maar mooier.
Ik heb ook een tijdje een manuele 630i gehad maar op het verkeerde moment mee rondgereden.
Was toen geen leuke match met de rest van de wagens en het was een rammelinterieur om knettergek van te worden.
Desondanks zou ik op het juiste moment er onmiddellijk terug 1 durven kopen.
Zo een 30i is ook nog best ok qua taksen i.t.t. de V8 versies.
Succes ermee...




Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #66 Gepost op: 22 december 2020, 15:44:57 »
Thx! Ik herinner mij de uwe nog, was een zwarte volgens mij 8)
Toen had ik daar precies ook al goesting in en had ik waarschijnlijk een manuele ook gekocht.
Nu ben ik helemaal overtuigd dat een automaat er beter bij past en daar was ik naar op zoek.. of de automaat zal vooral nu beter bij mij passen qua dagelijks gebruik.. tzal eerder dat zijn misschien ;D

Ik begrijp wat je wilt zeggen, hier is het compleet het tegenovergestelde van mijn andere auto, op dat gebied past dat dus perfect.
Qua taksen nog net te doen inderdaad.
Als ik de andere erbij tel is het eigenlijk teveel naar mijn goesting maar als ik een 2-2,5L koop van wat leeftijd scheelt het ook weer niet gigantisch veel.
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #67 Gepost op: 30 januari 2021, 10:16:21 »
3000 km verder ondertussen 8)

Veel km's doe ik niet maar tis echt wel genieten in deze bak! :thumbsup:
Ruitenwisser pompje is deze week vervangen en nog paar dingen laten nakijken.

Verbruik was laatst gezakt tot 12.5 liter, zal wel ergens tussen dit en 14 liter blijven uitkomen.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2021, 10:26:19 door Geert »
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline 6-cilinderke

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 497
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #68 Gepost op: 1 februari 2021, 09:32:47 »
Ruitenwisser pompje is deze week vervangen en nog paar dingen laten nakijken.

Zal mss een ziekte zijn want de mijne moest ook onlangs vervangen worden  :o
BMW 630i

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #69 Gepost op: 1 februari 2021, 11:05:47 »
Toen hij in de garage stond werkte het ineens weer wel... heb het dan toch maar laten vervangen anders sta ik er binnenkort weer terug.
Gaat bij andere modellen ook wel stuk had ik begrepen, ik was de 4de die week ;D
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #70 Gepost op: 3 maart 2021, 16:02:02 »
Afgelopen week mij nog eens goed bezig gehouden met de 6 8)
Polijsten was reeds gedaan, enkel de velgen en de wielkassen nu ook grondig gedaan.
Verder was het interieur nu vooral aan de beurt, alles grondig reinigen incl leder en behandelen.

Fantastisch resultaat behaald.. best een indrukwekkende staat, dat mag zeker gezegd worden.
Hij was al goed, nu is hij nog een hele stap beter.. hoe strak hij er nu bij staat! :exited:
Hier en daar nog een plastiek interieur trim vervangen (knopje raam bestuurderskant bv), het is mss niet nodig maar als ik dat nog doe zal het plaatje echt af zijn.
Die oude bak is tenslotte bijna 14 jaar, hij mag gezien worden.. ik ben er zelf helemaal wild van ;D

Ik had ook wat last van trillingen bij +100 km/u, achterbanden zijn uitgebalanceerd en daar zat het probleem.
Dat puntje ook weer opgelost.. heerlijk rijden (en steeds beter en beter) is het met deze slee!

Ik heb vorig jaar lang met een E38 (728i) in mijn hoofd gezeten maar denk toch de juiste keuze gemaakt te hebben.
Beetje recenter, vlotter en dikke coupe/GT looks.. oogt ook wat sportiever en zal aan het stuur zo ook wel aanvoelen.
Blijft wel fantastisch zo een E38, daar zeker niks van.

Binnenkort komt er nog een Stromer (speed pedelec) bij die dienst gaat doen om de woon-werk verplaatsing te doen.
Heb even getwijfeld om hem terug te verkopen, niet dat ik altijd met de fiets zal gaan werken maar heb er wel zin in.. en dan gaat deze weer veel stil staan.
Langs de andere kant, heb afgelopen winter ook enorm genoten van het comfort van deze auto en ben echt helemaal weg van de looks!

Nog wat foto's om af te sluiten :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2021, 12:46:51 door Geert »
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #71 Gepost op: 3 maart 2021, 16:03:57 »
...
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #72 Gepost op: 3 maart 2021, 16:05:44 »
...
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2021, 16:08:48 door Geert »
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #73 Gepost op: 3 maart 2021, 16:06:19 »
...
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #74 Gepost op: 3 maart 2021, 16:06:53 »
...
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1876
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #75 Gepost op: 3 maart 2021, 17:38:08 »
 :drool: :drool: :drool:
F45 225XE iPerformance Platingrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d

Offline dannyro

  • Trade Count: (+8)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3691
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #76 Gepost op: 3 maart 2021, 17:58:34 »
Tijdloze wagen, knap :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 586
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #77 Gepost op: 3 maart 2021, 18:02:01 »
Netjes hoor.  :thumbsup:

Een auto die amper gebruikt wordt, is kostelijk als je per kilometer rekent. Vraag blijft: kan je zonder wagen?  :iono:

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #78 Gepost op: 3 maart 2021, 21:46:46 »
:drool: :drool: :drool:
Tijdloze wagen, knap :thumbsup:
Netjes hoor.  :thumbsup:

 :thumbsup: 8)

Een auto die amper gebruikt wordt, is kostelijk als je per kilometer rekent. Vraag blijft: kan je zonder wagen?  :iono:

Klopt, zonder zou ik ook niet kunnen.

Dit is wel volledig men goesting en hiermee rijden geeft veel plezier.
Tenslotte moet iemand die oude bakken toch rijdend houden tussen al die 3cilinder en elektrohybride dingen van tegenwoordig.. 8)
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2021, 22:50:09 door Geert »
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline hmn_pwr

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 148
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #79 Gepost op: 3 maart 2021, 23:30:30 »
Een mooiere en even goed gesoigneerde 630i (pfl met de N52 motor!) zal je heel, heel moeilijk vinden  :thumbsup:
Super!
 8)

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2250
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #80 Gepost op: 4 maart 2021, 09:59:37 »
Een mooiere en even goed gesoigneerde 630i (pfl met de N52 motor!) zal je heel, heel moeilijk vinden  :thumbsup:
Super!
 8)

Dit, prachtig werk weeral waardoor deze er weer als nieuw uitziet.  :thumbsup:
Het E63 model wordt precies maar mooier met de jaren.  :drool:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline 6-cilinderke

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 497
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #81 Gepost op: 4 maart 2021, 11:40:01 »
Precies net van de band gerold Geert  :thumbsup:
BMW 630i

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #82 Gepost op: 4 maart 2021, 12:39:16 »
Een mooiere en even goed gesoigneerde 630i (pfl met de N52 motor!) zal je heel, heel moeilijk vinden  :thumbsup:
Super!
 8)
Dit, prachtig werk weeral waardoor deze er weer als nieuw uitziet.  :thumbsup:
Precies net van de band gerold Geert  :thumbsup:

Thx! :thumbsup:

Toen hij in Duitsland te koop kwam vorig jaar wist ik meteen dat hier potentieel inzat.
Vooral de complete uitvoering met de juiste/goede opties, de lagere km stand en complete historiek deed onmiddellijk mijn interesse wekken.
Ik hield de markt al een tijdje in het oog en de meeste zijn toch wel afgetrapt/afgeleefd, teveel km of geen goede opties/kleuren enz.
Bijkomend voor België moeten we ons enkel op een 630i richten, dus dat aanbod in een goede is gewoon beperkt.
Taksen voor een 645/650 zijn een beetje absurd voor hier rond te rijden, moet zeggen dat daar in Duitsland wel iets meer aanbod van is met lagere km stand en goede uitrusting.. ook logisch want ginder hebben ze daar geen last van.

Het was zeker ook geen koopje, maar de meerprijs was hij voor mij wel waard omdat je dan wel eentje hebt dat er (ver) bovenuit steekt.
Voor mij als liefhebber kan de auto zo nog 20 jaar mee, hij komt er gewoon extreem fris voor en voor mijzelf gewoon belangrijk.
Ik heb het al eens gezegd maar had hij geen zwarte dakhemel, dan had ik hem niet gekocht.. was echt specifiek op zoek naar het totaal plaatje wat voor mij klopte.

Het is ook niet enkel optisch, mechanisch staat hij ook gewoon top.
Liggen 4 nieuwe banden op, rondom nieuwe schijven/blokken, veel preventief onderhoud (airco bv enz...), nieuwe automaat olie met carterpan enz...
Geen trillingen, geen foutmeldingen, alles werkt.. gewoon één en al rust en boterzacht sturen 8)
Op foto's is het niet zichtbaar maar hij heeft hier en daar wat minieme steenslag, ook perfect logisch maar tis wel miniem overal.
Liever een beetje steenslag en volledig eerste lak, veel belangrijker voor mij en was ik ook echt naar op zoek.
Geeft me altijd een uitdaging om zulke auto's te vinden en voldoen ze niet dan laat ik ze gewoon staan, vroeg of laat komt er dan wel een andere tevoorschijn.

Het E63 model wordt precies maar mooier met de jaren.  :drool:

Als ik hem zo op de foto's zie.. mja... ik zou het al een vroege classic durven noemen 8)
Zeker in een goede uitvoering valt mijn mond gewoon open van de looks! :drool:
Dit model leeft voor mijn gevoel nu ook pas echt op of zijn tijd moet zelfs nog komen (als ze nog wat ouder worden).
Het moest ook een pre fl zijn, dat model is nog iets eenvoudiger in zijn lijnen, zonder het grote 3de stoplicht in de koffer bv en nog wat puntjes die mijn voorkeur hebben bij de eerste generatie.
Ook ik leer hem nu pas echt appreciëren :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2021, 12:43:28 door Geert »
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1287
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #83 Gepost op: 1 april 2021, 22:16:38 »
Geen idee wat erachter zit, ieder heeft zijn redenen. Maar net gezien dat deze te koop staat?

Gezien de respons van jezelf in dit topic leek het alsof ge deze toch niet direct ging wegdoen :wiggleyes:

Care to elaborate? ;D
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 485
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #84 Gepost op: 2 april 2021, 09:35:41 »
Geert is gewoon Geert...  ;D.

Spijtig dat er geen 635i bestaat. Dat ware een betere en betaalbare optie geweest. Waarschijnlijk speelt dat mee in je beslissing?
« Laatst bewerkt op: 2 april 2021, 09:47:16 door Fred »

Offline 6-cilinderke

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 497
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #85 Gepost op: 2 april 2021, 09:58:42 »
Spijtig dat er geen 635i bestaat

+1. Zeg ik ook al jaren
BMW 630i

Offline Fred

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 485
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #86 Gepost op: 2 april 2021, 10:07:02 »
Er valt vast meer uit dat blok te halen, maar levendig zal het daarmee wsl nooit echt worden. En die automaat helpt ook al niet.
Zonde langs een kant. Ik zou er direct een CSI achtig projectje van willen maken... Maar dat is dan weer de tuner in mij die wakker wordt  :D
« Laatst bewerkt op: 2 april 2021, 10:09:37 door Fred »

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3685
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #87 Gepost op: 2 april 2021, 23:53:04 »
Geen idee wat erachter zit, ieder heeft zijn redenen. Maar net gezien dat deze te koop staat?

Enigste reden is dat ik met de gedachte speel om over te stappen naar één auto (slechts een paar opties die ik overweeg).
Dat wil dus zeggen dat de Porsche later misschien ook te koop komt.

Toen ik vorig jaar de 6 kocht was ik vooral op zoek naar comfort en het nieuwere BMW spul boeit me niks meer dus deze weg (terug) ingeslagen.
Nu "wringt" het dat beide auto's enorm veel stil staan.
Ondertussen ook volledig aan het genieten van mijn nieuw woon-werk vervoermiddel (Stromer ST3) en dat bevalt me super, dus gaat in de toekomst veel gebruikt worden.
Speelde met dit idee al een aantal jaren (door mijn goede verbinding en afstand) en het draait allemaal positief uit, blij dat ik eindelijk die stap heb gezet, ook deels door het interessant aanbod van mijn werkgever.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik nog altijd een grote autoliefhebber ben en geniet van het auto rijden.
Regen (een beetje kan nog wel) en winter zal ik altijd een auto blijven nodig hebben, dus daar past die 6 dan weer perfect in het plaatje.
Uiteindelijk rij ik er enorm graag mee, echt een fantastische bak en rij er elke km met vol plezier in.
Auto geeft ook veel vertrouwen en voelt aan als een luxe tank, dus daar zit het probleem zeker niet.

Geert is gewoon Geert...  ;D.

lol ;D

Spijtig dat er geen 635i bestaat. Dat ware een betere en betaalbare optie geweest. Waarschijnlijk speelt dat mee in je beslissing?

+1. Zeg ik ook al jaren

Er valt vast meer uit dat blok te halen, maar levendig zal het daarmee wsl nooit echt worden. En die automaat helpt ook al niet.
Zonde langs een kant. Ik zou er direct een CSI achtig projectje van willen maken... Maar dat is dan weer de tuner in mij die wakker wordt  :D

Ik persoonlijk ga dat wel volledig tegen spreken.
Vermogen mis ik zeker niet, die 258 pk's (ondanks de zware kas) doen hun werk heel goed.
Aan meer vermogen heb ik zeker geen behoefte en ook geen turboblok bijvoorbeeld.
Auto heeft net zoveel charmes met zijn atmo 6 cilinder, tis zo soepel rijden en met de mooie klank van de goeie tijd 8)
Dat heeft me vooral doen terug overstappen naar een ouder model, ik zie dat gewoon graag en geeft me meer plezier.

Ik weet niet of @Fred je er zelf al mee hebt gereden maar eentje die tip-top staat gaat je echt niet teleurstellen hoor.
Auto is gewoon vlot te noemen en de automaat doet perfect zijn werk.
Nieuwe ZF bakken zijn sneller en top maar deze bak doet wat hij moet doen en is totaal geen storend element, automaat staat zelfs nooit in Sport.
Blok reageert ook gewoon vlot en soepel.
Wil ik snelheid en beleving, dan stap ik wel even in de groene funbak :D

Met dat laatste is eigenlijk alles rond, de P voldoet op alle gebied, net zoals de 6 dat voor zijn gebruik ook doet.
Het zijn luxe problemen die eigenlijk geen problemen zijn.. ik ben nog altijd heel tevreden zoals het nu is.

Het weinige gebruik in tegenstelling tot de taksen die ik betaal.. tja, feit blijft wel dat er een 3.4 + 3.0 een gans jaar staan ingeschreven.
Kan ik deels oplossen door de P in de winter terug uit te schrijven (wat ik ook wel ga doen vanaf volgende winter als hij er nog is).
Ofwel er niet teveel meer bij nadenken en alles gewoon zijn gang laten gaan, dat is misschien nog het beste ;D

Eén auto zal nooit beide (volledig) kunnen vervangen, het zal nooit nog zo puur worden als de R en meer comfort tegelijk als daily zal ook terug inboeten worden.
Dat zal dan een keuze zijn en ook iets "opgeven".
Maar dat kan dan wel een leuke auto zijn dat wel altijd gaat gebruikt worden, weer of geen weer.
Het lijstje is niet zo groot meer maar er zit nog wel iets tussen wat zowel daily als fun kan ingezet worden.. allee, dat hoop ik toch want deze combinatie is moeilijk te kloppen nu.
2007 - BMW 630i
2012 - Porsche Cayman R

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1287
Re: 2007 - E63 - 630i
« Reactie #88 Gepost op: 4 april 2021, 21:21:46 »
Bedankt voor deze spreiding van gedachten ter uwer kant uit   ;D Ja, wat ge zegt he.. luxeproblemen.
Beter zo , dan dat ge ze noodgedwongen zou moeten wegdoen. Ge hebt al van walletjes kunnen proeven he gij :neener:
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)