Auteur Topic: [F2X] M-Performance Brake kit - keuring  (gelezen 662 keer)

Offline Sylar

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F2X] M-Performance Brake kit - keuring
« Gepost op: 29 oktober 2020, 00:41:18 »
Hallo BBers,

Is het een probleem voor de keuring als ik op mijn M240i een M-Performance Big Brake Kit zou monteren? Voorste schijven gaan dan van 340mm naar 370mm, achterste blijven hetzelfde maar ze zijn dan wel alle 4 gegroefd.

Volgens de onderdelencatalogus van BMW is dit een origineel accessoire dat geschikt is voor mijn auto.

Offline Isi

• Grand Prix Winner
Re: M-Performance Brake kit - keuring
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2020, 12:16:36 »
Tijdens een cursus die ik in Bornem heb moeten volgen zijn de remmen sets ook ter spraken gekomen.
Voor de keuring moeten het de remmen zijn die van fabriek af gemonteerd zijn geweest elke verandering mag niet.
Ze geven ook geen attesten voor de remmensets.

Offline Sylar

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2020, 18:32:23 »
Waarom bieden ze dit dan aan als "Performance" accessoire? :thinking:

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • Wohlt ihr das expressweg mitt flammen sehen?
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2020, 18:52:26 »
Tijdens een cursus die ik in Bornem heb moeten volgen zijn de remmen sets ook ter spraken gekomen.
Voor de keuring moeten het de remmen zijn die van fabriek af gemonteerd zijn geweest elke verandering mag niet.
Ze geven ook geen attesten voor de remmensets.
Hoe weten ze nu bij de keuring welke soort remmen er op welke Bmw zitten?
De meeste die daar werken weten van toeten of blazen wat er bestaat van after market of accessoires, en ook nog te lui of te gejaagd om dat op te zoeken in het gelijkvormigheids attest. Of gaan ze de geperforeerde schijven van een M2 afkeuren omdat ze vermoeden dat het een M240i is :jpshakehead:
Op de Mijne zitten de Mperformance schijven waar van ze de gaten bij de productie speciaal hebben dicht gelaten om toch maar geen gezeik te krijgen op apk. En wat die M-performance Big Brake kit betreft da's pure marketing, 3500euro voor dat spel, op een M140i gewoon De M-performance schijven er op met endless m22 blokken en race rem olie, eventueel nog zwarte goodridge remleidingen en je rem even goed of misschien zelfs beter dat de big brake kit van Bmw.. Al vind ik die rode remklauwen wel mooi staan :)
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2020, 19:13:01 door kietekiet »
Geniet nog van uw speelgoed, Er komt een tijd dat het voorgoed voorbij is!  Batterij op wielen zal heersen!

Acs rs suspension-Millway street camberplates- H&R swaybars-Powerflex black series-Solid subframe bushings-Ultra racing front strutbrace-Baf motorsport kbrace- Oem underbody vbrace -Drexler LSD- Motec Nitro motorsport wheels with kumho V700 tires- M performance disc's -Endless m20 brake pads-Remus full race exhaust-oem hot climate cold air intake airbox upgrade-pipercross oil free airfilter-Xhp stage3 gearbox flash-Pure800 upgrade on 98ron custom map- FTP alu charge pipe-  Dorch st1 hpfp-Wagner radiator.

Offline Sylar

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2020, 19:27:19 »
Hoe weten ze nu bij de keuring welke soort remmen er op welke Bmw zitten?
De meeste die daar werken weten van toeten of blazen wat er bestaat van after market of accessoires, en ook nog te lui of te gejaagd om dat op te zoeken in het gelijkvormigheids attest. Of gaan ze de geperforeerde schijven van een M2 afkeuren omdat ze vermoeden dat het een M240i is :jpshakehead:
Op de Mijne zitten de Mperformance schijven waar van ze de gaten bij de productie speciaal hebben dicht gelaten om toch maar geen gezeik te krijgen op apk. En wat die M-performance Big Brake kit betreft da's pure marketing, 3500euro voor dat spel, op een M140i gewoon De M-performance schijven er op met endless m22 blokken en race rem olie, eventueel nog zwarte goodridge remleidingen en je rem even goed of misschien zelfs beter dat de big brake kit van Bmw.. Al vind ik die rode remklauwen wel mooi staan :)

Ja aangezien een 1/240i standaard al sportremmen heeft denk ik dat ze op de keuring de diameter van de schijven niet gaan nameten nee. Maar in principe zouden ze hem toch kunnen afkeuren ondanks dat het origineel BMW is :thinking:

PS, Nu weet ik wel niet hoe jij aan 3500 Euro komt maar op de Ekris webshop staat de set erop voor 2460 Euro en bij Leebmann zelfs 1600 Euro. Lijkt mij nog wel cava aangezien je dan ook 4 nieuwe klauwen krijgt.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2020, 19:29:32 door Sylar »

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2020, 20:28:29 »
Ja aangezien een 1/240i standaard al sportremmen heeft denk ik dat ze op de keuring de diameter van de schijven niet gaan nameten nee. Maar in principe zouden ze hem toch kunnen afkeuren ondanks dat het origineel BMW is :thinking:

PS, Nu weet ik wel niet hoe jij aan 3500 Euro komt maar op de Ekris webshop staat de set erop voor 2460 Euro en bij Leebmann zelfs 1600 Euro. Lijkt mij nog wel cava aangezien je dan ook 4 nieuwe klauwen krijgt.
Was tussen de 3000/3500 euro inclusief montage...
Die mannen van de Bmw garage tellen serieus door :D  afkeuren  >:D >:D 
Dan gaat daar serieus gediscussieerd worden.. dat beetje extra remkracht gaat me niet doen verongelukken hoor, jamaar zeggen die dan...de achterliggende bestuurders verwachten die extra remkracht niet :toofunny:  jongens toch, se bende circus apen. En van een lotus elise die stilstaat van 200kmpu op 20m wel ofwa :thinking:
Geniet nog van uw speelgoed, Er komt een tijd dat het voorgoed voorbij is!  Batterij op wielen zal heersen!

Acs rs suspension-Millway street camberplates- H&R swaybars-Powerflex black series-Solid subframe bushings-Ultra racing front strutbrace-Baf motorsport kbrace- Oem underbody vbrace -Drexler LSD- Motec Nitro motorsport wheels with kumho V700 tires- M performance disc's -Endless m20 brake pads-Remus full race exhaust-oem hot climate cold air intake airbox upgrade-pipercross oil free airfilter-Xhp stage3 gearbox flash-Pure800 upgrade on 98ron custom map- FTP alu charge pipe-  Dorch st1 hpfp-Wagner radiator.

Offline mega_stihl

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2020, 16:11:43 »
Dan gaat daar serieus gediscussieerd worden.. dat beetje extra remkracht gaat me niet doen verongelukken hoor, jamaar zeggen die dan...de achterliggende bestuurders verwachten die extra remkracht niet :toofunny:  jongens toch, se bende circus apen. En van een lotus elise die stilstaat van 200kmpu op 20m wel ofwa :thinking:
Belgium  :bow:
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline Liquid Li0n

• World Champion
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #7 Gepost op: 2 november 2020, 09:21:14 »
ja is ongelooflijk dat, wanneer je een auto beter maakt hij niet meer op de openbare weg mag...

Maar ik heb vragen bij het feit dat die 30mm echt het verschil gaat maken. Ik heb ook al alles verwisseld en de remmen kunnen nog eens geen 240 naar 80km/u aan precies.

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2020, 19:46:11 »
ja is ongelooflijk dat, wanneer je een auto beter maakt hij niet meer op de openbare weg mag...

Maar ik heb vragen bij het feit dat die 30mm echt het verschil gaat maken. Ik heb ook al alles verwisseld en de remmen kunnen nog eens geen 240 naar 80km/u aan precies.
Allemaal corrupt jong, die autokeuring krijgt gewoon orders van de staat waar een of andere dikkop word verkozen tot minister van mobiliteit die totaal niks weet van auto's en hoe je veilige upgrades kan toevoegen. voor hun is dat tuning, en tuning zet aan tot sneller rijden enzv..
En dan stellen ze een grafiek op van de aantal snotneuzen die zich jaarlijks dood rijden in een verlaagde vw polo met neon licht in't interieur en van die nep NOS flessen in de koffer om zich groot voor te doen, en dan denken die koekkoeken van Brussel dat iemand die stalen remleidingen  laat monteren dat doet om te gaan straat racen. 🙄  en diegen die het geld hebben om zich een porsche GT3 RS aan te schaffen volledig circuit uitgerust laten ze gewoon hoge belastingen betalen voor hen spel, en die ontvangen ze op de apk met open armen. Alles draait om geld!
Juist hetzelfde met die flitspalen...wat interseert die een mensen leven..geld jong.. kassa... kassa.
« Laatst bewerkt op: 4 november 2020, 19:54:04 door kietekiet »

Offline mega_stihl

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 4 november 2020, 20:43:38 »
Op de keuring zelf zeggen ze dat die regeltjes belachelijk zijn. In heel Europa geldt zo goed als overal dezelfde wetgeving rond mobiliteit. De enige uitzondering hierin is BelgiŽ  :wtf:
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline Liquid Li0n

• World Champion
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #10 Gepost op: 4 november 2020, 21:14:39 »
en het klopt idd, wat interesseert die politiekers een mensenleven, moesten ze daar echt mee inzitten zouden ze al lang iets gedaan hebben aan die meerdere terreurdaden per jaar.