Auteur Topic:  Hoe Carplay activeren?  (gelezen 336 keer)

Offline jimrask

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Hoe Carplay activeren?
« Gepost op: 26 oktober 2020, 16:49:25 »
Hoi, ik heb net m'n 2019 F46 220i. Het is een Premium Selection uit Duitsland, en toen ik vroeg aan de garage of er CarPlay op stond, zei men "nee, maar je kan dat activeren via ConnectedDrive als je 300Ä betaalt".

Nu ik de wagen heb, en ik in de auto in ConnectedDrive store ga kijken, kan ik de mogelijkheid nergens vinden. Ga ik op het BMW ConnectedDrive klantenportaal online kijken, staat er dat de optie niet beschikbaar is op mijn auto.

Is dit finaal? Of bestaan er manieren om dit toch te activeren? Ik vind in het algemeen weinig info over de 2-serie Gran Tourer als het zulke zaken betreft, en ik weet niet in welke mate de mogelijkheden overeenkomen met een 1-serie of 3-serie bv.

Indien het echt niet kan op een "officiŽle" manier, sta ik open voor andere alternatieven, al wil ik wel geen ander systeem inbouwen of iets dergelijks.

edit: ik heb trouwens de indruk dat er al wat "coderen" is uitgevoerd voor ik de wagen heb gekocht: zo kan ik in het scherm van mijn boordcomputer ook een digitale snelheidsmeter selecteren, iets wat ik gelezen had dat niet standaard actief was. Daarnaast krijg ik gewoon geen opstartscherm te zien als ik de wagen start, gewoon meteen het iDrive 6 hoofdmenu.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2020, 16:52:40 door jimrask »