Auteur Topic: [F07,F10,F11] IDrive werkt, maar geeft alleen codes weer ipv tekst  (gelezen 190 keer)

Offline PeterAV

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F07,F10,F11] IDrive werkt, maar geeft alleen codes weer ipv tekst
« Gepost op: 13 oktober 2020, 14:14:00 »
Geachte allemaal,
Vorige week een grote beurt laten doen, nieuwe accu, bougies en verstuivers. Nu krijg ik op mijn consolescherm grotendeels alleen numerieke codes te zien, waar je dus normaal de menu's ziet. Met andere woorden: alle menu-tekst wordt nu weergegeven als codes. Zie de bijgevoegde foto's.
Heeft iemand een idee waar ik hiermee te maken heb en hoe dit opgelost kan worden?
Alvast bedankt, groet Peter

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
Re: IDrive werkt, maar geeft alleen codes weer ipv tekst
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2020, 14:31:10 »
Ik veronderstel dat je niet naar een BMW dealer geweest bent want in dat geval zou je daar verhaal kunnen gaan halen (wat ik sowieso bij de garagist die het laatste onderhoud deed ook zou doen).
Je kan anders altijd een afspraak maken om met de auto langs te gaan bij @Spasta  (zijn werkplaats ligt in Meerhout).  Mogelijks weet hij hier raad mee....
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline PeterAV

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2020, 14:46:28 »
Het is een onafhankelijke maar wel erkend BMW onderhoudsbedrijf. Maar voordat ik terug ga leek het me eerst beter om te kijken of ik dit zelf eenvoudig op kan lossen. Heb inmiddels de welbekende dingen geprobeerd, zoals accu loskoppelen, iDrive reboot/harde reset en software een update gegeven. Wellicht is het een bekend probleem wat zelf eenvoudig te verhelpen is. Maar ik ga anders zeker terug. Want alles deed het normaal voor de beurt.

Offline Spasta

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+49)
  • World Champion
  • F10 LCI - 520d
    • Bimmer ID
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2020, 17:04:14 »
Apart probleem. Zelf nog niet eerder gezien.
Goed dat je de standaard dingen al geprobeerd hebt.

Dat dit samen hangt met het onderhoud lijkt me apart maar je weet niet wat er gebeurd is natuurlijk.
Computer opnieuw coderen of desnoods software update kan misschien oplossing bieden.
Tenzij er met uitlezen meer naar boven komt.

Succes :thumbsup:

Offline PeterAV

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2020, 09:50:01 »
Is opgelost door dealer, complete systeemupdate laten doen. Bedankt voor de reacties!