Auteur Topic:  1992 - E36 - 320i Coupé - Roest-auratieproject !  (gelezen 690 keer)

Offline Mashablee

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
1992 - E36 - 320i Coupé - Roest-auratieproject !
« Gepost op: 26 september 2020, 16:00:42 »
Hey iedereen
Voor ik een nieuw topic start, wil ik me eventjes voorstellen.
Ik ben 22 jaar, student, en heb een passie voor bmw wagens.
Vorig jaar ben ik beginnen sparen voor een 1992 e36 coupé, en liefst een zes in lijn.
Na wat zoeken en testrijden heb ik uiteindelijk eentje gevonden, die niet al te verprutst was.
Wel heeft hij een hoge kmstand (300.000km) en heel wat aandachtspunten.
De eerste eigenaar heeft er 150k kms mee gereden en de tweede ook.
Dit is voor mij niet echt een probleem aangezien ik toch niet van plan ben deze direct in te schrijven, maar stukje voor stukje hem maken zoals ik het wil.

Dusja daar was de dag dan, 31 december 2019, wanneer ik eigenaar werd van een BMW 320i e36 manueel, non vanos, en in het Diamantschwarz.

De aandachtspunten van mijn e36 zijn :

-motorsteunen moeten vervangen worden
-servostuur lekt
-handrem werkt niet
-ruitenwissers slaan tegen de motorkap
-alle electrische ruiten doen het niet
-sloten en vergrendeling werken niet

Ook is er roest aan alle 4 de krikpunten, en aan de achterste wielranden.

Enkele problemen heb ik al opgelost :
- roestige raamlijsten vervangen
- carterpan lekt
-hangende dakhemel vervangen door zwarte stof

Maar... daar komt verandering in. Afgelopen weken heb ik de wagen klaargezet om aangepakt te worden door de carrosier, en is onlangs opgehaald geweest.
Hij zou rond december klaar moeten zijn met de werken.
Hij zal de 4 dorpels vervangen, en de roestige stukken uitsnijden en nieuw metaal inlassen. Ook word hij nog exterieur herspoten incl instaplijsten.
Ik ben nog aan het twijfelen om ofwel hem in originele kleur te herspuiten of m in het avus blauw te spuiten, en in de toekomst als ik de motor aanpak de motorruimte mee te spuiten.