Auteur Topic:  Chiptuning f20 LCI 116d 1.5  (gelezen 600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Gepost op: 21 september 2020, 17:30:08 »
Hey!

Ik vraag me af of het een verstandig idee is mijn 1.5 116d te chippen. Ik dacht bij aankoop dat die motor ging volstaan maar uiteraard niet dus! Ik rijd een mooi uitgeruste f20 waar ik elke dag van geniet en het enige wat afbreuk doet aan de ervaring is het mankeren van dat beetje meer poeier.

Het plan is er de 300.000km op te zetten, gaat dit lukken met chip? Ik ben geen sportieve chauffeur en doe veel snelweg.
Heb nu 100.000km. en ga steeds te vroeg op onderhoud bij bmw zelf.

Bedankt.

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2020, 17:36:32 »
Een 116d 3 cilinder kopen, dat niet vooruit te branden is  :gayfight: en er dan 300 000km mee willen doen  :wiggleyes: Wat een statement 8)

Met of zonder chiptuning zijn deze naaimachines niet gemaakt om 300 000km mee te rijden....

Ik hoop dat je dat toch enigszins zelf had ingezien :iono:

En als er een goede map wordt geschreven zal dit niet al te veel invloed hebben op de levensduur die naar mijn mening zeker geen 300 000km zal zijn  :)

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2020, 19:32:57 »
LoL 🤣, man wat doe je me aan?
Daar gaan m'n hopes and dreams.

Ik zou het toch verwachten, ik zorg er enorm goed voor, steeds te vroeg de oliewissel, (zo goed als) enkel snelweg. Als ik hem start is het om minstens een half uur te rijden, dus geen korte koude ritjes naar de bakker. Nu 100.000km absoluut probleemloos,, buiten één 12v stekker..

Wat zou opgeven volgens u?

Offline bert111bel

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 70
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2020, 20:32:10 »
Een 116d 3 cilinder kopen, dat niet vooruit te branden is  :gayfight: en er dan 300 000km mee willen doen  :wiggleyes: Wat een statement 8)


en waarom zou een 3 cilinder geen 300000 km kunnen doen , en 136 pk niet vooruit te branden ????? waar is de tijd dat een wagen met 120 pk nog een monster was ?
ik ken motoren 2 cilinders die meer km gemaakt hebben ....

Online Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8825
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2020, 21:37:07 »
Ik zie ook niet onmiddelijk iets onmogelijks.
Mijn zus had een 3 cilinder VW Polo en had er ook 287.000km mee gehaspelt.

Uiteindelijk heeft ze de wagen verkocht omdat ze hem echt beu was.
Motorisch was dat ding onhoudbaar..enkel een paar keer een nieuwe batterij moeten voorzien
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2020, 21:57:23 »
*116pk
Inderdaad, ik herinner mij te leren rijden met 120 pk en dat was toen geweldig indrukwekkend natuurlijk, maar ik mis toch iets nu.

Het is inderdaad niet meer dan een koffiemolen, maar hij gaat niet slecht voor een naaimachine.
Er nog meer uit persen is misschien wat veel gevraagd, nu ja,, elk blok wordt bij remap naar het uiterste gedreven, en ik voel bij het optrekken dat ie verder wil xp

Ik rijd voornamelijk snelweg dus ik belast over het algemeen het blok niet zo..

Ik vind bijna nergens verhalen van chiptunen van dit blok wat ik niet snap want bijna iedereen zal wel meer willen neem ik aan xp dus,, als iemand ervaring heeft, graag delen.

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2020, 23:31:40 »
LoL 🤣, man wat doe je me aan?
Daar gaan m'n hopes and dreams.

Ik zou het toch verwachten, ik zorg er enorm goed voor, steeds te vroeg de oliewissel, (zo goed als) enkel snelweg. Als ik hem start is het om minstens een half uur te rijden, dus geen korte koude ritjes naar de bakker. Nu 100.000km absoluut probleemloos,, buiten één 12v stekker..

Wat zou opgeven volgens u?

Time will tell, maar 300 000 zonder serieuze kosten  :wiggleyes:

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2020, 23:36:24 »
en waarom zou een 3 cilinder geen 300000 km kunnen doen , en 136 pk niet vooruit te branden ????? waar is de tijd dat een wagen met 120 pk nog een monster was ?
ik ken motoren 2 cilinders die meer km gemaakt hebben ....

116pk, gedurende 1sec op 3500rpm zal ook al volstaan vermoed ik  8)
Als het zo goed reed, zou dit topic niet bestaan  :)
En een auto met 120PK een monster  :wiggleyes:

Ik geef u op een blaadje, dat je nooit 300 000km met dergelijke toegeknepen "moderne" motoren haalt, zonder veel kosten te maken op termijn.
Een auto wordt de dag vandaag berekend op een 170 000km en 7j... De commerce moet draaien. Vergeet dat niet.

« Laatst bewerkt op: 21 september 2020, 23:44:15 door smeersd »

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2020, 23:43:04 »
*116pk
Inderdaad, ik herinner mij te leren rijden met 120 pk en dat was toen geweldig indrukwekkend natuurlijk, maar ik mis toch iets nu.

Het is inderdaad niet meer dan een koffiemolen, maar hij gaat niet slecht voor een naaimachine.
Er nog meer uit persen is misschien wat veel gevraagd, nu ja,, elk blok wordt bij remap naar het uiterste gedreven, en ik voel bij het optrekken dat ie verder wil xp

Ik rijd voornamelijk snelweg dus ik belast over het algemeen het blok niet zo..

Ik vind bijna nergens verhalen van chiptunen van dit blok wat ik niet snap want bijna iedereen zal wel meer willen neem ik aan xp dus,, als iemand ervaring heeft, graag delen.

Bij een remap wordt een blok niet tot het uiterste gedreven hoor. Maar alles kan maar worden aangepast in functie van de zwakste schakel. In dit geval wss de turbo.

En het klopt dat een 115PK vw golf TDI veel leuker reed dat de huidige 3 cilinders, zo lineair afgesteld als iets. Amper vermogen onder de 2000rpm en vanaf 3500rpm geen power meer. Die powerband is zo beperkt en je hebt ook nooit het gevoel dat de motor er zin in heeft. Merk je goed bij dit blok bij het vertrekken, hoeveel gas (wrijving) je moet geven, of je valt er mee stil  :thumbdwn:

Ga maar is rijden met een E90 318d M47. Die heeft ook maar 122PK, maar is een 2.0 4 cilinder en geeft je het gevoel vooruit te springen in vergelijking met zo een B37 3 cilinder diesel.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2020, 23:46:33 door smeersd »

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2020, 00:12:10 »
Bedankt! Ik begon aan mezelf te twijfelen, nooit zoveel last gehad met vertrekken met een auto.. wilt steeds stilvallen. Zal een remap hierbij helpen?

En inderdaad, onlangs een audi a4 2.0tdi 120pk gereden en dat was een indrukwekkende 4pk verschil!..

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2020, 00:18:17 »
Bedankt! Ik begon aan mezelf te twijfelen, nooit zoveel last gehad met vertrekken met een auto.. wilt steeds stilvallen. Zal een remap hierbij helpen?

En inderdaad, onlangs een audi a4 2.0tdi 120pk gereden en dat was een indrukwekkende 4pk verschil!..

Nee een remap zal niet helpen. Dit hoort jammer genoeg bij het motorkarakter van de B37.

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1794
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2020, 00:52:56 »
De eerste en de zesde versnelling zijn idd zeer lang.
Waarschijnlijk heb jij ook de "EDE" versie die een andere dif verhouding heeft.
Bij het vertrekken in eerste versnelling gaat een remap wel helpen om dit iets soepeler te laten verlopen.
Op de autosnelweg versnellen in zesde geeft een wereld van verschil met een remap.
Voor de rest voelt de wagen in alle versnellingen veel soepeler aan.
Mijn advies is dus... doen ! je gaat een veel leukere wagen rijden.
En ja ik heb dus ervaring terzake... mijn vorige wagen was een F21 LCI 116D EDE.
Heb mijn remap toen nooit vermeld hier om discussies zoals er al tientallen zijn op het forum te vermijden ;)
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline bert111bel

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 70
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2020, 08:53:34 »
Bedankt! Ik begon aan mezelf te twijfelen, nooit zoveel last gehad met vertrekken met een auto.. wilt steeds stilvallen. Zal een remap hierbij helpen?

En inderdaad, onlangs een audi a4 2.0tdi 120pk gereden en dat was een indrukwekkende 4pk verschil!..

neen , vooruit springen is "koppel "  en koppel is cilinderinhoud ...  maar als je vasthoud aan de PK weet dat jouw motor 116 pk ook als 106 pk rondrijd en eveneens als 136 pk en 150 pk ....

Offline bert111bel

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 70
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2020, 08:56:26 »

En een auto met 120PK een monster  :wiggleyes:


 ik denk dat ik al wat ouder ben dan jij , en ja , jaren geleden was een auto met 120 pk een monster van een auto  :-) ik heb nog autos gehad met 2.4 diesel motoren met 65 pk   lol

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2242
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2020, 09:02:40 »
Mijn eerste auto was een Honda Accord coupé uit 1979 en die had 80pk, was de auto die pa nieuw kocht en ik begon er in 1988 mee te rijden en geloof me, dat was toen gene trage ketel!  8)
Een Golf II GTi had destijds 110pk, en de 16klepper had er 140 - dat waren toen BOMMETJES  :)
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....



F21  || F48  ||  FJR

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2020, 09:21:05 »
De eerste en de zesde versnelling zijn idd zeer lang.
Waarschijnlijk heb jij ook de "EDE" versie die een andere dif verhouding heeft.
Bij het vertrekken in eerste versnelling gaat een remap wel helpen om dit iets soepeler te laten verlopen.
Op de autosnelweg versnellen in zesde geeft een wereld van verschil met een remap.
Voor de rest voelt de wagen in alle versnellingen veel soepeler aan.
Mijn advies is dus... doen ! je gaat een veel leukere wagen rijden.
En ja ik heb dus ervaring terzake... mijn vorige wagen was een F21 LCI 116D EDE.
Heb mijn remap toen nooit vermeld hier om discussies zoals er al tientallen zijn op het forum te vermijden ;)

Inderdaad een ede!
Op hoeveel kilometers heb je hem gechipt en hoe ver gereden op die manier?

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2020, 09:23:54 »
neen , vooruit springen is "koppel "  en koppel is cilinderinhoud ...  maar als je vasthoud aan de PK weet dat jouw motor 116 pk ook als 106 pk rondrijd en eveneens als 136 pk en 150 pk ....

Toch niet in België dan? Het is een 1.5 3cylinder voor alle duidelijkheid.

Offline HeavyD

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 527
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #17 Gepost op: 22 september 2020, 10:55:24 »
Ik heb eens van kennis die in een BMW garage werkt gehoord dat ze daar een 1 reeks 3 cilinder hadden staan met een vastgelopen motor.
Bleek dat de wagen gechipped was en de piston bijna gesmolten. BMW trok zijn handen daarvan af en het was een duur affaire voor de eigenaar.
Ik denk niet dat die motorblok daarvoor voorzien is, en al zeker niet om af te beulen  ;D

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2020, 10:55:29 »
ik denk dat ik al wat ouder ben dan jij , en ja , jaren geleden was een auto met 120 pk een monster van een auto  :-) ik heb nog autos gehad met 2.4 diesel motoren met 65 pk   lol

Bij mij staat er bijna een 4 voor, maar een auto met 120PK catalogeer ik niet als een monster  :)
Ik ben wel van mening dat een 2.0, 2.5 (4-6 cilinder) of wat dan ook met 120PK veel koppelrijker is en een veel grotere powerband heeft dan een 3cilinder.

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2020, 11:05:15 »
Ik heb eens van kennis die in een BMW garage werkt gehoord dat ze daar een 1 reeks 3 cilinder hadden staan met een vastgelopen motor.
Bleek dat de wagen gechipped was en de piston bijna gesmolten. BMW trok zijn handen daarvan af en het was een duur affaire voor de eigenaar.
Ik denk niet dat die motorblok daarvoor voorzien is, en al zeker niet om af te beulen  ;D

Er zijn wel meerdere problemen met de 1.5 3 cilinder. Heeft niet alleen met eventuele tuning te maken hoor. Het is zo dat ze in sommige garages de rubberen topjes van de motorafdekplaat mee vervangen bij iedere onderhoud om het gerammel van die plaat tegen te gaan. Zo hard trilt dat blok. EGR en EGR koeler is ook een probleem dat is voorkomt, net als de injectoren, schuddende aandrijving.

Nu goed met elke motor scheelt wel iets. Je moet ook gewoon geluk hebben.

Offline Zion

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 86
  • How low can you go
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #20 Gepost op: 22 september 2020, 11:58:47 »
Waarom zou dit blokje geen 300000 km mee gaan? Alles staat en valt met het onderhoud, laat ik dat ook wel zeggen. Rustig warm rijden...etc etc. Je kan deze gerust laten chippen hoor maaaaaar dat wil wel zeggen dat je dat blokje niet pijn moet gaan doen bij elke rit. Mijn vrouw heeft ook een f20 lci maar dan wel de benzine versie van de 3 cylinder blokken. 136 pk met de heerlijke zf bak. Awel en dat ding is verdikke nog pittig ook.
Wat ik wel zou doen indien je zou chippen is een iets dikkere olie zetten ipv de 0w30 van de bmw garage. Maar dat is mijn mening en waarschijnlijk denken andere mensen er anders over🙂.

Zion

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #21 Gepost op: 22 september 2020, 12:12:05 »
Waarom zou dit blokje geen 300000 km mee gaan? Alles staat en valt met het onderhoud, laat ik dat ook wel zeggen. Rustig warm rijden...etc etc. Je kan deze gerust laten chippen hoor maaaaaar dat wil wel zeggen dat je dat blokje niet pijn moet gaan doen bij elke rit. Mijn vrouw heeft ook een f20 lci maar dan wel de benzine versie van de 3 cylinder blokken. 136 pk met de heerlijke zf bak. Awel en dat ding is verdikke nog pittig ook.
Wat ik wel zou doen indien je zou chippen is een iets dikkere olie zetten ipv de 0w30 van de bmw garage. Maar dat is mijn mening en waarschijnlijk denken andere mensen er anders over🙂.

Zion

0W30 olie van verschillende merken (Castrol, Total,...) wordt ondertussen niet meer goedgekeurd door BMW (geen LL04 meer). Is terug 5W30, in sommige motors zelfs 5W40 (M modellen).

En nee dat blok gaat geen 300 000km mee zonder dat je er tamelijk wat geld hebt ingestoken. Als ik zie wat de gemiddelde problemen en kosten zijn van dat blok op 170 000KM, ga je daar geen 300 000KM mee rijden, is economisch niet te verantwoorden.

Offline Zion

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 86
  • How low can you go
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #22 Gepost op: 22 september 2020, 12:49:17 »
Eindelijk hebben ze het ingezien dat die 0w30 gewoon water is waar je op rijd en waar je uwe boel op kapot rijd.

Als je daar rustig mee rijd kan je veel meer dan 170000 km bollen hoor. Maar ik snap jou punt ook wel🙂

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #23 Gepost op: 22 september 2020, 12:59:03 »
Eindelijk hebben ze het ingezien dat die 0w30 gewoon water is waar je op rijd en waar je uwe boel op kapot rijd.

Als je daar rustig mee rijd kan je veel meer dan 170000 km bollen hoor. Maar ik snap jou punt ook wel🙂

Zeer zeker ga je er meer dan dat mee kunnen rijden, maar zaken zoals EGR, EGR koeler, injectoren, roetfilter, koppeling, vliegwiel, turbo (ook al geweten), gaan op termijn allemaal moeten vervangen worden.

Op een bepaald moment is zo'n auto nog 3000-5000 EUR waard, bij bv. 250 000km, ga je er dan nog 2000 EUR kosten insteken, los van het reguliere onderhoud? Dat is wat ik bedoel. Deze type auto's worden niet in de markt gezet om 300 000km vrijwel probleemloos mee te gaan.

De vraag is, welke auto tegenwoordig nog wel, natuurlijk  :)
« Laatst bewerkt op: 22 september 2020, 13:00:51 door smeersd »

Offline Matth

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 8
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #24 Gepost op: 22 september 2020, 18:01:20 »
Er zijn wel meerdere problemen met de 1.5 3 cilinder. Heeft niet alleen met eventuele tuning te maken hoor. Het is zo dat ze in sommige garages de rubberen topjes van de motorafdekplaat mee vervangen bij iedere onderhoud om het gerammel van die plaat tegen te gaan. Zo hard trilt dat blok. EGR en EGR koeler is ook een probleem dat is voorkomt, net als de injectoren, schuddende aandrijving.

Nu goed met elke motor scheelt wel iets. Je moet ook gewoon geluk hebben.

Ik kan bevestigen, ben zelf naar de verdeler gegaan voor die tjoepen want hong nog maar net vast, nu 30.000km verder zijn ze weer goed gevorderd.. dat ding kan niet stilzitten.. ik heb spijt van mijn motorkeuze ja.
MAAR!, Ik heb nog nooit zo ver probleemloos gereden en betrouwbaarheid is waar ik op mikte bij m'n aankoop dus al bij al tevreden.. misschien verstandig er niet mee te prutsen dus... Geduldig verder rijden en ooit inruilen voor 320d ofzo.

Wat kosten betreft, ik heb al elke keer een auto weg gedaan omdat er kosten aan kwamen, en paar maanden later kosten moeten doen aan zijn vervanger.. als hij probleemloos de +-175.000km (wat binnen de 2 jaar zal gebeuren) haalt vind ik het geen slecht idee er nog wat geld tegenaan te smijten.

Offline M-Power

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6420
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #25 Gepost op: 22 september 2020, 18:23:59 »
Als je toch gaat chippen , kun je de tuner vragen om je stationair toerental met 100 a 300 RPM te verhogen , dan zal motor mooier vloeiend en minder trillend stationair draaien en bij wegrijden ook beter oppakken .

En minder trillingen door (te) trage ralenti  komt ook ten goede aan levensduur v sommige onderdelen ( bvb motor- en versnellingsbak-steunen , uitlaatflexibels enz ... )

Offline bert111bel

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 70
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #26 Gepost op: 23 september 2020, 10:20:53 »
Toch niet in België dan? Het is een 1.5 3cylinder voor alle duidelijkheid.

toch wel hoor , ik heb dezelfde motor in mijn 225xe ( oups ) en die levert 136 pk , er moet nog ergens een auto zijn ( ik weet niet veel over bmw autos , is mijn eerste ) die met dezefde moter 150 pk heeft of mini ..

Offline AB1996

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 177
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #27 Gepost op: 23 september 2020, 10:30:14 »
toch wel hoor , ik heb dezelfde motor in mijn 225xe ( oups ) en die levert 136 pk , er moet nog ergens een auto zijn ( ik weet niet veel over bmw autos , is mijn eerste ) die met dezefde moter 150 pk heeft of mini ..

Topicstarter heeft het over de dieselvariant, degene in de 225xe is dezelfde variant als in mijn 1-serie 116i (109pk in de mijne, 136pk in de uwe).

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1858
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #28 Gepost op: 23 september 2020, 18:39:43 »
toch wel hoor , ik heb dezelfde motor in mijn 225xe ( oups ) en die levert 136 pk , er moet nog ergens een auto zijn ( ik weet niet veel over bmw autos , is mijn eerste ) die met dezefde moter 150 pk heeft of mini ..

Niet slecht bedoeld, maar volgens jou gaat de motor wel 300 000km halen, maar je kent het verschil nog niet tussen een 116d (let vooral op de d) = diesel, waar het hier al de hele tijd over gaat en de jouwe, dat je in de verste verte kan vergelijken (hybride systeem)  :wiggleyes:

Offline bert111bel

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 70
Re: Chiptuning f20 LCI 116d 1.5
« Reactie #29 Gepost op: 23 september 2020, 19:47:23 »
Niet slecht bedoeld, maar volgens jou gaat de motor wel 300 000km halen, maar je kent het verschil nog niet tussen een 116d (let vooral op de d) = diesel, waar het hier al de hele tijd over gaat en de jouwe, dat je in de verste verte kan vergelijken (hybride systeem)  :wiggleyes:

hhahah yep , de " d " had ik in het begin gemist ergens..mijn schuld  :wtf: