Auteur Topic: [ALG] [F87] M2C Probleem starten  (gelezen 413 keer)

Offline !FEUJ!

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[ALG] [F87] M2C Probleem starten
« Gepost op: 8 september 2020, 10:31:33 »
Dag Iedereen

Als ik mijn auto start schommelt het toerental lichtjes het gebeurt dan ook regelmatig als ik achteruit rij dat hij stil valt. De auto heeft hier vreemd genoeg s'morgens geen last van. Het komt enkel voor als ik er al eens mee gereden heb die dag. Ik heb hem nieuw gekocht. Hij heeft een stage 2 tune , decat , downpipe , midpipe , boost en chargepipes , crankhub fix en een Bootmod tune. De cold start functie staat ook uit. Voor de rest rijdt de auto perfect normaal ook als je er hard mee rijdt presteert hij gelijk het hoort. Heeft iemand een idee wat die zou kunnen veroorzaken ?

groetjes
Joost
2016-M135I
2019-M2 Competition

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
Re: [F87] M2C Probleem starten
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2020, 11:40:26 »
Gelieve even de richtlijnen door te nemen om het overzichtelijk te houden :

Voorbeelden:

[E46] PDC werkt niet meer
[ALG] Spuiten/fumeren van achterlichten
[E61] 525d Schuddende motor bij stationair draaien
- Signature adjusted for being outdated-

Offline !FEUJ!

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2020, 11:55:19 »
Gelieve even de richtlijnen door te nemen om het overzichtelijk te houden :

Voorbeelden:

[E46] PDC werkt niet meer
[ALG] Spuiten/fumeren van achterlichten
[E61] 525d Schuddende motor bij stationair draaien
Ik kan helaas de juiste prefix niet selecteren F87 staat er niet tussen bij mij. Kan je het aanpassen ?
2016-M135I
2019-M2 Competition

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2020, 12:46:23 »
downpipes , het maakt vaker ( sommige wel sommige niet ) idling onrustig op N55/S55 . vraag je tuner of hij wat aan die rough idling aan kan doen .
lamba waardes mss ? Je kan wel even bezig zijn met dit uit te zoeken in elk geval  >:D

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2020, 13:22:08 »
downpipes , het maakt vaker ( sommige wel sommige niet ) idling onrustig op N55/S55 . vraag je tuner of hij wat aan die rough idling aan kan doen .
lamba waardes mss ? Je kan wel even bezig zijn met dit uit te zoeken in elk geval  >:D

Klopt, al 10x gezegd hier en 100x tegen zoveel mensen, dat downpipes de "goedkope" oplossing is. Een turbomotor van BMW en andere merken is zo ontworpen om "tegendruk" te hebben ookal is de regel hoe minder hoe beter voor een turbomotor. Een aantal vb.

- KAT
- OPF
- MIDDENDEMPER
- EINDDEMPER

Als je dan alles begint weg te halen, vergroot de flow voor de turbo, wat minimale verbeteringen oplevert, maar die motor/ecu mapping is niet gebouwd om zonder tegendruk te werken. Kan dan zijn dat de ecu hierop in bepaalde omstandigheden nefast op begint te reageren en ingrijpt (noodloop, afslaan).

Je zal idd iets in de mapping moeten aanpassen, controleer ook de downpipes, of ze goed werden geplaatst, aansluiten,... (geen lek).

Persoonlijk ben ik meer fan van sportkats (de duurdere oplossing) Waarom? Betere flow dan stock en toch tegendruk (200-300cell), lambda/emissie ok (geen foutmelding), geen reukhinder en dat combineren met OPF delete en dan eventuele uitlaatlijn van de gekende merken. Dempers zou ik niet beginnen verwijderen (tegendruk/drone). Wil je dan nog meer power, zou ik de turbo's veranderen door grotere. Daar ga je veel meer winst mee halen.

« Laatst bewerkt op: 8 september 2020, 14:11:06 door smeersd »

Offline !FEUJ!

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2020, 13:44:46 »
Super bedankt voor de info !
2016-M135I
2019-M2 Competition

Offline !FEUJ!

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2020, 14:42:06 »
Zou het schadelijk kunnen zijn ?
2016-M135I
2019-M2 Competition

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2020, 19:52:36 »
Zou het schadelijk kunnen zijn ?

Normaal is het niet, maar dat de motor afslaat, is vermoedelijk ter preventie. Echt schadelijk niet vermoed ik. Maar stuur zeker een mailtje met de nodige logs, naar de mannen van Bootmod3. Vraag naar Halim Cazimi!

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2020, 08:46:06 »
Dag Iedereen

Als ik mijn auto start schommelt het toerental lichtjes het gebeurt dan ook regelmatig als ik achteruit rij dat hij stil valt. De auto heeft hier vreemd genoeg s'morgens geen last van. Het komt enkel voor als ik er al eens mee gereden heb die dag. Ik heb hem nieuw gekocht. Hij heeft een stage 2 tune , decat , downpipe , midpipe , boost en chargepipes , crankhub fix en een Bootmod tune. De cold start functie staat ook uit. Voor de rest rijdt de auto perfect normaal ook als je er hard mee rijdt presteert hij gelijk het hoort. Heeft iemand een idee wat die zou kunnen veroorzaken ?

groetjes
Joost
Zitten er foutmeldingen int geheugen als je hem uitleest?
Vaak voorkomend is de lambda sensor of NOx sensor heating die niet meer functioneert.

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2020, 09:07:01 »
Is normaal, heb het ook sinds ik downpipes heb zitten (vanaf dag 1 al).
En heb dit nog al bij andere s55 eigenaren gehoord. Je moet gewoon auto ff laten draaien voor je hem in achteruit zet, niet gewoon starten en 1 sec later in achteruit gooien.

Offline !FEUJ!

• Qualifying
« Reactie #10 Gepost op: 16 september 2020, 10:37:32 »
Zitten er foutmeldingen int geheugen als je hem uitleest?
Vaak voorkomend is de lambda sensor of NOx sensor heating die niet meer functioneert.

Ik ga dit dadelijk eens testen :)
2016-M135I
2019-M2 Competition