Auteur Topic: [F2X] max snelheid toegestaan  (gelezen 521 keer)

Offline bert111bel

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
[F2X] max snelheid toegestaan
« Gepost op: 26 augustus 2020, 16:10:17 »
Hey ,

Kan ik in mijn navigatie de toegestane max snelheid zien zoals op waze ?

Dank

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
Re: max snelheid toegestaan
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2020, 19:15:24 »
Als je zo'n camera boven je achteruitkijkspiegel hebt die verkeersborden leest kan je die snelheid zien op je boordcomputer , of het zonder die camera ook kan door de navi weet ik niet

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2020, 08:00:31 »
ha ok , camera heb ik niet , bedankt hoor .

Maar , mijn tel heeft ook geen camera waar hij de verkeersborden mee ziet en die weet ook hoeveel ik hier en hoeveel ik daar mag rijden en rij op dat moment ????
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2020, 08:02:26 door bert111bel »

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2020, 08:03:59 »
ha ok , camera heb ik niet , bedankt hoor .

Maar , mijn tel heeft ook geen camera waar hij de verkeersborden mee ziet en die weet ook hoeveel ik hier en hoeveel ik daar mag rijden en rij op dat moment ????
Zit gewoon ingebakken in de kaartgegevens van google maps/waze ...

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2020, 12:19:16 »
dus dat is een " neen "   lol

Offline Thomast

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2020, 19:26:23 »
Als je zo'n camera boven je achteruitkijkspiegel hebt die verkeersborden leest kan je die snelheid zien op je boordcomputer , of het zonder die camera ook kan door de navi weet ik niet

vanwaar haalt die camera zijn gegevens eigenlijk want tegenwoordig staan er nog bijna nergens borden hoe snel je mag.

't is dat ik hier in de buurt weet hoe snel je overal mag rijden maar als ik die camera mag geloven in mijn f20 had ik al veel mijn rijbewijs kwijt gespeeld  :razz:

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2020, 07:36:41 »
Ik blijf het vreemd vinden dat dit er niet opstaat , staat overal op en hier niet .... :o :wtf:

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2020, 08:29:59 »
vanwaar haalt die camera zijn gegevens eigenlijk want tegenwoordig staan er nog bijna nergens borden hoe snel je mag.
Zou straf zijn als er bijna geen borden meer staan!   ;D

Ik blijf het vreemd vinden dat dit er niet opstaat , staat overal op en hier niet .... :o :wtf:
Als je niet betaalt, dan krijg je het niet, zo simpel is het.

En hoe het werkt: https://www.caradvice.com.au/15277/bmw-speed-limit-display-a-car-that-can-read-speed-signs/

Citaat
How does it work? A camera is mounted near the interior mirror looking outwards towards all the speed signs, capable of reading painted metal signs as well as dynamic digital displays.

Once the speed sign if read, the car then compares the results to the data saved in the navigation system. If the speed limits don't match, due to temporary conditions such as roadworks, the system will priority to the data recorded by the camera.

BMW is adamant to make it clear that whilst the technology will inform the driver of the correct speed limit, it is simply just that, an information system. The system will not force the driver to maintain the speed limit.

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2020, 13:52:01 »
Ha ja , dat is high tech met een camera enzo , maar ik zoek enkel een dom rondje met 50  of 70 km in   lol

Zet er hier niemand zijn smartphone ( Waze )als GPS en zo ja , wat gebruiken jullie voor de smartphone vast te houden en waar staat hij dan ?

Dank

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2020, 22:58:13 »
Kijk hier eens voor een deftige smartphonehouder, met een voet op maat gemaakt van je wagen: https://www.brodit.com/
Kost wel wat centen.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2020, 18:55:35 »
Kijk hier eens voor een deftige smartphonehouder, met een voet op maat gemaakt van je wagen: https://www.brodit.com/
Kost wel wat centen.

ik heb mij de houder + clip aangeschaft , we zijn wachtende   :clap:

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2020, 21:57:37 »
SLI (speed limit info) vereist 'in principe' een KAFAS camera. Heb je die niet, dan bestaan er SLI emulatoren die je op de kombi (kilometertellerpaneel) achterop kan inklikken, zodoende dat de SLI werkt, niet op basis dan van de gescande gegevens via de camera maar van de beschikbare gegevens die in de kaart zitten ingebakken, maar die verder op geen enkele manier zichtbaar zijn. Zo'n emulator kost 150 EUR. Een complete retrofit met KAFAS camera moet je niet aan beginnen, kost veel te veel geld. + 1000 EUR

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #12 Gepost op: 13 september 2020, 23:20:55 »
ik heb mij de houder + clip aangeschaft , we zijn wachtende   :clap:
Lijkt me inderdaad de beste oplossing in dit geval. Ik heb Speed Limit Info op mijn F20 (zat in een pakket). En met wat ik nu weet op basis van mijn ervaringen, is dat ik er nooit extra zou voor betalen.

Vandaag een retourtje Luxemburg gedaan en het is gewoon verbazingwekkend dat SLI er heel veel naast zit, ten opzichte van Waze en OsmAnd. Nochtans zijn de kaartgegevens van de auto ook up-to-date, waar SLI zijn metadata uithaalt.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2020, 09:17:23 »
Lijkt me inderdaad de beste oplossing in dit geval. Ik heb Speed Limit Info op mijn F20 (zat in een pakket). En met wat ik nu weet op basis van mijn ervaringen, is dat ik er nooit extra zou voor betalen.

Vandaag een retourtje Luxemburg gedaan en het is gewoon verbazingwekkend dat SLI er heel veel naast zit, ten opzichte van Waze en OsmAnd. Nochtans zijn de kaartgegevens van de auto ook up-to-date, waar SLI zijn metadata uithaalt.

Ja voor mij ook , Waze is het beste ... wat mij wel opgevallen is , is dat vanaf de laatste update ( enkele dagen geleden ) er veel meer reclame bijgekomen is , was mij nooit opgevallen voorheen ... :thumbdwn:

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2020, 09:58:19 »
Ja voor mij ook , Waze is het beste ... wat mij wel opgevallen is , is dat vanaf de laatste update ( enkele dagen geleden ) er veel meer reclame bijgekomen is , was mij nooit opgevallen voorheen ... :thumbdwn:

als je stilstaat krijg ik wel elke keer reclame.
maar ja, ook al is het van google sinds enkele jaren, toch is het gratis dus heb je reclame

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 14 september 2020, 10:48:04 »
als je stilstaat krijg ik wel elke keer reclame.
maar ja, ook al is het van google sinds enkele jaren, toch is het gratis dus heb je reclame

Deze reclame kun je toch afzetten in de instellingen, bij mij komt er geen reclame op. Bij "meldingsvoorkeuzen" kan je dit afzetten.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline bert111bel

• Warming Up
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 15 september 2020, 10:45:26 »
Deze reclame kun je toch afzetten in de instellingen, bij mij komt er geen reclame op. Bij "meldingsvoorkeuzen" kan je dit afzetten.

dank je , heb het normaal gezien goed gedaan , gewoon alles weg  lol

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 15 september 2020, 12:18:20 »
dank je , heb het normaal gezien goed gedaan , gewoon alles weg  lol

We zijn hier allemaal om te helpen hé :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo