Auteur Topic:  2016 - F21 - M135i xDrive - Black Sapphire Metallic - Shadow Line  (gelezen 3450 keer)

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
2016 - F21 - M135i xDrive - Black Sapphire Metallic - Shadow Line
« Gepost op: 24 augustus 2020, 00:17:26 »
Na meer dan 2 jaar twijfelen is de cabrio dan toch de deur uitgegaan.
Van alle auto’s die ik ooit in m’n bezit had is deze E93 samen met mijn Golf GTi mk2 zonder twijfel het leukste wat ik onder mijn gat had. De F48 komt zonder twijfel op nr 3.
Waarom de cab weg?  Wegens niet praktisch genoeg. OK, het is een tweede wagen en werd weinig ingezet maar die keren dat ik ‘m echt nodig had werd ik meermaals met de beperkte kofferruimte geconfronteerd.
Die E93 heeft thans voor een cabriolet te zijn een ruime koffer, maar toch net te klein voor wat ik m nodig had. Het komt niet elke week voor dat ik de iks1 eens effe niet ter beschikking had want hiermee bolt m’n vrouwtje maar het kwam al wel eens voor en dat is dan knap lastig!
Kon altijd opgelost worden door de winddeflector weg te nemen, het dak open te doen en de achterbank vol te stouwen maar dat begon me tegen te steken, ook al kwam dit amper 5x per jaar voor. Het is kak.

Ook die kist eens gebruiken voor een korte afstand kon ik niet:  ik zag er tegenop om die ergens met open dak 5 minuten onbeheerd achter te laten, telkens dak terug dichtdoen voor heel efkes deed ik niet want het mechanisme moest maar eens verslijten….  Kwam er vaak op neer dat ik toch nood had aan een auto die wat meer inzetbaar was.  Ik heb een jaar na aanschaf van de cab mijne daily Citroën weggedaan wegens ne position switch @ work – ik kon veel dichterbij huis beginnen, dus geen daily kist meer nodig en we hadden toen een Fiestake waarvan ik de achterbank kon neerleggen waardoor ik een grote laadruimte ter beschikking had.
Bij aanschaf van de X1 hebben we die Fiesta nog effe gehouden maar uiteindelijk issie naar m’n moeder gegaan wegens plaatsgebrek en het feit dat ze nood had aan een kleiner autoke….. en ja, ik heb de Fiesta nog altijd ter beschikking maar als die niet aan de deur staat vormt dat ook weer een barrière om die te gebruiken…..   

De beperkte laadruimte stak me dus meer en meer tegen en ik vond de cab te mooi om hem te verneuken door die altijd maar vol te stouwen. Daar kwam dan bij dat ik met die achterwielaandrijver niet graag ga skiën, ik gebruik dan de iks1 en omdat madam niet met mijn heilige graal durft te rijden omdat ik er zo zuinig op ben bolt ze in de winter noodgedwongen 10d met de Fiesta maar dat is dan tegen haar zin want ze is inmiddels de comfy X’ gewend….    kort samengevat:  luxeproblemen !
De afwezigheid van een skiluik in de cab was een bijkomend probleem, en de latten onder de kopsteun van de passagier steken was een optie maar ik zag dan niets in de zijspiegel aan de passagierskant. Ski’s huren ging ook nog maar ik had nieuwe goeie ski’s dus dat werd ‘m niet.
De oprit aan het verblijf in Flachau waar ik altijd ga is ook zodanig stijl naar boven dat ik er met die verlaagde buikschuiver nooit opkan, laat staan bovengeraak als er wat sneeuw of ijs ligt.

Enfin, ge ziet het al van kilometers ver afkomen, die cab gaat er best uit.
Mjah, da is verder zoooo ne fijne auto dat ik die niet kan wegdoen.

OK.  Volgend plan: Ik stal hem bij m’n ma in de kelder en ik blijf m vertroetelen tot ie oldtimer is, maar hey…   dat is verdomme nog wel heel erg lang he dus dat plan heb ik laten varen.

Daarbij komt dat het een gedoe is om er dan af en toe eens mee te gaan rijden zonder een resem verkeersinbreuken te verzamelen als oom agent me betrapt – slecht plan.
Volgend plan: Ik koop ne lichte vracht!  Dat is het. Ne lichte vracht en de cab. Probleem opgelost.

Maar waarom heb ik dan m’n daily niet gehouden? Stom om ne auto die tiptop in orde is weg te doen omdat ik te weinig plaats heb rond de deur. Die daily LV zou dan ook onder de voet staan.

Nee, dat doen we niet? Of wel?  Ja toch,  ik ben wa gaan rondkijken maar iets of wa LV da me aanstaat kost me ook al wat aan aanschaf…..  en we hebben dat uitgeteld en dat plan toch maar laten varen want omdat je ‘maar’ €100 taks moet betalen ipv 3 of 400 – running cost van ne Berlingo oid moet je ook tellen. En weer een extra set wintervelgen in de kelder etc etc….
Man wat een luxeproblemen.

Ik heb de cab dan toch gehouden nadat ik vorig jaar een poosje gezocht heb naar ne LV die me aanstond.
Heb ff rondgekeken voor ne Golf GTi in LV en ne Einser LV…  ofwel te duur naar m’n goesting ofwel afgebraakt…..

Maar als da in het koppeke zit blijft dat malen he. 
En op een gegeven moment moet je knopen doorhakken want die van ons was mijn gezaag na 2j grondig beu en ze zei me:  doe er iets aan, verkoop de auto en koop iets wat je wel meer kan/wil gebruiken of stop met zagen.
Ze is rationeler en niet gehecht aan ne auto (zo leek het toch) dus ik heb haar goede raad gevolgd.

Ik ging op zoek naar ne 3deurs Golf R of ne BMW M135i – M140i.
Een auto die voldoende pit heeft want downsizen was geen optie, maar ene waarvan de achterbank plat kan zodat ik laadruimte heb.

Absolute voorwaarden voor Golfje of Einser:
- automaat
- schuifdak
- deftige sound (dynaudio of harman kardon)
- led koplampen
- navi
- donkere kleur (zwarte of donkerblauwe vw en als het ne bmw is enkel zwart)
- geen stof, bij voorkeur alcantara en als compromis zou leder kunnen
- vw my way garantie of ne premium selection

Ik naar 2 Golfjes R gaan kijken en dat zijn leuke auto’s. Baanvast, ma echt baanvast!
Maar het is tegelijkertijd ook ne steriele auto. Stuurt geweldig goed maar die auto geeft niet hetzelfde gevoel als de cab….raar, maar ik vond de E93 plezanter rijden (ook al had die minder power dan een Golf R)
Ik merkte dat vooral bij het vertrek uit stilstand, als je bvb aan een kruispunt wil aanzetten naar links of rechts, dat voelde raar aan. Maar verder keiplezante auto. De eerste die ik ging bekijken had een afgeleefd interieur en ik kon me niet van de indruk ontdoen dat er in gerookt was.
Als ik dat geweten had kon ik me de rit op en af naar GOSSELIES (Charleroi) besparen.
De tweede Golf die ik ging bekijken had volgens mij een goei nuts gehad, de naden aan de deuren en motorkap van de bestuurderszijde waren veel kleiner dan aan de bestuurderszijde.
Verkoper verzekerde me dat het een ongevalvrije wagen was en zei dat een geaccidenteerde auto dit altijd op de papieren had staan. Zever, dat staat er volgens mij enkel op alsie perte total was en er een (Euromex?) keuring op geweest is door een expert.
Plooit ge ‘m bijeen en ge laat ‘m maken zonder dat er ne expert aan te pas komt staat dat nooit op de papieren.
Ik heb niet eens de moeite gedaan om er mee te gaan rijden, zo ne brol hoef ik niet.
En na veel rondrijden vond ik ‘m in Pruisenland. Een einsertje zonder OPF maar toch met een goei 70K op de teller (wat een compromis was want ik wou max tot 50K gaan) maar hij was toch zo mooi – liefde op het eerste zicht.

- premium selection met automaat en xDrive, dus eentje waarmee ik hopelijk zorgenloos kan gaan skiën op skivakantie kan gaan want met een auto skiën zal moeilijk worden!
- zwarte kleur én uitgerust met de minimum opties zoals ik het wou EN meer 😊

Slechts 1 ding dat ik spijtig vind, en dat is het feit dat ie geen High Beam Assist heeft maar aangezien m’n vrouwke zelden zal rijden met de einser heb ik ‘m daarvoor niet laten staan.
1 augustus dus naar Pruisenland met de E93, zalig cruisen op de autobahn……..   ik ging op zoek naar de rattenvanger en een zwarte einser.

Auto aldaar uitvoerig besnuffeld, 2 uurkes testgereden, opnieuw besnuffeld…..   dit was wat ik wou.
Dat er wa kilometers opstaan moet ik er bijnemen, het feit dat ie dealeronderhouden werd en dat het ne premium selection is geeft op dat moment vertrouwen. 

Hieronder de gegevens van m’n karretje:

F21 LCi M135i xDrive
Doors 3
Engine N55
Displacement 3.00
Black Sapphire Metallic met Hexagon Alcantara/Anthrazit

P7XPA Navigation package Connected Drive
P9BDA Business Package
S230A Extra package, EU-specific
S249A Multifunction steering wheel
S2NHA M Sport brakes
S2PGA BMW LA wheel, M double spoke 436
S2TBA Sport automatic gearbox
S2VBA Tyre pressure display
S2VLA Variable sport steering
S302A Alarm system
S322A Comfort access
S403A Glass roof, electrical
S420A Sun protection glazing
S423A Floor mats velours
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S459A Seat adjustment, electric, with memory
S481A Sports seat
S488A Lumbar support, driver and passenger
S494A Seat heating driver/passenger
S4AEA Armrest front, retractable
S4WGA Alum. Hexagon accent black high-gloss
S508A Park Distance Control (PDC) front & back
S5DPA Park Assist
S521A Rain sensor
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S548A Kilometre speedo
S563A Light package
S575A Additional 12V sockets
S5A2A LED headlights
S5DCA Rear-seat headrests, folding
S609A Navigation system Professional
S654A DAB tuner
S674A Hi-Fi system Harman Kardon
S6NSA Comfort telephony w/ enhanced Smartphone
S6WAA Instrument panel with extended scope
S704A M Sports suspension
S710A M Leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S7DTA BMW Service Inclusive
S851A Language version German
S879A On-board literature, German
S8KAA Oil service interval 24 mths / 30,000 km
S8THA Road sign detection

Er werd bij aankoop ook meteen OEM eindtips met carbon opgeplaatst, sjeun !

Toen ik ‘m 15 augustus 2020 ging afhalen had men zoals men me beloofde 4 nieuwe banden gelegd (Michelin PSP) en de taal ingesteld in het Nederlands (dat gaat eenvoudig via iDrive en moest niet gecodeerd worden zo blijkt, wist ik niet).
De Vorbesitzer had er Styling 388 wintervelgjes bijgekocht en de auto stond zo afgebeeld op de premium selection pagina,  en ik vond ‘m mooi met die zjanten.
Blijkbaar werden die foto’s in de winter gemaakt toen de vorbesitzer een andere auto kocht en hebben ze niet echt nagedacht…  en die foto’s van de maand februari online gezet (hun uitleg) maar dat nam niet weg dat ik een advertentie zag met die 388’rs en die zeker erbij wou.

Ze werden voor me uit de kelder gehaald toen ik ‘m ging afhalen en ik zag dat ze net als de Styling 436 goed uitzagen, geen schade. De voorgestelde prijs kwam overeen met wat ik er voor wou geven, dus hoppa – dat was snel geregeld. Inladen die handel!

Tijdens de rit naar huis hebben we het rustig aan gedaan en eens we thuiswaren wist ik dat ik de juiste keuze gemaakt had.
Die 400km’s naar huis waren plezant, zelfs al was er een groot stuk snelweg bij. Freude am Fahren!

Thuisgekomen meteen goed in het sop gezet want we hadden regen gehad onderweg…..
Tijdens het wassen gezien dat er boven de wielkasten een sticker gekleefd werd, er zitten geen lijmresten op maar ik ga ‘m toch eens moeten polieren (of laten polieren) want als de auto nat is ziet ge waar de sticker gehangen heeft. Niets onoverkomelijks maar dat moet nog aangepakt worden.

Ik heb inmiddels een setje dubbelspijls niertjes besteld alsook een diffusor, frontlip en sideskirts….. 
De Einser van @BMWalpina was een bron van inspiratie om voor die diffusor te gaan:-)   :gayfight:
Die moeten nog geplaatst worden als ik eens veel tijd heb (om naar de Frits te rijden).

Douane formaliteit is achter de rug. Pre registratie DIV ook.
Keuring is ook gepasseerd en omdat m’n verzekeraar foutmelding kreeg bij den DIV heb ik de papieren aangetekend opgestuurd want een afspraak maken duurde begot 2 weken, dat zie ik niet zitten (om daar weer verlof voor te moeten nemen – nee dank u).

Ben intussen een week aan het wachten maar nog steeds niets van papieren aangekregen en met de gegevens op het roze formulier op te volgen blijkt dat de documenten toegekomen zijn en dat het in behandeling is  (als da nog lang duurt moet ik ook in behandeling!).

Aan de schrijver van dit topic http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=14937.0
 alsook aan @dadoke ne hele dikke merci voor het delen van jullie kennis / ervaring.  :thumbsup:

Zo is een auto in Duitsland kopen echt een fluitje van een cent, met deze kennis in het achterhoofd weet je waar je aan begint, THX !!
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2020, 06:51:22 door FJRdude »
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
Re: 2016 - F21 - M135i xDrive - Black Sapphire Metallic - Shadow Line
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2020, 00:17:43 »
Foto's hierboven zijn van de site van de dealer uit Hameln.de

Deze ook....

« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 07:34:37 door FJRdude »
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2020, 00:17:49 »
15 augustus 2020 - Abholung !  :greddy:
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 07:04:01 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2020, 00:17:55 »
Thuiskomst, eerste foto's  8)
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 07:05:42 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2020, 00:18:04 »
Styling 388 met winterbanden, is een velgje dat er niet op misstaat......

Vandaag 24/8/2020 = de eerste mod op de einser/debadgeday! ....  meteen 1,2PK vermogen er bij  :razz:
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 21:01:11 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2020, 00:18:17 »
Met zwarte niertjes.

« Laatst bewerkt op: 27 september 2020, 21:24:34 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2020, 07:23:37 »
Fotokes ???

F21  || F48  ||  FJR

Online beemerbuddy

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2020, 08:19:02 »
Hmm Serge, leuke "position-switch" heb je gemaakt  :thumbsup:

Ook zeer goede/onderbouwde motivatie van het 2-jaren plan ivm de aanschaf van je nieuwe speeltje, haha  :razz:
Maar ik kan je gedachtengang heel goed volgen, want je hebt de cabbie toch een 6-tal jaren gehad... En dan mag/kan ie weg... En dan weer niet... Of ja, toch maar wel... Enz... Enz...  ;)

Ik veronderstel nochtans dat je nu toch veel meer rijplezier gaat hebben met zo'n bommetje, al zeker omdat ie waarschijnlijk méér het asfalt zal zien als de E93... Want daar het je 'm voor gekocht, nietwaar  :)
Over die iets hogere km-stand ga je je toch geen zorgen hoeven te maken, je had op de E93 bijna 200K staan... Wat stelt dan die 70K op de M135i voor, hè  :iono:
Ziet er in ieder geval goed uit... En leuk uitgerust, met de alcantara, schuifdak en de HK... De winterset-velgen staan 'm ook goed, maar hij staat toch wat 'sportiever/agressiever' op de Styling 436M...

Hopelijk zie ik je hier in de buurt wel eens rondrijden, want je bent van 't Kamp, hè...

In ieder geval... Veel plezierige en veilige kms gewenst  8)
1983 E28 525i Bahama-Blues (SOLD) - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2020, 13:36:23 »
Proficiat met de aankoop van dit bommetje. Staat er nog zeer mooi bij en heeft idd de juiste opties. Carbonnen eindtips en extra wielen zijn zeer leuk meegenomen natuurlijk. Veel succes er mee.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2020, 13:40:29 »
Proficiat, leuk verhaal :thumbsup:

M135i LCI zijn niet dik gezaaid. Veel plezier!

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2020, 14:40:12 »
Proficiat Serge, daar ga je zeker plezier aan beleven :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2020, 15:21:11 »
Mooie auto, top motorisatie, xdrive kan ik ook smaken, pas perfect bij het concept, alleen, waarom een 3-deurs? Wellicht ga je er heel veel jaren mee blijven rijden, plezier aan hebben, want ik vrees dat je een 3-deurs bijna niet meer verkocht krijgt in een hatchback  :wiggleyes:

Online Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2020, 16:58:32 »
Mooie auto, top motorisatie, xdrive kan ik ook smaken, pas perfect bij het concept, alleen, waarom een 3-deurs? Wellicht ga je er heel veel jaren mee blijven rijden, plezier aan hebben, want ik vrees dat je een 3-deurs bijna niet meer verkocht krijgt in een hatchback  :wiggleyes:

een 3 deurs is wel nog net iets unieker omdat deze nu niet meer bestaat. Ik was ook eerst wat huiverachtig voor een 3 deurs want die heeft dan langere deuren wat onhandig is maar nu ben ik wel tevreden met de uniekere koets.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2020, 17:23:09 »
een 3 deurs is wel nog net iets unieker omdat deze nu niet meer bestaat. Ik was ook eerst wat huiverachtig voor een 3 deurs want die heeft dan langere deuren wat onhandig is maar nu ben ik wel tevreden met de uniekere koets.

Ik vind een 3-deurs altijd het mooiste, maar helaas, om dat anno 2020 "in een hatchback" nog verkocht te krijgen  :wiggleyes:
Maar goed, dit zal ook niet direct de bedoeling zijn, hij heeft hem pas  :thumbsup:

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #14 Gepost op: 24 augustus 2020, 17:37:31 »
@GeoBem007 idd effekes gezocht eer ik iets gevonden had wat me aanstond, was wel n eindje rijden maar toch blij dat ik ‘m gaan bekijken ben, want het was een beetje een sprong in het donker bij den Duits gaan shoppen, zelfs al zijn velen U voorgegaan. Het topic hier @ BB heeft me de stap doen zetten.

@smeersd  waarom 3 deurs?  ik draai het om, waarom niet???
2 klinken, 4 scharnieren, 2 ruitenheffers en een deel kabels minder - dat is toch pure winst op de weegbrug!! Dat compenseert het schuifdak!!

Nee serieus, ik zie dat vele vele liever dan ne 5deurs en ik heb die achterste deuren echt niet nodig.
Daar komt bij dat ik net gene meter 90 ben en graag comfortabel zit. Ik heb wel wat langer moeten zoeken maar ik had tijd...  Blij met deze 3türer!  :greddy:

En verkopen? Ooit zal ie verkocht worden maar ik ga niet tegen m’n zin een auto met 5 deuren kopen om die achteraf makkelijker te verkopen, ik koop ne auto omdat het totaal plaatje klopt, als ik naar de centen moet kijken had ik beter een busabonnement genomen... ne auto is sowieso de slechtste investering die er is..  8)

« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 17:48:48 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 24 augustus 2020, 17:59:21 »
@GeoBem007 idd effekes gezocht eer ik iets gevonden had wat me aanstond, was wel n eindje rijden maar toch blij dat ik ‘m gaan bekijken ben, want het was een beetje een sprong in het donker bij den Duits gaan shoppen, zelfs al zijn velen U voorgegaan. Het topic hier @ BB heeft me de stap doen zetten.

@smeersd  waarom 3 deurs?  ik draai het om, waarom niet???
2 klinken, 4 scharnieren, 2 ruitenheffers en een deel kabels minder - dat is toch pure winst op de weegbrug!! Dat compenseert het schuifdak!!

Nee serieus, ik zie dat vele vele liever dan ne 5deurs en ik heb die achterste deuren echt niet nodig.
Daar komt bij dat ik net gene meter 90 ben en graag comfortabel zit. Ik heb wel wat langer moeten zoeken maar ik had tijd...  Blij met deze 3türer!  :greddy:

En verkopen? Ooit zal ie verkocht worden maar ik ga niet tegen m’n zin een auto met 5 deuren kopen om die achteraf makkelijker te verkopen, ik koop ne auto omdat het totaal plaatje klopt, als ik naar de centen moet kijken had ik beter een busabonnement genomen... ne auto is sowieso de slechtste investering die er is..  8)

Ben het met bijna alles eens, wat je zegt... Behalve, je zegt: een auto is sowieso een slechte investering = niet altijd  8) Hangt af van welk model, exclusiviteit,... Er zijn genoeg wagens die nu het dubbele kosten ten opzichte van hun originele nieuwprijs.

Vandaar mijn referentiepunt naar de deuren. Een 1 serie in dergelijke uitvoering koop je niet om zijn schoonheid of goede afwerking, maar voor het praktisch en dagelijks inzetbaar pretpakket dat zo'n M135 of M140 is, voor de prijs dat je er "maar" (blijft veel geld) voor betaald.

Net daarom, om de afschrijving enigszins te beperken, lijkt het mij logischer om een 5-deurs te kopen. Maar hé, that's me... Ik vind een 3-deurs ook mooier, maar zelf had ik het niet genomen, voor de herverkoop achteraf  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 18:01:44 door smeersd »

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #16 Gepost op: 24 augustus 2020, 18:40:27 »
Ben het met bijna alles eens, wat je zegt... Behalve, je zegt: een auto is sowieso een slechte investering = niet altijd  8) Hangt af van welk model, exclusiviteit,... Er zijn genoeg wagens die nu het dubbele kosten ten opzichte van hun originele nieuwprijs.

Vandaar mijn referentiepunt naar de deuren. Een 1 serie in dergelijke uitvoering koop je niet om zijn schoonheid of goede afwerking, maar voor het praktisch en dagelijks inzetbaar pretpakket dat zo'n M135 of M140 is, voor de prijs dat je er "maar" (blijft veel geld) voor betaald.

Net daarom, om de afschrijving enigszins te beperken, lijkt het mij logischer om een 5-deurs te kopen. Maar hé, that's me... Ik vind een 3-deurs ook mooier, maar zelf had ik het niet genomen, voor de herverkoop achteraf  :thumbsup:

Ik heb ‘m sowieso wa teveel betaald als ik de prijzen zie....   
En ik wist toen ik hier vertrok dat de prijs hoog stond ma ik moest zo ene hebben....  :iono:

En ja, je kan auto’s kopen waar ge geld op kunt verdienen maar je zal het met me eens zijn dat je dan geen einsertje moet kopen
en dat je dan vaak 'n auto hebt waar je weinig mee rijdt....  anders verliest ge waarde...  daarbij komt dat je op termijn een 6cyl niet makkelijk meer zal verkopen....

Ik zal het anders verwoorden:  ik heb nog nooit geld aan een auto kunnen verdienen, als ik zie wat ik bvb in die cabrio gestoken heb...  dat doe je voor jezelf, niet om er aan te verdienen.
Trouwens de auto's waar je aan kan verdienen zijn ook ketels die een hoge aanschafprijs hebben, je zal geen Dacia aan het dubbele kunnen verkopen omdat je hem na aankoop 10j in een verwarmde garage gestald hebt en hem maandelijks de 'ChocolateZ4-treatment' gaf.
Nu, dit draadje is niet opgezet om deze discussie te voeren, als er een vaccin is doen we dat wel eens bij een goei pulle gerstenat !!  :)
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2020, 20:31:07 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #17 Gepost op: 25 augustus 2020, 09:08:39 »
3drs is zoveel knapper :drool: zelf ook bewust voor 3drs gekozen bij mijn 1-reeksen.

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 25 augustus 2020, 15:57:03 »
Je verhaal met plezier gelezen :thumbsup:
Proficiat en veel rijpleizer met deze knappe F21 :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Online Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2020, 16:26:54 »
Fascinerend verhaal :) Uiterst leuk om te lezen :)

Ik herken de berm waar de auto staat  ^-^

Geniet ervan !

Offline Thomast

• Qualifying
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2020, 18:22:27 »
proficiat!

Zou zelf nooit geen 3 deur meer moeten hebben, 1x gehad in verleden en was altijd miserie met die grote deuren in de parking.
Qua high beam assist: ik heb dit zelf wel en nog maar 1 keer gebruik van kunnen maken op half jaar tijd. Zelf op onze snelwegen zonder verlichting snachts werkt dat amper omdat je telkens wel iemand ziet rijden of tegenovergesteld komt en dan gaat hij uit. Is net een stroboscoop op den duur door telkens aan en uit te gaan. Maw ik gebruik dit zelden tot nooit.

Wel jaloers op u schuifdakje :)

Zeker nog je Chrome rond je niertjes zwart doen, staat zoveel netter dan die Chrome.

Offline Sylar

• Qualifying
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2020, 19:44:46 »
Van harte gefeliciteerd met deze bolide, knappe einser en goed voorzien van de juiste opties :thumbsup:

Wel netjes van die Duitse dealer om er ook nog een setje carbon sierstukjes bij te doen want die zijn best prijzig om achteraf te kopen.
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Online Rednose

• Qualifying
« Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2020, 20:22:50 »
Knappe auto!
Proficiat en veel plezier ermee :thumbsup:

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2020, 23:01:09 »
Thx folks, als ik dit lees stroomt de endorfine door m'n aderen, ik ben niet de enige die 'm leuk vind :)

Ik heb net die veel te lange tekst nagelezen (die eigenlijk al vies ingekort was want eens ik opstellekes begin te schrijven komt er geen eind aan) maar ik heb mezelf betrapt op een onduidelijkheid.
Die carbon eindtips:  die liet de eerste eigenaar plaatsen zag ik aan de aankoopfactuur. Die krengen gingen in 2016 los over de €500!  :wow:
@ ekris €587  :wow: en bij Leebman zie ik €545,88 maar nu in solden €448,94 (wat nog veel is). Dus die stonden er op, werden niet bijgeplaatst. Never the less, ze staan er op en 't is best mooi. Zal zonder twijfel +2.5pk extra zijn  :razz:

@Thomast :  straf om te lezen dat jij geen fan van HBA bent,  ik heb het één keer irl gezien als passagier en ik vond het sjiek, moet wel toegeven dat het een kort ritje was en dat ik zelf niet reed - dat zal zeker verschil maken.

De zwarte niertjes die er al waren vóór de einser op den hof stond heb ik deze namiddag er in gezet.  Heb wel nog geen fotokes gemaakt.
Ik heb ook de velgjes er afgehaald om ze aan de binnenkant eens goed te poetsen maar die waren keizuiver, heb ze met water en wat autoshampoo gewassen omdat ze er toch af waren maar ze waren niet vuil :-)
Heb ze ineens binnen en buitenkant in de wax gezet - en daar heb ik wel ne foto van.

Vandaag van biePost melding gehad dat DIV m'n inschrijving na een week al in orde gebracht heeft, morgen heb ik de papieren en kan ik beginnen rijden (als het niet regent natuurlijk)  :greddy:

« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2020, 23:04:02 door FJRdude »

F21  || F48  ||  FJR

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2020, 23:05:33 »

Ik herken de berm waar de auto staat  ^-^

Wanneer komt ge nog eens ene boiren ??   8)

F21  || F48  ||  FJR

Offline crossbytje

• Qualifying
« Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2020, 09:36:16 »
Mooie bolide!

Die high beam assist is op een 1 reeks inderdaad niet veel soeps. Het is of AAN of UIT en niks tussenin. Ik herinner me jaren terug dat we op reis waren in een vriend zijn 3GT waarbij je effectief zag dat de grootlichten in varierende sterkte en richting de baan verlichtten, afhankelijk van het tegenliggend verkeer.
Op mijn 1 gaan ze idd telkens uit zodra er maar het minste lichtpuntje te zien is. En sommige vrachtwagens worden dan weer genegeerd waardoor hun chauffeurs ambetant worden van 'die klote BMW rijders'..

Wat dan wel echt een verschil maakt zijn de meedraaiende koplampen en grootlichten, dat werkt echt goed. Geen idee of dat ook enkel met HBA mogelijk is of niet.
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #26 Gepost op: 26 augustus 2020, 11:59:30 »
Als de tweede F2x-owner met HBA zegt dat 't toch niet zo bijzonder is schakel ik van 90% happiness naar 95%
+2.5% omdat de auto dan toch weer meer naar m'n goesting staat en +2,5% omdat vandaag m'n inschrijvingsbewijs eindelijk aangekomen is.
Mocht er nu ook nog een HUD in de einser gezeten hebben zat ik op 100%  -  iets wat ik niet begrijp dat men dat in deze reeks niet voorzien heeft.....

F21  || F48  ||  FJR

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #27 Gepost op: 26 augustus 2020, 12:03:07 »
Als de tweede F2x-owner met HBA zegt dat 't toch niet zo bijzonder is schakel ik van 90% happiness naar 95%
+2.5% omdat de auto dan toch weer meer naar m'n goesting staat en +2,5% omdat vandaag m'n inschrijvingsbewijs eindelijk aangekomen is.
Mocht er nu ook nog een HUD in de einser gezeten hebben zat ik op 100%  -  iets wat ik niet begrijp dat men dat in deze reeks niet voorzien heeft.....

Als dat iets van een HUD is zoals in de MINI's, dan hoeft dat voor mij ook niet...

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #28 Gepost op: 26 augustus 2020, 13:06:49 »
De "simpele" high beam assist dat gebruik je inderdaad maar weinig.De grootlichten gaan aan maar van de moment dat er een voor- of tegenligger is of straatverlichting gaan ze uit.
De adaptieve high beam assist is veel interessanter,de grootlichten blijven actief maar er worden bepaalde delen in de koplamp uitgeschakeld zodat er een soort "tunnel" rond de voor- of tegenligger gemaakt wordt en deze niet verblind wordt.

Offline zaij

• Qualifying
« Reactie #29 Gepost op: 26 augustus 2020, 17:40:27 »
Ook hier werd de high beam zeer zwak bevonden maar eigenlijk weinig gebruikt. Degene op de f11 daarentegen vind ik persoonlijk geweldig. De Hud is mooi op de f11 maar voor lange ritten vind ik het eerder vermoeiender voor de ogen, zeker op minder goed wegdek( lees België)  :toofunny:
I have lived...