Auteur Topic:  2017 - F15 - 40e  (gelezen 1508 keer)

Offline deneyer

• Trade Count: (+2)
  • Pole Position
Re: 2017 - F15 - 40e
« Reactie #30 Gepost op: 3 september 2020, 22:45:09 »
Auto vandaag afgehaald met de nieuwe velgen op. Resultaat valt veel beter mee dan ik gedacht had  :wow: :wow: :wow:
« Laatst bewerkt op: 3 september 2020, 22:57:51 door deneyer »

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #31 Gepost op: 3 september 2020, 23:17:28 »
Sjiek, velgen staan er heel goed op!
Veel plezier ermee  :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag!! Sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline gerloopmans

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 4 september 2020, 08:11:18 »
Nieuwe set gaan halen voor in de winter  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Zijn die gepolijste velgen geen probleem in combinatie met het zout in de winter? Ik dacht dat dat sneller invreet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #33 Gepost op: 5 september 2020, 11:27:29 »
Zijn die gepolijste velgen geen probleem in combinatie met het zout in de winter? Ik dacht dat dat sneller invreet?

Zoals eerder gezegd ben ik van gedacht veranderd de gepolijste zijn zomerset geworden  ;)

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #34 Gepost op: 5 september 2020, 11:31:44 »
Al wat veranderd:
- SLI toegevoegd
- wat coderingen: opstartscherm, biep bij openen/sluiten, VIM, deurverlichting aan bij R, openen deur alles uit, dimmen DRL bij pinker, pinkers en LDW in HUD
- M gas en rem

Momenteel bezig met uitdokteren van nbt evo navi update en carplay

Offline zephir

• Qualifying
« Reactie #35 Gepost op: 5 september 2020, 11:50:43 »
Al wat veranderd:
- SLI toegevoegd
- wat coderingen: opstartscherm, biep bij openen/sluiten, VIM, deurverlichting aan bij R, openen deur alles uit, dimmen DRL bij pinker, pinkers en LDW in HUD
- M gas en rem

Momenteel bezig met uitdokteren van nbt evo navi update en carplay

Welke tool gebruik jij voor je coderingen?

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #36 Gepost op: 5 september 2020, 16:53:28 »
Welke tool gebruik jij voor je coderingen?

ESYS pro v3...

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #37 Gepost op: 9 september 2020, 16:55:16 »
wat sportiever gemaakt, nieren en de luchtuitlaat vooraan veranderd   ;D ;D ;D

Offline Bakerman911

• Warming Up
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 12 september 2020, 16:31:30 »
Ziet er zeer goed uit :clap: :clap: :clap:

Offline zephir

• Qualifying
« Reactie #39 Gepost op: 12 september 2020, 18:36:31 »
Knappe bak, was te verwachten dat die mods hier niet lang gingen duren he :)

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #40 Gepost op: 12 september 2020, 19:51:02 »
Vandaag de nbt evo geflashed omdat op de huidige geen full screen carplay mogelijk was.  Had nbtevo_K.... (enkel split screen) nu is het nbtevo_U (full screen)

Offline gerloopmans

• Nieuw
  • *
« Reactie #41 Gepost op: 13 september 2020, 09:42:37 »
Vandaag de nbt evo geflashed omdat op de huidige geen full screen carplay mogelijk was.  Had nbtevo_K.... (enkel split screen) nu is het nbtevo_U (full screen)
Heb je ook een foto van carplay voor en na?

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #42 Gepost op: 13 september 2020, 11:48:26 »
Heb je ook een foto van carplay voor en na?

Hier foto van carplay split screen deze is van internet (versie H, I, J, K, L, M) en full screen uit mijn auto, maar full screen is enkel mogelijk met versie N, O, P, Q, R, S, U, V, W.

« Laatst bewerkt op: 13 september 2020, 11:50:07 door deneyer »

Offline zephir

• Qualifying
« Reactie #43 Gepost op: 13 september 2020, 13:02:48 »
Is dat een BMW-eigen functie die je unlockt, of is dat het modificeren van de bestaande software om die iets te laten doen waar die eigenlijk niet voor bedoeld is?

Voor o.a. Waze / Gmaps is dat wel vervelend dat dat niet full screen kan, waar de ingebouwde navi dat wel doet... Die laatst is bij mij veel minder betrouwbaar in situaties waar er veel verkeer is, dan neem ik ondanks het gebrek aan HUD navigatie toch meestal Waze...

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #44 Gepost op: 13 september 2020, 13:09:42 »
Is dat een BMW-eigen functie die je unlockt, of is dat het modificeren van de bestaande software om die iets te laten doen waar die eigenlijk niet voor bedoeld is?

Voor o.a. Waze / Gmaps is dat wel vervelend dat dat niet full screen kan, waar de ingebouwde navi dat wel doet... Die laatst is bij mij veel minder betrouwbaar in situaties waar er veel verkeer is, dan neem ik ondanks het gebrek aan HUD navigatie toch meestal Waze...

Mijn ervaring is net het omgekeerde. Diene Waze stuurt u soms door baantjes waar je dan zoveel tijd verspilt dat je beter 2km file had blijven volgen  :iono:

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #45 Gepost op: 13 september 2020, 15:53:51 »

Denk dat dit een oem functie is, maar bij de oude versies niet mogelijk om te krijgen. Zal wrs een verbetering zijn dat bmw gedaan heeft achteraf, daarom dat het maar vanaf versie nbtevo_N mogelijk zal zijn

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2020, 21:00:31 »
ùAfspraak bij de garage gemaakt want ik heb hem uitlezen is er een klep van de airco geblokkeerd, ook bestuurderszetel zijpaneel is afgebroken, passagierszetel cover zijkant ook afgebroken, motor deed ook raar deze week, ik trok op en de elektrische motor ging over naar de benzine en deze was aan het sputteren.  :censor: :censor: :censor:

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #47 Gepost op: 16 september 2020, 21:08:44 »
ùAfspraak bij de garage gemaakt want ik heb hem uitlezen is er een klep van de airco geblokkeerd, ook bestuurderszetel zijpaneel is afgebroken, passagierszetel cover zijkant ook afgebroken, motor deed ook raar deze week, ik trok op en de elektrische motor ging over naar de benzine en deze was aan het sputteren.  :censor: :censor: :censor:

Ik heb het nooit voor X modellen gehad bij BMW, SUV's in het algemeen (persoonlijke smaak). Ik moet ook eerlijk zeggen, uit mijn eigen BMW (sleutel)ervaring, zonder negatief over te komen naar jou, dat de X5 modellen, ongeacht de generatie, altijd al storingsgevoelige modellen zijn geweest. Scheelt heel vaak iets mee, op de een of andere manier, en de afwerking is niet op niveau van de in Duitsland gebouwde BMW modellen.

Hopelijk wordt alles snel opgelost en heb je garantie ...
« Laatst bewerkt op: 16 september 2020, 22:02:02 door smeersd »

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #48 Gepost op: 16 september 2020, 21:13:31 »
Ik zie ook dat je de navigatie recent hebt ge-update ... Heb je gecontroleerd of er bijkomende modules mee diende te worden ge-update? Dit kan je bekijken in Esys (prerequisites) Enkel de navigatie updaten naar een recenter software niveau zonder de FEM, ZGW (in het bijzonder) mee te updaten is vaak geen goed idee en kan op dergelijke modellen voor problemen zorgen.

Offline deneyer

• Pole Position
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2020, 21:18:42 »
Ik zie ook dat je de navigatie recent hebt ge-update ... Heb je gecontroleerd of er bijkomende modules mee diende te worden ge-update? Dit kan je bekijken in Esys (prerequisites) Enkel de navigatie updaten naar een recenter software niveau zonder de FEM, ZGW (in het bijzonder) mee te updaten is vaak geen goed idee en kan op dergelijke modellen voor problemen zorgen.

Nee heb enkel nbt gedaan, bij mijn vorige heb ik ook enkel de nbt geupdate en nooit problemen mee gehad.  Kan bijna elke module flashen naar nieuwere versie, buiten de bdc gateway, maar dat ben ik niet van zin.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2020, 21:22:42 door deneyer »

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2020, 21:24:35 »
Nee heb enkel nbt gedaan, bij mijn vorige heb ik ook enkel de nbt geupdate en nooit problemen mee gehad

NBT is geen NBT EVO  :) en een hybride is geen gewone benzine of diesel. Heel veel wordt aangestuurd door de navi. Als er een software mismatch is, kan dit voor problemen zorgen. Als je bv. de software in de DME (regeleenheid motor) update naar 2019 niveau (als vb.) en de EGS (bak) niet, krijg je ook problemen en zelfs foutcodes in ISTA.

Zou dus goed kunnen dat door je navi nu te updaten, je andere modules doorslagen. Daarom altijd belangrijk de prerequisites (minimum in combinatie te updaten modules) te controleren  :)

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2020, 21:28:27 »
Het eerste wat ze nu gaan doen in de garage ivm je klachten is een full ISTA LEVEL update. Bij de dealer kunnen ze niet direct zien dat je een update hebt uitgevoerd, dus dat zit wel goed, maar in München zien ze dit wel, dat de software in de NAVI niet overeenstemt met de rest van de auto. Hopelijk vallen ze daar niet over. Normaal niet, maar kan je nooit met zekerheid weten...
« Laatst bewerkt op: 16 september 2020, 21:30:28 door smeersd »