Auteur Topic: [F07,F10,F11] Android unit  (gelezen 572 keer)

Offline jan.van.gent

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
[F07,F10,F11] Android unit
« Gepost op: 3 augustus 2020, 22:35:26 »
Op mijn E39 had ik een aftermarket android unit.
Nu op mijn F11 heb ik dit niet, maar het standaard prof. nav systeem. Maar ik mis de mogelijkheden van een android unit toch wel (spotify, waze,...). Maar langs de andere kant wil ik ook de originele BMW functionaliteiten niet verliezen.

Nu kwam ik dit tegen: [size=78%]https://droiduk.com/product/bmw-5-series-f10-f11-android-10/[/size]
Hiermee kan je blijkbaar naadloos switchen tussen android weergave op dat scherm, of de klassieke bmw functionaliteiten.

Is daar iemand met ervaring in? Of nog mensen met interesse?

Ik denk bv aan @Bimmerstyle of andere F10/F11 mensen?
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Offline Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
Re: Android unit
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2020, 22:53:20 »
Heb je deze site al eens bekeken?

https://www.bimmer-tech.net/

Offline jan.van.gent

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2020, 23:00:31 »
Heb je deze site al eens bekeken?

https://www.bimmer-tech.net/
Jep, die hebben modules om android auto/carplay te retrofitten, maar dat is imo nog iets anders dan een echte android unit te hebben, waar je alles op kan doen zonder dat het je gsm nodig heeft (via usb dan nog, in het geval van bimmertech).
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Offline Janske21

• World Champion
  • Grts
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2020, 01:20:27 »
Jep, die hebben modules om android auto/carplay te retrofitten, maar dat is imo nog iets anders dan een echte android unit te hebben, waar je alles op kan doen zonder dat het je gsm nodig heeft (via usb dan nog, in het geval van bimmertech).
Oh oké.
Ik weet dat niet iedereen fan is van AliExpress maar daar heb je een groot aanbod.
Deze bijvoorbeeld: https://a.aliexpress.com/_dTknMRi

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2020, 17:55:02 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Op zich denk ik niet dat er echt nadelen aan zijn behalve het feit dat het scherm geen anti-reflecterende coating meer gaat hebben. Verder lijk je alles te behouden wat je origineel hebt en krijg je er Android bij. Ik heb geen idee hoe goed of slecht die Android units zijn maar jij hebt er blijkbaar wel wat ervaring mee uit de E39. Als je daar tevreden van was denk ik ook wel dat je hier tevreden van gaat zijn.

Voor mij persoonlijk heeft het niet echt een meerwaarde. Ik gebruik Coyote op de GSM die op de draadloze lader hangt en hoewel ik een Spotify account heb voor thuis ben ik redelijk old-school en heb ik in de auto gewoon nog een iPod zitten. Spotify in de auto zou leuk zijn maar dan wil ik een naadloze ervaring. Van wat ik begrijp moet je dan uw GSM instellen als hotspot en zo met het internet verbinden aangezien die units geen mobiel internet hebben volgens mij en dat vind ik dan weer te veel gedoe. Dan hou ik het liever bij m'n iPod. Die begint te spelen van de moment ik het contact aan zet zonder extra handelingen.

Offline sini

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2020, 01:14:49 »

ziet er interessant uit, mijn F32 van 2014 ondersteunt geen Android, dus lijkt zeker interessant.
Had al over nagedacht en was mij aan het afvragen of een goede tablet mooi gemonteerd geen beter alternatief was, ik ben sowieso geen Ali fan...

Ik zal er over peinzen... Net verhuisd dus weet ik niet of het nu goede ogenblik is om centen daar in te steken :D
Ik volg zeker al is het om te weten hoe het verloopt :D

Nu kwam ik dit tegen: [size=78%]https://droiduk.com/product/bmw-5-series-f10-f11-android-10/[/size]
Hiermee kan je blijkbaar naadloos switchen tussen android weergave op dat scherm, of de klassieke bmw functionaliteiten.

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 1 september 2020, 19:45:12 »
En wat doet zo een Android gedoe als je in Zwitserland komt ....Zwitserland is een niet  lid van EEG .

Offline Claude

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2020, 22:16:50 »
Ondanks mijn registratie in november is dit m'n eerste post.
Sedert nov. heb ik voor het eerst een BMW (F34-2015) waar ik super tevreden over ben.

Het valt me op dat er weinig info te vinden is over de mogelijkheid tot inbouwen van een retrofit MMI Carplay/Auto Android.
Ik gebruik het reeds 8 maanden en zou het zo terug kopen.

Switchen tussen het oem id4 systeem en MMI werkt perfect.
De prijs is ongeveer 215€ afhankelijk waar je het koopt (niet aan mij) levertermijn is ongeveer 1week.
Inbouwen heb ik gedaan binnen het uur. Ik heb nadien nog een achteruitrijd-camera ingebouwd 20€ maar dit was wel iets langer inbouwen dacht 2á3 uur.

Ik zelf heb dus een ID4 NBT systeem wagens van 2014-2016 ongeveer en gebruik carplay steeds draadloos zolang de accu het toelaat.
Scherm formaten 6.5" - 8.8" - 10.25".
Btw Er bestaat ook een systeem voor de CIC unit maar hier heb ik zelf geen ervaring mee. 

Ik wou deze info gewoon delen...