Auteur Topic:  F06 egr afblinden  (gelezen 129 keer)

Offline bambostje

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • 640d
F06 egr afblinden
« Gepost op: 31 juli 2020, 22:39:39 »
Hallo allen. Ik heb dus de f06 640d en heb nu een 2dehands luchtinlaat gekocht welke ik aan het reinigen ben en dan op mijn wagen ga plaatsen. Mij  auto heeft nu 130000 km en heb al gezien dat deze ook vuil is. Nu op youtube veel die er de egr en de koeler afhalen met een blindplaat een dan uitschrijven . Zijn er hier met ervaring , adres voor blindplaat en wie kan herprogrammeren? 
Waar best nieuwe dichtingen kopen ? Oem of niet ?
Bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

liefhebber van de schietsport, aan de auto's werken,vrouw lastig vallen enzo meer...

Offline smeersd

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: F06 egr afblinden
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2020, 11:04:20 »
Hallo allen. Ik heb dus de f06 640d en heb nu een 2dehands luchtinlaat gekocht welke ik aan het reinigen ben en dan op mijn wagen ga plaatsen. Mij  auto heeft nu 130000 km en heb al gezien dat deze ook vuil is. Nu op youtube veel die er de egr en de koeler afhalen met een blindplaat een dan uitschrijven . Zijn er hier met ervaring , adres voor blindplaat en wie kan herprogrammeren? 
Waar best nieuwe dichtingen kopen ? Oem of niet ?
Bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Als de auto een DPF heeft, kan je de EGR niet volledig wegschrijven, want het regeneratieproces maakt gebruik van de EGR. Je kan deze wel gedeeltelijk laten wegprogrammeren dacht ik door de meeste tuners, zodoende dat de afzetting veel minder wordt.

Alleszins met helemaal dicht doen heb ik geen ervaring. Meestal grondig reinigen en dan kan je weer een tijdje verder  :thumbsup: