Auteur Topic: [E6X] E61 2005 CCC vervangen  (gelezen 298 keer)

Offline Badpritt

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
[E6X] E61 2005 CCC vervangen
« Gepost op: 13 juli 2020, 14:59:11 »
Hallo allemaal mijn oude getrouwe E61 bwjr 2005 zijn business navigatie met groot scherm doet niets dan rebooten. De CCC moet dus vervangen worden. Iemand een idee waar men dat kan laten doen? Huidige kostprijs ongeveer (2de hands module hopelijk+inlezen)? (Heeft ook Headup dus had mijn navigatie headup ook liefst  terug werkend gehad, de snelheidsaanduiding werkt wel nog op de headup met het CCC probleem..)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
Re: E61 2005 CCC vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2020, 16:15:07 »
Doet hij het ook wanneer je de navigatie DVD eruit haalt? In mijn E61 heeft hij dit ooit ook eens gedaan. Wanneer ik de DVD eruit haalde bleef hij normaal werken, met de DVD erin constant rebooten. Ik ben dan bij BMW een nieuwe DVD drive gaan halen en heb deze in de CCC gestoken. Nadien werkte hij weer normaal. Kostprijs toen iets van een 150€ + inleveren van de oude drive.

Wat ook kan zijn is dat de koelventilator vast zit. Dan durven ze ook al eens rebooten. Unit eruit halen en de ventilator proper blazen met perslucht kan hierbij helpen. In't slechtste geval nieuwe ventilator in steken.

Offline Badpritt

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2020, 17:36:21 »
Hij doet het altijd en constant, is steeds erger geworden en of het nu koud warm of wat dan ook is buiten, hij blijft rebooten . In het begin van het probleem nog "vers" was en als de wagen "koud" was duurde het soms effe voor hij begon te rebooten.Heb ook de bluetooth module als eens losgekoppeld enz....dus is echt wel de CCC die kapot is denk ik . Dus beetje bang voor de prijs van een andere met inlezen vd module enz...

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2020, 09:22:42 »
@Spasta eens contacteren als je voor dit soort zaken geen nier wil afstaan aan de dealer.....
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR