Auteur Topic: [E6X] Raamrubbers achterruit e60  (gelezen 570 keer)

Offline Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
[E6X] Raamrubbers achterruit e60
« Gepost op: 10 juli 2020, 01:15:29 »
Hey,

De raamrubbers van de achterruit van men pa zen E60 hebben hun beste tijd gehad.
Nu waren we eens aan het kijken om deze te vervangen. Is dit zelf makkelijk te doen? Iemand ervaring mee?
Zo niet, kent iemand een goed adres waar we daar mee terecht kunnen? Kostprijs ...

Gaat om nr4 en 6 op bijlage 1 die we willen vervangen.
Bijlage 2 is de staat er van nu.

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Raamrubbers achterruit e60
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2020, 11:44:14 »
Er zijn auto’s die twintig jaar buiten staan en er beter uitzien qua rubbers... 😱

Is dat toevallig een auto die gewassen werd in een (self)carwash?   

Ik heb van armoe een keer een voorruit zelf vervangen bij een auto. Ik zou het niet meer doen, toch niet alleen. Het terug dichtkitten (zal bij achterruit wel zelfde zijn) moet je ook wat gewoon zijn. Lukte uiteindelijk wel, maar ik ben er alles samen een dag zoet mee geweest en voor ongeveer een 150 euro had ik een nieuwe voorruit.

Bij de dealer heb ik een auto teruggekregen na voorruitvervanging (bleken die te hebben uitbesteed) waar ik water binnenkreeg. Fouten zijn vlug gemaakt.

Offline Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2020, 12:38:59 »
Selfcarwash gebeurt wel eens maar het rare is dat enkel de achterruit er last van heeft. Al de andere rubbers van de ramen en deuren zijn nog in goede staat.

Offline tom_il

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2020, 22:11:57 »
Typisch probleem, zeker in warme landen daar. Zoek even op de amerikaanse fora, daar vind je genoeg hierover.
Pre-LCI 2007 E61 525dA