Auteur Topic:  Atmosferisch vs turbo discussietopic  (gelezen 703 keer)

Online d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Atmosferisch vs turbo discussietopic
« Reactie #60 Gepost op: 1 juli 2020, 15:00:05 »
Ok, ik zal dan geen meningen meer geven omdat ik niet met het ander heb gereden.
Ik zal ook geen simpele vragen meer stellen want dat ligt precies moeilijk bij sommige personen.

Dat is nu ook niet de bedoeling. Ieder mag zijn mening geven uiteraard!
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Online gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #61 Gepost op: 1 juli 2020, 18:01:45 »
Ik snap bepaalde liefhebbers wel vd atmosferische. Enorm genoten vd Z4 en ook de 2 Carrera’s maar een moderne  :///M: moet daar zeker niet voor onder doen.

En ik weet gaat niet enkel om cijfers, want wie dat laatste filmpje zag vd M2 Comp vs de Cayman GT4 dat verschil was enorm (ik post het hieronder nog eens), maar ook de beleving en de sound zijn ENORM belangrijk.

Beleving is er zeker genoeg in een M2 (wie zegt van niet reed er nog niet zelf mee) sound (Vanaf de comp) is zoals reeds meermaals gezegd minder met dank aan de stomme milieunormen en de OPF -> niks aan te doen vrees ik, zal alleen nog slechter worden.

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #62 Gepost op: 1 juli 2020, 19:15:57 »
Persoonlijk vind ik dat filmpje geen hol waard, cfr mijn punten hierboven.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #63 Gepost op: 1 juli 2020, 21:00:28 »
Ook even hier inpikken,

Ik heb al het een en ander gezegd hier maar ik blijf desondanks mijn jonge leeftijd een oude krellen liefhebber.

Ja men ultieme droomwagen is een e30 m3 met carbon airbox en alpha n sturing, waarom? Het geluid van de airbox, het geluid van de uitlaat, de dogleg box, werkendag aan het stuur en pook en de volledige beleving van dat ding, gaat voor mij niets tegen op. En dan zeg ik nog niets over de looks van die vierkante ketel.

Ja het is niet de snelste
Ja het is niet diegene met een shit load aan pk's
Maar een echte drivers car en toeren jagen.

Langs de andere kant op de 2de plaats als droomwagen zit een porsche 718 2.0 cayman T manueel (met de schalen). 2.0 turbo met niet de meest sexy soundtrack maar ik denk dat qua moderne wagens buiten de aankoopprijs deze het beste binnen budget past en me bakken plezier zal geven. Ik vind hem ook gewoon mooi!

Ik ben zot van Geert zen cayman r, zot van de ganse 911 rs line up van porsche en dit zijn ook atmosferische bakken allemaal.

Ik heb het persoonlijk ook niet op turbo blokken eerlijk gezegd maar uit men eigen ervaringen zijn er dan weer wel enkele wagens die er voor mij uitspringen ook qua beleving.

Nissan 180sx
Nissan met de rb26 in
Renault megane 265/275
Bmw m140i (die b58 is echt een geil blok!)

Dit zijn mijn eigen ervaringen trouwens die ik neer pen hier, van andere turboblokken geen ervaring mee.

Nogmaals een hoogtoerig atmosferisch blok die boven de 7k toeren gaat janken is en blijft het voor mij. Toeren jagen, de klank, de mooie lineaire opbouw van de vermogensafgifte. Dat zijn de zaken die het voor mij doen.

Ik denk dat de discussie tussen turbo/atmosferisch gewoon eindeloos zal zijn. Het motorkarakter is gewoon totaal anders. Om dan nog te zwijgen tussen single turbo, twinscroll turbo en bi turbo. Waar ook een enorm verschil allemaal tussen is.

Ook 99% van de moderne wagens die je ziet rijden geven weinig tot geen emotie als je er mee rijdt. Ga 20 jaar terug in de tijd en je hebt een gans ander verhaal. Tegenwoordig ook veel automaaten. Wat bij veel wagens ook wel de beleving weg haalt (ik spreek dan niet over een pdk ofzo)

Nogmaals eindeloze discussie. Ieder heeft zijn voorkeuren en smaken.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car