Auteur Topic:  Zand  (gelezen 285 keer)

Offline Kevinkeusters

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Zand
« Gepost op: 25 juni 2020, 23:09:35 »
Ik had overlaatst ontdekt dat mijn wagen
Vol hangt met zand deeltjes/ harde brobbels overal op mijn wagen. Nu had ik mijn wagen proper gemaakt met een polish zodat ie terug glad was. Nu na 1 dag voel ik over de wagen
En hangt ie terug vol! Iemand een idee hoe dat komt of hoe ik dat kan vermijden?  Met mijn
Vorige auto had ik daar nooit last van. 

Offline Rednose

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
Re: Zand
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2020, 23:19:38 »
Sta je misschien onder of dichtbij een boom geparkeerd?

Offline Kevinkeusters

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2020, 23:31:07 »
Neen hellemaal niet, op mijn werk is een grote parking thats it. Vind het gewoon vreemd. Zelfs op de achteruit van de auto. 

Online pukkie007

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2020, 09:04:32 »
Zand spuit je gewoon van de wagen af. Gedroogde modder/ vette grond is al wat moeilijker. Maar mss is het toch een andere materie? Foto's?

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2020, 09:34:55 »
Ergens een fabriek of zo in de buurt van het parkeerterrein?
Mijn vrouw haar wagen had daar vroeger ook last van, en dat kwam door de uitstoot van een fabriek nabij haar werk.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Online b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2020, 15:51:31 »
Dichtbij een station kun je ook vuiligheid op de lak krijgen. Metaaldeeltjes of iets anders wat bij het remmen van zo een trein vrijkomt.  Bijzonder moeilijk te verwijderen..

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2020, 15:53:15 »
Het zijn toch geen witte spetters? Ik heb zo eens een auto vol gehad, ze hadden witte strepen op de baan herspoten :jpshakehead:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Kevinkeusters

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2020, 16:07:22 »
Nee, lijkt meer zand. Als ik met de hogedruk erover ga krijg ik het wel weg... maar zie mijn eige da niet elke dag doen😅 

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2020, 16:22:15 »
Dat zal dan wss in de lucht hangen.
Hier niet ver van enkele open velden. Met het minste wind meteen zand op de wagens.
Niet te vermijden denk ik :)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2020, 16:26:25 »
Misschien langs een werf gereden? Of langs wegenwerken? Mijn auto hangt ook altijd vol als ik langs wegenwerken passeer.
Audi A7 3.0 TFSI QUATTRO

Online b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2020, 18:52:06 »
Nee, lijkt meer zand. Als ik met de hogedruk erover ga krijg ik het wel weg... maar zie mijn eige da niet elke dag doen😅

Met de volle hoge druk (vaak) de lak reinigen is nu ook niet echt aangeraden. Maar als je het vuil daarmee eraf krijgt is een goed teken. Het zal zich dan wel niet echt vastzetten op de lak of invreten, geen kwaad kunnen als het er een paar dagen op blijft en met een gewone wasbeurt ook wel af zijn.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2020, 15:03:07 »
Mijn nieuwsgierigheid is nu ook gewekt. Zou je foto’s hebben van het fenomeen? Remstof had gekund, maar als het tot op de achterruit hangt...

Vaak met de hogedruk erop, zoals @b_ken al schreef, is inderdaad niet goed. Ik gebruik die zelf vanop flinke afstand om losse vervuiling af te spoelen en te foamen. Naden, rubbers, ... kunnen daar niet goed tegen, het vuil wordt met flinke druk kortstondig over de lak geduwd, krasjes en steenslag krijgen water onder de beschadigde lakrand: niet zo goed...

Eventueel zou je je wagen kunnen kleien om die mooi effen te zetten en een beschermlaagje op aanbrengen. Een sealant, wax, coating, ... zodat de wagen makkelijker te reinigen valt.

Zoals sommigen al vroegen: rijd je langs wegenwerken? Passeren er camions langs de parking van je werk? Of treinen? Als dat metaaldeeltjes zijn van de relatief zachte wielen, dan zou je als off label use een iron-x of iron-out kunnen vernevelen op de lak en binnen de vijf min afspoelen om alles eens zuiver te krijgen.

Het zal niet aan de auto liggen, maar aan een extern nieuw iets waar je nog geen weet van hebt. Vraag eens aan met de hand wassende collega’s of zij er last van hebben. Carwashgangers geven daar sowieso meestal weinig om.