Auteur Topic:  Premium Selection garantie vraagje  (gelezen 578 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marv

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 2
Premium Selection garantie vraagje
« Gepost op: 20 juni 2020, 15:37:06 »
Ik heb een 6-tal maanden geleden een X1 gekocht in premium selection, ik kreeg hierbij 4j garantie.

Ik weet dat ik zowieso het onderhoud moet laten doen bij een BMW consessie, maar hoe zit het met kleinere zaken zoals
het vervangen van remblokken, remschijven enzovoort? Remblokken kan ik zelf vervangen of laten doen door en een goede kennis
(zelfstandig garagist die diagnosesystemen e.d. heeft).
Zal de premium select garantie vervallen als ik remblokken niet bij een bmw-consessie laat vervangen?

thanks!

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2020, 18:17:50 »
Interessante vraag, wil ik ook wel eens weten.

En hoe zit het met km beperking? Ik las op bmw site dat het ongelimiteerd is, maar heb al via andere bronnen gehoord dat het max 200.000 km zou zijn? Iemand een idee?
Heb namelijk vandaag een premium selection gekocht.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk


Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2020, 19:35:22 »
200.000 km is het einde van uw garantie. Defo!

'In principe' moet ALLE onderhoud door een dealer gedaan worden. Hier heb ik echter geen ervaring mee, kan er dus ook geen zekerheid over geven.

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2020, 19:37:29 »
200.000 km is het einde van uw garantie. Defo!

'In principe' moet ALLE onderhoud door een dealer gedaan worden. Hier heb ik echter geen ervaring mee, kan er dus ook geen zekerheid over geven.
Dat staat dus nergens e...  Dat van die km...

Dit staat op de site van BMW premium selection:

Een wagen die u kunt vertrouwen: elke BMW Premium Selection tweedehandswagen geniet automatisch van een uitstekende garantie van twee jaar, onbeperkt in kilometers. Uw wagen is dus gedekt door een uitgebreide garantie gedurende 24 maanden op alle mechanische/elektronische onderdelen en voor de werkuren van de inbegrepen reparaties , waar u ook bent in de Europese Unie, ongeacht de hoeveelheid gereden kilometers.

Veel duidelijker kan het imo niet zijn. Maar toch beweren veel mensen dat het stopt bij 200.000 km.
De wagen die ik kocht heeft 142.000 km, ik zal dus de 200.000 km overschrijden in 2.5 jaar.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2020, 19:39:59 door jan.van.gent »

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2020, 20:15:46 »
Bij aflevering van je Premium Selection krijg je een certificaat van de garantie mee. Daarop staat oa dat je 48 maanden garantie hebt, wel met een * gemarkeerd. Onderaan vind je dan dat* terug met de vermelding van max. 200k kilometer ...

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2020, 20:17:13 »
Ah damn, is me dus op geen enkel moment verteld geweest, en dat papier krijg je natuurlijk pas te zien bij aflevering. Klote praktijken imo...

Sent from my Mi 9T using Tapatalk


Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2020, 20:27:15 »
Klopt. Maar elke verkoper is het wel verplicht van de concessiehouder en van BMW Belgium om dat expliciet aan u te melden !!!

Je bent terecht boos. Alhoewel er mss ook wel een belletje mocht gaan rinkelen bij ' onbeperkt in kilometers', zeker bij uw 142k. Maar fair enough.  :-X

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2020, 20:34:15 »
Klopt. Maar elke verkoper is het wel verplicht van de concessiehouder en van BMW Belgium om dat expliciet aan u te melden !!!

Je bent terecht boos. Alhoewel er mss ook wel een belletje mocht gaan rinkelen bij ' onbeperkt in kilometers', zeker bij uw 142k. Maar fair enough.  :-X
Welja, de wagen stond te koop zonder premium selection. Mits opleg van €2k konden ze hem wel verkopen als premium (enfin, dat zijn ze 90% zeker, maandag krijg ik bevestiging).
Goed, €2k voor 4 jaar gemoedsrust leek me een prima deal. €2k voor 2 jaar gemoedsrust is al een stuk duurdere "verzekering" voor gemoedsrust hé.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10351
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2020, 20:36:06 »
Het is ook mijn indruk dat die PS meer voordelen voor de dealer inhoudt, dan voor de klant.
Je bent al verplicht om alle onderhoud bij de dealer te laten doen. Als er alsnog iets scheelt is het telkens weer u doorheen gedetailleerde voorwaarden worstelen om te zien of ze, al dan niet terecht, proberen te ontsnappen aan hun garantie.

Al meerdere keren vodden geweest met de PS van mijn dochter. Waterinsijpeling probeerden ze aan te ontsnappen, is na veel moeite niet gelukt. Een keer probeerden ze heel de garantie af te blazen omdat ze eens 1000km te laat op onderhoud ging. Is na wat getouwtrek ook niet gelukt.  En laatst kunnen fluiten naar een kapotte AGM batterij. Dat wordt gelijkgesteld met slijtageonderdelen zoals banden of remblokken. Die 2 laatste begrijp ik. Maar van een batterij kun je toch een bepaalde levensduur verwachten die nauwelijks afhangt van de manier van rijden.
Niks aan te doen ... er is geen garantie op batterijen.  Voor mij is de ganse auto dan één groot slijtageonderdeel.

Sorry Jan, voor ons geen PS meer.

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #9 Gepost op: 20 juni 2020, 20:43:54 »
Nu ben ik benieuwd hoe dit verhaal eindigt. Wetende dat vele verkopers en dealers hier aardig meelezen ... 8)

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2020, 20:50:24 »
Mijn pa heeft echt wel goede ervaringen met premium selection. Dus ik zie de meerwaarde wel daarvan tov een minimale 1-jaar verzekering op motor/boite zoals ik op mijn Z3 had toen ik die kocht.
Zeker op een 5-reeks touring waar luchtbalgen bv al eens durven falen (en specifiek nagevraagd, dit wordt niet als slijtage onderdeel aanzien), of een auto met vrij veel snufjes/zaken die kapot kunnen gaan.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10351
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2020, 20:56:39 »
Ik dacht wel dat er mensen met betere ervaringen moesten zijn, anders bestond die formule al lang niet meer. Maar voor ons werkt het niet.

Proficiat met de aankoop btw.  :thumbsup:

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2020, 20:59:15 »
Ik dacht wel dat er mensen met betere ervaringen moesten zijn, anders bestond die formule al lang niet meer. Maar voor ons werkt het niet.

Proficiat met de aankoop btw.  :thumbsup:
Bedankt! topicje volgt wel eens de wagen hier staat.

Misschien terug naar het onderwerp van de topic starter, hoe zit het met onderhoud ergens anders te laten uitvoeren?
Ik dacht dat @Lectra bv zijn 5 reeks ook al bij PSG had laten onderhouden, en dat dit geen probleem was voor premium selection garantie issues?

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2020, 21:07:12 »
On topic:

In de kleine lettertjes staat dat er steeds met originele wisselstukken gewerkt mag worden. Dus als PSG zich daar aan houdt, dan is het voor Bornem mss wel ok. Nogmaals, concrete ervaring heb ik hier niet mee.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10351
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2020, 21:12:43 »
Dit staat in de kleine lettertjes:

Citaat
3. Verplichtingen koper
Om een beroep op de BMW Premium Selection garantie te kunnen doen dient de houder van het BMW Premium Selection certificaat de automobiel tijdens de duur van de garantie te laten onderhouden overeenkomstig de fabrieksrichtlijnen. Indien reparatie bij een niet erkend BMW Dealer of Service Partner is uitgevoerd, dan dient de klant aan te tonen middels bewijsstukken dat deze reparatie conform fabrieksrichtlijnen en met originele BMW onderdelen of onderdelen van ten minste dezelfde kwaliteit als originele BMW onderdelen is verricht. Een en ander met dien verstande dat het op generlei wijze de eigenschappen van de automobiel direct of indirect wijzigt of kan wijzigen. Indien zich een defect manifesteert, dient de koper zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen drie werkdagen nadat het defect zich heeft gemanifesteerd, zich te melden bij de BMW dealer die ingevolge het onder 6 dan wel 7 bepaalde de reparatie dient uit te voeren. De houder van het BMW Premium Selection certificaat dient de aanwijzingen van deze dealer terzake onderzoek en/of herstel op te volgen.

In theorie mag je dus elders gaan, maar ik denk dat het zeker het begin van een lange discussie kan worden.

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #15 Gepost op: 20 juni 2020, 21:19:59 »
En dan lees ik nu weer dit... Dit is dus het enige wat ik online heb gevonden voor de 48 maand. Noch op bmw.be, of op andere dealer sites niets terug gevonden. Enkel op de site van L.L. dealer.

« Laatst bewerkt op: 20 juni 2020, 21:51:50 door jan.van.gent »

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline pukkie007

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2020, 21:32:58 »
48 maanden bijstand bij pech, dat klopt ook niet. Moet 24 maanden zijn...

Hoog tijd dat men de zaken eens op orde zet bij P S.  >:D

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10943
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2020, 22:21:02 »
Hier goede ervaring met PS garantie.
Onderhoud (PSG) steeds moeten aantonen aan de hand van facturen. @Jables werkte toen nog bij die dealer dus dat zal misschien ook geholpen hebben
Zelfs letterlijk in de laatste maand van jaar 4 (of iets voor de 200k km, weet het niet meer) nog een dure herstelling kunnen verhalen op PS.
Laat zeker iets weten als de kms effectief onbeperkt zijn 4 jaar lang.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10351
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2020, 09:02:46 »
De goodwill van de dealer gaat idd. een zeer grote rol spelen. De lijst van "uitzonderingen" waarvan sprake in de post van Jan is ellenlang. Zo goed als elk defect is, mits een beetje interpretatie, wel terug te vinden in die lijst wat nogal wat "mogelijkheden" schept voor een dealer die geen zin heeft in garantie.

Komt er trouwens LPG in Jan ? Want dat is een technische wijziging en alle defecten die hiervan het gevolg kunnen zijn, zijn ook uitgesloten.

Offline jan.van.gent

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9120
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2020, 09:03:51 »
Neen, is een 535d

Sent from my Mi 9T using Tapatalk


Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10351
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #20 Gepost op: 21 juni 2020, 09:16:45 »
 :thumbsup:

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3108
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #21 Gepost op: 21 juni 2020, 09:26:51 »
Welja, de wagen stond te koop zonder premium selection. Mits opleg van €2k konden ze hem wel verkopen als premium (enfin, dat zijn ze 90% zeker, maandag krijg ik bevestiging).
Goed, €2k voor 4 jaar gemoedsrust leek me een prima deal. €2k voor 2 jaar gemoedsrust is al een stuk duurdere "verzekering" voor gemoedsrust hé.

Eigenlijk vroeg ik mij af hoe het komt dat een wagen met dergelijk "hoog" kilometerstand nog in de premium selection te koop stond, maar met de bovenstaande tekst is het me zeer duidelijk aangezien je er zelf de europlus polis bij koopt. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8501
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #22 Gepost op: 22 juni 2020, 11:49:39 »
Premium Selection is normaliter 24 maanden, deze garantie is kilometer onbeperkt.
Van zodra je spreekt over een premium selection met een garantie van 48 maanden zijn er actievoorwaarden van toepassing en krijg je in principe een beperking in kilometers :

• De contractuele garantie van 48 maanden is geldig voor alle 4-cilinder en 6-cilinder benzine en diesel modellen met uitzondering van de M en M Performance producten.
De garantie BMW Premium Selection geldt voor 4 jaar of tot max. 200.000km (eerst bereikte limiet is geldig).

In jouw geval Jan, zou ik eens bekijken om dit laten om te buigen naar 2 jaar garantie en 2 jaar onderhoud i.p.v. 4 jaar garantie.  (dit is ook soms een lopende actievoorwaarde voor Premium Selection's)
Gezien je opgave van huidige kilometers en kilometers per jaar ga je na 3 jaar je maximum bereiken en dus 1 jaar garantie vergooien.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3108
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2020, 10:30:23 »
Bedankt! topicje volgt wel eens de wagen hier staat.

Misschien terug naar het onderwerp van de topic starter, hoe zit het met onderhoud ergens anders te laten uitvoeren?
Ik dacht dat @Lectra bv zijn 5 reeks ook al bij PSG had laten onderhouden, en dat dit geen probleem was voor premium selection garantie issues?

Onderhouden kunnen toch gewoon gebeuren bij een BMW specialist aangezien een aantal daarvan zelfs een overeenkomst hebben met BMW,zoals Psg,Power industries en nog anderen. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2580
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2020, 16:50:51 »
Mijn pa heeft echt wel goede ervaringen met premium selection. Dus ik zie de meerwaarde wel daarvan tov een minimale 1-jaar verzekering op motor/boite zoals ik op mijn Z3 had toen ik die kocht.
Zeker op een 5-reeks touring waar luchtbalgen bv al eens durven falen (en specifiek nagevraagd, dit wordt niet als slijtage onderdeel aanzien), of een auto met vrij veel snufjes/zaken die kapot kunnen gaan.

Is die luchtbalg van rubber? Maakt het deel uit van de ophanging? Kijk dan eens naar de lijst van uitsluitingen...

Offline Iksree

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8501
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2020, 12:25:20 »
Is die luchtbalg van rubber? Maakt het deel uit van de ophanging? Kijk dan eens naar de lijst van uitsluitingen...
Luchtbalgen worden vervangen onder PS garantie. Zelf ook voorgehad, eerst links, dan rechts.
Rechts was zelfs buiten garantietermijn van de PS en nog vervangen.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10943
Re: Premium Selection garantie vraagje
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2020, 19:47:19 »
^
Idem