Auteur Topic:  PS5  (gelezen 6240 keer)

Offline skink

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: PS5
« Reactie #120 Gepost op: 14 september 2020, 10:55:50 »
Onderdelen die in de bestelde ps5 zullen zitten

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #121 Gepost op: 14 september 2020, 17:55:40 »
Die SSD gaat snel volstaan vrees ik  :-X
Mijn PS4 500gb staat ook vol van CoD alleen - zal dus weer externe HDD aanhangen worden.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #122 Gepost op: 14 september 2020, 19:11:52 »
Mijn PS4 500gb staat ook vol van CoD alleen - zal dus weer externe HDD aanhangen worden.

Ja inderdaad, meer kan tegenwoordig toch de grote kost niet zijn.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #123 Gepost op: 14 september 2020, 19:28:01 »
De interne kan je ook altijd uitbreiden, maar dat is natuurlijk wel kak tijdens de garantieperiode.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #124 Gepost op: 14 september 2020, 19:53:04 »
SSD blijft kostelijk toch als je in die grote sizes gaat... zou stom zijn om dan ook weer in te boeten op snelheid als je een gewone externe disk zou gebruiken.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #125 Gepost op: 14 september 2020, 20:21:37 »
SSD blijft kostelijk toch als je in die grote sizes gaat... zou stom zijn om dan ook weer in te boeten op snelheid als je een gewone externe disk zou gebruiken.
Ook wel waar, je zal altijd een dikke 300€ kwijt zijn, of meer afhankelijk van het type.

Ik had nu persoonlijk wel gedacht dat die digital edition een grotere zou hebben als de disc versie...

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #126 Gepost op: 14 september 2020, 20:54:39 »
Edit : ik verneem net dat er keuze komt tussen verschillende opslagcapaciteiten

500 gb
825 gb
1 tb
2 tb

Maar wanneer.. en het prijskaartje

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #127 Gepost op: 14 september 2020, 21:38:16 »
Ook wel waar, je zal altijd een dikke 300€ kwijt zijn, of meer afhankelijk van het type.

Ik had nu persoonlijk wel gedacht dat die digital edition een grotere zou hebben als de disc versie...

Ik had gehoopt dat we geen opslag meer gingen nodig hebben, en alles via servers ging verlopen, genre digibox versus digicorder.
Waarschijnlijk zal enkel de 825 beschikbaar zal zijn bij launch.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #128 Gepost op: 14 september 2020, 21:41:35 »
Ik had gehoopt dat we geen opslag meer gingen nodig hebben, en alles via servers ging verlopen, genre digibox versus digicorder.
Waarschijnlijk zal enkel de 825 beschikbaar zal zijn bij launch.
Belgium is so not ready :toofunny:

Telenet krijgt een aderlating als we 500 gig moeten streamen om te kunnen gamen, om nog te zwijgen van de up&down data tijdens het gamen

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #129 Gepost op: 14 september 2020, 21:46:44 »
 :toofunny:

Eigenlijk is het triestig :wiggleyes: high tech landje hoor :clap:

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #130 Gepost op: 15 september 2020, 08:28:33 »
En dat allemaal omdat we de fiberboot gemist hebben (naar mijn bescheiden mening).

Ze hadden misschien met een SSD caching kunnen werken zoals intel optane met dan een fysieke grotere disk.
Wat ik me afvraag is of een SSD echt wel een must was - as in - is de snelheid van de SSD nodig voor de games. Sowieso maakt dat een wereld van verschil in snelheid.

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #131 Gepost op: 15 september 2020, 08:32:34 »

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #132 Gepost op: 15 september 2020, 08:39:29 »
Ik hoop dat de PS5 levert wat ze beloven: zeer snelle laadtijden. 

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #133 Gepost op: 16 september 2020, 07:39:08 »
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #134 Gepost op: 16 september 2020, 11:26:58 »
Belgium is so not ready :toofunny:

Telenet krijgt een aderlating als we 500 gig moeten streamen om te kunnen gamen, om nog te zwijgen van de up&down data tijdens het gamen

Wel het zou de verkoop van de zwaardere pakketten en extra volume wel wat kunnen aanwakkeren.

Eerlijkheidshalve moet je toegeven dat er serieus is geïnvesteerd de laatste jaren, als je ziet hoe er tegenwoordig gestreamd wordt over die 'kabel'. Ik zou graag eens de evolutie van dataverbruik zien per gebruiker. We komen van héél ver.

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #135 Gepost op: 16 september 2020, 11:30:06 »
True, true... Maar persoonlijk betaal ik net geen 128 euro per maand voor wat Internet en gsm's voor ons 4. Vind ik toch wel genoeg, en blijkbaar helemaal als je vergelijkt met de buurlanden. Ik heb wel geen idee wat je daar concreet betaalt en of de kwaliteit deugt.
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #136 Gepost op: 16 september 2020, 12:21:24 »
True, true... Maar persoonlijk betaal ik net geen 128 euro per maand voor wat Internet en gsm's voor ons 4. Vind ik toch wel genoeg, en blijkbaar helemaal als je vergelijkt met de buurlanden. Ik heb wel geen idee wat je daar concreet betaalt en of de kwaliteit deugt.

Ik kan vergelijken met Bulgarije en daar betaal je peanuts voor een pak meer bandbreedte en quasi onbeperkt volume. De wireless op cafe/hotel is daar vaak beter dan uw connectie thuis  :toofunny:

128 euro is stevig vind ik persoonlijk.

Interessant vergelijking van de tarieven over europa: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/fixed-broadband-prices-europe-2018

Opvallen is het grote verschil in prijszetting tussen de bundels met tv/telefonie.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #137 Gepost op: 16 september 2020, 12:25:27 »
Toen ik nog zwaar aan online gaming deed lachten mijn internationale teammakkers België reeds uit.

Die mannen hadden 10 jaar geleden al bijna de huidige snelheden, onbeperkt, en aan 1/4de van de prijs..

Online Monky

• Premium Member
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
« Reactie #138 Gepost op: 16 september 2020, 13:26:34 »
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #139 Gepost op: 16 september 2020, 13:28:47 »
Lame, xbox blijft toch heerser dus  8)

Lol

Offline vinox

• World Champion
« Reactie #140 Gepost op: 16 september 2020, 13:54:46 »
 ;D

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #141 Gepost op: 16 september 2020, 14:07:18 »
Daar komen de Xbox en pc trollen en fanboys met zinloze inbreng ;D

Online Monky

• Premium Member
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
« Reactie #142 Gepost op: 16 september 2020, 14:26:55 »
Daar komen de Xbox en pc trollen en fanboys met zinloze inbreng ;D

:toofunny: :toofunny:
Dat was eigenlijk gewoon exact mijn bedoeling om te zien wat de reacties gingen zijn.
Ik heb ooit een 1st gen xbox gehad en een 360 in occasie ondertussen al heeel wat jaren terug, en daar is het voorlopig bij gebleven  :greddy:
Langs een kant zou ik mij ook wel nog eens kunnen overhalen om aan te schaffen, maar op veel punten denk ik dan toch meer 'nah'. (fifa speel ik niet, shooters is beter op pc, racen is dan weer enkel tof met stuur en pedalen, etc ...)
Maar het zou wel een xbox zijn, waarom weet ik niet, gewoon van vroeger uit  :iono:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #143 Gepost op: 16 september 2020, 14:31:15 »
Was ook mijn bedoeling om wat te zeveren ;)
Ik vind het allemaal goed hoor.
Waar het bij mij op aankomt, is mijn vriendenkring. Dat maakt dat ik PS koop. Ik zit al 15 jaar in een vrijblijvende clan van Vlamingen en Nederlanders, die spelen allemaal PS. Dus we blijven met z’n allen op dat platform. Er is vast beter, maar dat maakt ons niet uit. Ook wel makkelijk om mee te nemen op gameweekend (doen we nu wel niet meer) en uiteindelijk... vrij goedkoop en compact gamen :thumbsup:

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #144 Gepost op: 16 september 2020, 14:39:52 »
Deze avond om 22u een showcase...  :)
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #145 Gepost op: 16 september 2020, 14:51:08 »
shooters is beter op pc, racen is dan weer enkel tof met stuur en pedalen, etc ...

dat is dikke zever dat ge uzelf alleen maar wijsmaakt en daardoor wellicht een self-fullfilling prophecy krijgt.
Ik speel Call of Duty: Modern Warfare, GTA, Gran Turismo, Forza (Horizon & Motorsport), ... allemaal op console met controller en dat is toch dikke fun.
Heb op het punt gestaan een simrig te kopen vorig jaar en ik ben eigenlijk blij dat ik dat niet heb gedaan.
Want dan kom je weer op een punt waar je 1000'en euro's gaat uitgeven aan allerlei shit dat je amper gebruikt.

Ook koop ik geen consoles bij launch en/of nieuw meer en dan haal je gewoon gemakkelijk elke geïnvesteerde euro er opnieuw terug uit :)
« Laatst bewerkt op: 16 september 2020, 14:52:50 door GeoBem007 »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #146 Gepost op: 16 september 2020, 15:01:31 »
Zelf jaren op X-box gespeeld @Monky, originele, 360, One-X en nu One-S, tot 3 jaar terug, een PS4 er bij gekocht vanwege het aanbod aan games.
Die X-box staat bijna niet meer aan :-[ die wordt gebruikt wel als Blu-Ray speler :wiggleyes:

Ik vind de PS4 véél smoother werken, rapper opstarten, stiller, enz.
Als ik de X-box opzet iiiiiiedere keer gezever over een update… dat is dan 2653 GB en heeft 2u nodig ::)
Heb al geen zin meer om te spelen…

Ik zou het eens proberen moest ik u zijn :)
Ge gaat binnenkort toch koopjes kunnen doen op dat vlak :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #147 Gepost op: 16 september 2020, 15:12:37 »
dat is dikke zever dat ge uzelf alleen maar wijsmaakt en daardoor wellicht een self-fullfilling prophecy krijgt.
Ik speel Call of Duty: Modern Warfare, GTA, Gran Turismo, Forza (Horizon & Motorsport), ... allemaal op console met controller en dat is toch dikke fun.
Heb op het punt gestaan een simrig te kopen vorig jaar en ik ben eigenlijk blij dat ik dat niet heb gedaan.
Want dan kom je weer op een punt waar je 1000'en euro's gaat uitgeven aan allerlei shit dat je amper gebruikt.

Ook koop ik geen consoles bij launch en/of nieuw meer en dan haal je gewoon gemakkelijk elke geïnvesteerde euro er opnieuw terug uit :)

Hmm ik geeft toch ook monkey gelijk daarin. Enfin, shooters kan misschien nog lukken mits gigantisch veel oefening. Maar sim racing met een controller, dat is het toch echt niet.  ???

Online Monky

• Premium Member
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
« Reactie #148 Gepost op: 16 september 2020, 15:20:08 »

Ow rustig  ;D
Dit is grotendeels ook persoonlijke voorkeur en ervaring uit het verleden.
Is dat daarom waarheid, nee zeker niet. Uiteraard heb je er altijd die het ene liever hebben dan het andere.
Racen met simrig heb ik zelfs nog niet gedaan, dus eigenlijk geen idee. Ik weet gewoon van mezelf dat ik dat niet zo goed kan controleren met een controller.
Shooters daarentegen vind ik een muis en toetsenbord toch echt wel accurater dan controller, al is dit ook weer gewoonte en oefening.

en @d.fine goed om te weten moest ik het ooit terug overwegen.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #149 Gepost op: 16 september 2020, 15:26:41 »
AWSD + muis, daar gaat niets boven.
Tijd terug ook eens shooter op console geprobeerd, daar zou ik uren en dagen moeten insteken om daar mee weg te zijn, dat heb ik er niet voor over!