Auteur Topic: [E9X] Bmw e90 keuring verlaging  (gelezen 721 keer)

Offline Thomasss

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
[E9X] Bmw e90 keuring verlaging
« Gepost op: 10 juni 2020, 23:14:08 »
Beste ,

Ik heb een schroefset gekocht en zelf gemonteerd.
Op de veer Vanvoor staat een nummer ,op de hulpveer ook.Die van de hulpveer is al nimeer zichtbaar ,komt mede door aanraking bij montage.

Vanachter was er een sticker op de veer ,dat is ook losgekomen.

Kijken ze naar die nummers op de keuring ?

Wat doen ze nog ? Wielgeometrie...

Ook moet je een montageattest laten invullen ,op de website van goca zie je een voorbeeld ervan waarop staat dat je de hoogte moet invullen van de naaf tot aan de wielkast voor de montage en na de montage ! Is dit Ook echt zo of is dit gewoon maar een voorbeeld ?

Offline Mr. SLASH

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: Bmw e90 keuring verlaging
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2020, 00:48:32 »
Je kan zelf geen montage attest invullen of je zou een erkend installateur moeten zijn.

En die keuring voor verlaging verloopt vrij correct, ze kijken elk nr ed na.
Dus ja, alles moet juist ingevuld zijn.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline Phantom Five

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2020, 04:32:09 »
Klopt helemaal zoals @Mr. SLASH hier schrijft.
De nummers op de veren moet aanwezig en leesbaar zijn. Indien dit niet het geval is ben je eraan voor de moeite.
Dat montage attest moet ook aanwezig zijn en correct ingevuld zijn zonder correcties op aan te brengen en dit door een erkend installateur.

Ik vul dat steeds zelf in en laat dat montage attest dan afstempelen en ondertekenen door een maat van mij die een garage heeft en dus ook een btw nummer  ^-^
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Thomasss

• Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2020, 13:17:40 »
Ja dan kan ik de set al weggooien denk ik of eens contact opnemen met de leverancier.Door beetje aanraking al afgaan ....

"Maar ik vraag me dan wel af ,hoe gaan. Ze die nummers nakijken ? Krikken ze de auto omhoog ofzo want je anders zie je toch niets van die letters

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2020, 13:20:56 »
Ja dan kan ik de set al weggooien denk ik of eens contact opnemen met de leverancier.Door beetje aanraking al afgaan ....

"Maar ik vraag me dan wel af ,hoe gaan. Ze die nummers nakijken ? Krikken ze de auto omhoog ofzo want je anders zie je toch niets van die letters

Op de keuring zetten ze hem als laatste stap op de brug. Altijd zo geweest dacht ik?
BMW 630i

Offline Thomasss

• Pole Position
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2020, 14:41:38 »
Op de keuring zetten ze hem als laatste stap op de brug. Altijd zo geweest dacht ik?
ja maar ze kunne de wielen toch niet van de grond tillen denk ik ofwel ? En als ze niet van de grond getild worden dan kun je toch niet kijken naar de letters op de veren? Door gewoon onderaan te kijken lukt zie toch niet genoeg Vanvoor.Vanachter beter

Offline Mr. SLASH

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2020, 15:48:56 »
Waarom zouden ze de wielen niet van de grond kunnen tillen ?
Zoiets doen ze zelfs bij de periodieke keuring.
Toen ik voor verlaagde keuring ben geweest , heeft dat langer geduurd dan een gewone jaarlijkse keuring en de auto stond op een brug en werd ook uitgemeten met zo uitlijntoestel.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline Thomasss

• Pole Position
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2020, 17:18:42 »
Waarom zouden ze de wielen niet van de grond kunnen tillen ?
Zoiets doen ze zelfs bij de periodieke keuring.
Toen ik voor verlaagde keuring ben geweest , heeft dat langer geduurd dan een gewone jaarlijkse keuring en de auto stond op een brug en werd ook uitgemeten met zo uitlijntoestel.
Aja die brug is voorzien van nog een lift op de brug ...om de wagen omhoog te tillen.Als ze naar de letters gaan kijken is het echt wel gene vans dat ik ga gaan.Vanachter staan de stickers nog op de schokdempers maar op 1 draaischroef nimeer en over de zichtbaarheid van de nummers op de spiralen twijfel ik ook.vanvoor is de kleine hulpveer moeilijk of bijna nimeer leesbaar.

Offline Thomasss

• Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2020, 17:21:41 »
Ivm met die hoogte naar-wielkast ,ik heb dat niet opgemeten met originele veren.Ik kan nu wel meten.Is daar geen standaard waarde voor ? Voor die originele ? Of kan een garagist dat correct invullen ?

Offline JeffreyVL0909

• Nieuw
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2020, 12:57:16 »
Zat onlangs met hetzelfde probleem.
De verlaagde stand meten, en het verlaagde waarde gewoon bij tellen. Staat op je homologatie attest. (Goca/tuv)
Dan zit je goed