Auteur Topic: [Z-reeks] trekhaak  (gelezen 374 keer)

Offline hmn_pwr

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[Z-reeks] trekhaak
« Gepost op: 9 juni 2020, 09:57:52 »
Iemand die daar ooit voor gekeken heeft?
Net gebeld naar https://gdwtowbars.com/contact en zij denken dat het niet mogelijk is. Alleszinds niet bij hen. Blijkbaar voor geen enkele Z3/Z4 serie. Ik rijd met een E86 Z4.

Als er een aftermarket trekhaak ontwikkeld moet worden is dat in samenspraak met de constructeur (ook m.b.t de homologatie voor elk land!) en als ze denken dat de vraag veel te klein is, zodat het niet rendabel zal zijn, dat beginnen ze er niet aan (een prototype ontwikkelen kost heel veel geld) en is het dus niet beschikbaar.

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
Re: trekhaak
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2020, 11:06:05 »
https://www.kupplung.de/anhaengerkupplung-abnehmbar-103408-04924-1.html

Zijn toch genoeg voorbeelden en foto's online te vinden van Z4's met trekhaak ...

Offline hmn_pwr

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2020, 17:29:36 »
Straf 't is dan nog ene van GDW...  ::)

Kans is wel klein dat dat er ooit opkomt, op de foto zie ik dat het niet onder de bumper hangt maar erop. 'k Ga dat amper gebruiken (om fietsrek op te plaatsen) dus hij moet onzichtbaar zijn (99,9% van de tijd zal ik geen fietsrek nodig hebben) en bij de beschrijving las ik o.a. "Eine Bearbeitung im sichtbaren Bereich des Stoßfängers ist notwendig."
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2020, 17:34:55 door hmn_pwr »

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2020, 17:33:02 »
Bovendien nog een moeilijke plaats in de bumper op bv een afdekplaatje te zetten voor als de haak niet erop staat.
Ik zou het precies ook niet doen.

Als het alleen voor een fietsendrager is, bestaat er niets dat je aan het kofferdeksel en/of bumper bevestigt ?

Offline hmn_pwr

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2020, 17:39:43 »
Als het alleen voor een fietsendrager is, bestaat er niets dat je aan het kofferdeksel en/of bumper bevestigt ?
Goede opmerking!
Dat bestaat zeker, maar niet evident met kofferdeksel dat diagonaal is ipv plat. En de kofferruit is bol. En dan zie je ook helemaal niets meer door je achterruit, weliswaar een klein nadeel maar toch. En 'k herinner me als klein manneke dat fietsrekken gemonteerd op de koffer wel eens problemen kunnen geven en in het ergste geval eraf vliegen, mijn nonkel heeft dit voorgehad. Dat was wel eind de jaren '80, toen blijkbaar redelijk wat kloddefietsrekken op de markt met van die zuignappen en de gevolgen van dien.

Offline hmn_pwr

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2020, 17:46:22 »
Vorige week gemerkt dat ik heel gemakkelijk 4 zomerbanden in de 116d van mijn zus kreeg. Ik heb de indruk dat ik er zelfs gemakkelijker mijn koersfiets in zal krijgen (gewoon het voorwiel eruit en de rest van de fiets kan volledig plat in de koffer met de achterbank plat) dan in mijn E92 325d. Wat ik niet verwacht had, omdat ik dacht dat de kofferruimte in een 1 heel wat smaller zou zijn dan in een 3.

Dus de noodzaak van een fietsrek valt bijna weg, gewoon af en toe haar 1 gebruiken. Ze zal het geen straf vinden om dan desnoods een dag met m'n Z'tje rond te toeren. Haar 116d was wel ff aanpassen om mee te rijden tov de 3.0si  ;D