Auteur Topic:  off topic - glascoating aanbrengen op glazen douchewand  (gelezen 668 keer)

Offline Diezelke

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
off topic - glascoating aanbrengen op glazen douchewand
« Gepost op: 5 juni 2020, 22:42:12 »
Hoi hoi allemaal,

ik vroeg me af of iemand al eens geprobeerd had om een glascoating voor op de wagen aan te brengen op glazen wanden van een douchewand ?

Wij hebben behoorlijk veel kalk in het water zitten (heel hard water) en dus dien ik de glazen wanden van de douche telkens te drogen na elke douchebeurt. neemt wat tijd, dus als ik het kan vermijden met een glascoating, is dat zeker de moeite waard.

Voor alle duidelijkheid: ik heb reeds een waterverzachter. Niettemin werd ons aangeraden de douche uit te drogen na elke douchebeurt.

Vraag: indien ik een glascoating (voor autovensters) aanbreng op het glas van de glazen douchewanden, zou ik dan de douchewanden dan alsnog dienen af te drogen? Of zou dit het afdrogen aanzienlijk vereenvoudigen ?

Wellicht is er iemand die onmiddellijk kan zeggen, goed idee (hopelijk) of slecht idee (minder :)) maar dan probeer ik het eens :)

Glas is glas lijkt me ?

Alvast bedankt,

Groetjes

Diezelke
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline Pannenkoek

• World Champion
Re: off topic - glascoating aanbrengen op glazen douchewand
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2020, 08:19:47 »
Ik heb dat gedaan. Inloop douche met een glaswand met nanolex glascoating en de wandbezetting met collinite. Het water liep er bij beiden iets beter af, maar liet zich vooral beter reinigen. Dat laatste is het voornaamste voordeel, maar verwacht geen wauw effect.

Bij de glascoating ontbreekt er wind, dus dat marcheert niet zoals je zou denken. Shampoo en zeepresten die spatten blijven evengoed wat hangen en drogen al druipend, maar raken wel makkelijker gereinigd, met zuiver water, want glascoating kan niet goed tegen reinigingsmiddel naar levensduur toe.

Op kraan en douchekop etc werkt een coating niet.

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2020, 12:23:41 »
Ik doe dat ook en bevestig @Pannenkoek zijn ervaring. Er zullen nog druppels water en zeep op blijven hangen maar het reinigt makkelijker.
Ik maak er ook een gewoonte van om ze op het einde even met de sproeikop af te spuiten, van bovenaan, en het water laten aflopen.  Dat neemt alle zeep en zo goed als alle water wel mee.

Gewoon doen.  :thumbsup:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2020, 11:44:35 »
Ik doe dat ook en bevestig @Pannenkoek zijn ervaring. Er zullen nog druppels water en zeep op blijven hangen maar het reinigt makkelijker.
Ik maak er ook een gewoonte van om ze op het einde even met de sproeikop af te spuiten, van bovenaan, en het water laten aflopen.  Dat neemt alle zeep en zo goed als alle water wel mee.

Gewoon doen.  :thumbsup:

👌

Offline Lectra

• Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2020, 00:39:54 »
Goeie tip.
Zelf (bijna) iedere dag het slachtoffer dat als laatste de glazen douchewand moet drogen.  :P